beauty te snel in galop wat nu??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:17

Zal ik dan even uitleggen, wat volgens mij schijnovergangen zijn.
Je oefent inderdaad eerst in draf. Je doet net alsof je terug wilt naar de stap, als hij voor je gevoel in stap overgaat draaf je weer stug verder, en dat een paar keer achterelkaar!

Solleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:37

Hey,

als je paard te snel gallopeert, is het laatste wat je moet doen gaan trekken. Je paard gaat dan namelijk terugtrekken en zo begin je een gevecht dat je zowiezo verliest, een paard is veel sterker.

Wat je wel kan doen om een paard terug te nemen als hij te snel gaat galopperen: je houdt je buitenteugel stil en goed in contact, je binnenhand gaat geven en nemen (kneepjes in de teugel) Ondertussen moet je goed doorzitten in het zadel (ondertussen rij je rechtdoor, geen volte ofzo). Dit zou normaal moeten werken Lachen

Je kan idd ook veel overgangen rijden, maar ik zou niet teveel beginnen rommelen met voltes in galop. Je kent het trucje wrschijnlijk wel van een paard in een volte te laten galopperen, de volte steeds kleiner te rijden tot je paard vanzelf moet stilvallen. Heel handig om je paard rustig te krijgen, maar het risico is dat hij gewoon terug opnieuw vertrekt nadat je weer wil verder rijden. Logisch gevolg is dat jij weer een volte gaat maken en dan begin het spelletje weer opnieuw=> dat moet je vermijden want je paard gaat alleen maar meer zot draaien door al die voltes.

Je kan ook best aanspringen op een onverwacht moment en je paard niet de kans geven sneller te gaan, doet hij het wel, terugnemen, en als dat gelukt is opnieuw aanspringen en hem zo snel laten gaan als jij wil (idee daarachter=> hij mag galopperen, maar wel als jij het zegt)

Voor de rest ga ik mee met de anderen, je paard goed bezig houden, en zorgen dat hij goed werkt voor je gaat galopperen zodat er al energie af is. Dit hoef je niet te doen door je paard aan de longe wat te laten crossen, in stap veel ingewikkelde oefeningen rijden in een energiek tempo is even vermoeiend.

Groetjes

ps: ik dacht ook wel dat paarden over het algemeen frisser zijn in de winter.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 15:39

patos schreef:
Ze DENKT dat ze M1 rijdt, ze is alleen nog nooit op wedstrijd geweest.
Sorry, een beetje oftopic..

uhh binnekort wel

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:44

Hoe kan je in een keer M1 starten als je nog nooit op wedstrijd geweest bent? Dan moet je minimaal twee keer Z1 met punten zijn geweest Verward

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 15:47

dit is niet echt een officiele wedstrijd/of toch wel.ik weet het niet precies.
maar we konden zelf kiezen welk niveau we rijden,en onze lesgeeftser moest zeggen of het goed was!:D

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:50

Lijkt me leuk, ga ik zomaar een keertje Lichte Tour starten, vinden ze bij de FEI vast goed Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:50

beautylover schreef:
maar we konden zelf kiezen welk niveau we rijden,en onze lesgeeftser moest zeggen of het goed was!:D

dat kan zeker geen officiele wedstrijd zijn, en daarmee ben je dus nog steeds geen M1. Maar daar gaat het eigenlijk niet om, ik ben benieuwd hoe je nu dat galopprobleem gaat aanpakken.

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 18:21

beautylover schreef:

Als je zelf kan kiezen dan is het dus GEEN officiele wedstrijd. En ik denk dat als je M gaat rijden dat je dan toch wel moet weten wat schijnovergangen zijn... En je paardje onder controle moet kunnen houden in galop..

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 14:06

Gemma schreef:
Als je zelf kan kiezen dan is het dus GEEN officiele wedstrijd. En ik denk dat als je M gaat rijden dat je dan toch wel moet weten wat schijnovergangen zijn... En je paardje onder controle moet kunnen houden in galop..

okeej dan weet ik dat.

nou niet iedereen weet dat,het ligt er maar net aan wat je lesgever zegt..

normaal gaat het onder controle houden wel,maar in de winter niet volgens mij heeft iedereen daar wel een last van

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 14:19

beautylover schreef:
normaal gaat het onder controle houden wel,maar in de winter niet volgens mij heeft iedereen daar wel een last van

nou, niet in die mate. Dat is echt over na een minuut of 10 en dan rijd ik nog geen M1 met dat paard Knipoog.

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 16:14

Sullie97 schreef:
Zal ik dan even uitleggen, wat volgens mij schijnovergangen zijn.
Je oefent inderdaad eerst in draf. Je doet net alsof je terug wilt naar de stap, als hij voor je gevoel in stap overgaat draaf je weer stug verder, en dat een paar keer achterelkaar!

Thx....
Inderdaad ik sluit me hier bij aan. Met nog een aanvulling. Mocht je paard inderdaad in stap vallen (we hebben het dan dus over schijnovergangen in de draf) niet kwaad worden!!!! Dus niet een tik met je kuit. Je moet haar rustig kunnen terugrijden op je zit en als ze dan terug komt inderdaad in het basistempo weer doorgaan. Eerst kleine overgangen maken, maar naarmate het beter wordt kun je je overgang groter maken. Hiermee bedoel ik dus verder terug; dus bijna in stap en dan toch stiekem verder in draf!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 16:24

TequilaRos schreef:
Thx....
Inderdaad ik sluit me hier bij aan. Met nog een aanvulling. Mocht je paard inderdaad in stap vallen (we hebben het dan dus over schijnovergangen in de draf) niet kwaad worden!!!! Dus niet een tik met je kuit. Je moet haar rustig kunnen terugrijden op je zit en als ze dan terug komt inderdaad in het basistempo weer doorgaan. Eerst kleine overgangen maken, maar naarmate het beter wordt kun je je overgang groter maken. Hiermee bedoel ik dus verder terug; dus bijna in stap en dan toch stiekem verder in draf!

oke dankjewel Haha!
ik dacht al wel dat jullie zoiets bedoelde met schijnovergangen,maar k wist het niet zeker:D

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 00:16

Hahaha, nou ja je kan beter extra vragen en het dan zeker weten, dan het fout doen, omdat je denkt dat je weet wat het is Haha!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 09:56

TequilaRos schreef:
Hahaha, nou ja je kan beter extra vragen en het dan zeker weten, dan het fout doen, omdat je denkt dat je weet wat het is Haha!

ja dat is waar Tong uitsteken ik had al wel een beetje een vermoeden wat schijnovergangen waren Haha! maar ik wist het niet zeker..

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 12:20

Lielle schreef:
dan lijkt me dit niet zo'n groot probleem toch? Gewoon veel schakelen in de galop, stil zitten, volte sluiten en weer openen en veel overgangen draf-galop-draf uit een verzamelde draf.

/add
En als die kleine voltes maar even werken, dan rijd je weer een nieuwe volte in zodra je voelt dat je geen tempocontrole meer hebt. En let erop dat je niet in de volte blijft vast houden voor, ze moet op je zit terug komen en dan op eigen benen in balans blijven.

Ik wou het net zeggen.. Schijnheilig