Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

beautylover schreef:dit is niet echt een officiele wedstrijd/of toch wel.ik weet het niet precies.
maar we konden zelf kiezen welk niveau we rijden,en onze lesgeeftser moest zeggen of het goed was!:D
beautylover schreef:dit is niet echt een officiele wedstrijd/of toch wel.ik weet het niet precies.
maar we konden zelf kiezen welk niveau we rijden,en onze lesgeeftser moest zeggen of het goed was!:D
Gemma schreef:Als je zelf kan kiezen dan is het dus GEEN officiele wedstrijd. En ik denk dat als je M gaat rijden dat je dan toch wel moet weten wat schijnovergangen zijn... En je paardje onder controle moet kunnen houden in galop..
Sullie97 schreef:Zal ik dan even uitleggen, wat volgens mij schijnovergangen zijn.
Je oefent inderdaad eerst in draf. Je doet net alsof je terug wilt naar de stap, als hij voor je gevoel in stap overgaat draaf je weer stug verder, en dat een paar keer achterelkaar!
TequilaRos schreef:Thx....
Inderdaad ik sluit me hier bij aan. Met nog een aanvulling. Mocht je paard inderdaad in stap vallen (we hebben het dan dus over schijnovergangen in de draf) niet kwaad worden!!!! Dus niet een tik met je kuit. Je moet haar rustig kunnen terugrijden op je zit en als ze dan terug komt inderdaad in het basistempo weer doorgaan. Eerst kleine overgangen maken, maar naarmate het beter wordt kun je je overgang groter maken. Hiermee bedoel ik dus verder terug; dus bijna in stap en dan toch stiekem verder in draf!
Lielle schreef:dan lijkt me dit niet zo'n groot probleem toch? Gewoon veel schakelen in de galop, stil zitten, volte sluiten en weer openen en veel overgangen draf-galop-draf uit een verzamelde draf.
/add
En als die kleine voltes maar even werken, dan rijd je weer een nieuwe volte in zodra je voelt dat je geen tempocontrole meer hebt. En let erop dat je niet in de volte blijft vast houden voor, ze moet op je zit terug komen en dan op eigen benen in balans blijven.