Telgang, hoe eruit te krijgen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 16:14

ik heb weleens gehoord, dat een jury je daar niet heel streng op mag bestraffen, toch?? Een ander paard die bij mij in de M2 rijdt doet het ook, maar die haalt soms best goeie punten!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 16:25

telgang is een enorme basisfout, de stap tact is nl niet meer correct en van een goede jury krijg je voor alle staponderdelen in telgang dikke onvoldoendes, en dan vind ik een 4 nog veel (als hij het het hele onderdeel laat zien).

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 01:02

Dat paard dat bij ons telgang heeft rijd op het niveau st. Georges. Haalt super punten buiten haar stap. Die is altijd onvoldoende tot slecht. Maar er is verbetering op komst hoor Haha!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 12:24

Hoop dat dat bij baron ook komt.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 18:15

Mijn IJslander loopt ook vaak in telgand tijdens de stap. Dit komt dan vooral als hij harder wil lopen. Als ik hem dan iets opvang dan gaat hij weer in een normale 4 tact stap.
Verder kan je er ook voor zorgen om hem uit zijn evenwicht te krijgen. Dat is niet zo moeilijk als ze in telgang lopen. Dus dat houd in veel wendingen rijden. (ik rijd dan meestal 8-tjes), en dan moet hij al zijn benen wel onafhankelijk van elkaar verplaatsen, dus heb je de normale stap weer.

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 21:14

Wij hebben ook zo'n paard gehad en hebben toen heel veel overgangen van stap naar draf gereden.
Bij dat paard heeft het geholpen dus succes..