Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Coby schreef:Tsja de menigen over de teugellengte zijn verdeeld en heb ik al proberen uit te leggen. Ik ga toch mee met het verhaal van Jennygirl. Ik vind toch dat ze eerst op eigen benen moet leren lopen. Lichtrijden is inderdaad belangrijk Jennygirl, maar mijn bijrijdster heeft moeite met dit zadel (wie niet). Ook wil ik graag dat ze tijdens het aandraven onder je uitloopt en dat proberen we door eerst te blijven zitten..maar ja dat aandraven op goede snelheid moet eerst nog ontwikkeld worden.
Natuurlijk begrijp ik dat een paard houvast kan hebben aan de teugels en dat dit beter is. Maar dit is volgens mij een fase verder dan waar wij op dit moment mee bezig is.
Het enige wat ze moet doen op dit moment is leren doordraven in een gelijk tempo. Zonder gepulk aan haar mond....
Ik heb van Smithsgirl foto´s gekregen van Nadenova. Ze lijken echt op elkaar! Was zij makkelijk in te rijden?
Nog een toevoeging.
Hoe kan ik haar sneller krijgen wanneer ik haar meer van voren opsluit? Ik heb dat geprobeerd maar dit werkt duidelijk niet?
Inderdaad het laten schrikken met een zweepje werkt erg goed, dat doen we vanaf nu ook vaker.
linsie schreef:want als je teveel contact zoekt met haar mond dan kruipt ze juist achter de tuigel... en dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling..... ook is ze dan nog minder voorwaarts....
Gjilke schreef:Dan zou ik em maar es op zn donder geven... als ie nou al met dit soort fratsen begint...

...Het is echt een droompaard geworden....Hopenlijk kan je iets hiermee....
...Veel succes! Coby"]
Gjilke, niet om het 1 of ander, maar heb je zelf soort een paard ingereden?
[/quote]
Ja, drie om precies te zijn...
[quote="linsie schreef:Kijk..... als jij dit nou vind/doet... oke... maar ik vind dit geen manier van rijden... zo kun je toch nooit het vertrouwen winnen van een paard? En dat is toch het allerbelangrijkste wat er is bij jonge paarden!
linsie schreef:Ze krijgt ook heus wel eens een corrigerende tik... maar ik geeft haar niet op der donder... ze snapt het wel... maar ze vind het ook nog moeilijk..... Ze heeft gewoon nog moeite om der voeten goed neer te zetten... en dan ga ik haar heus niet op der donder geven omdat ze ff niet meteen doet wat ik wil....
Tulandro schreef:Je moet wel eerst duidelijk weten of je pony het echt wel begrijpt, pas dan kan je andere maatregelen treffen, want dan is ze gewoon tegen het been. Probeer dan eens of iemand haar kan opjagen als jij haar been geeft, zo los je het op een vriendelijke manier op en je pony snapt dat ze naar voren moet.
doen we dus nog niet.