#4 rijfoto's van nero en mij (made by ingrid)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 19:58

Kwijl stoer paardje zeg!! leuke fotos!!! Lachen

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 20:37

beautyfull_mickey schreef:
ja je rijd nou idd wat met piano handjes Haha!
je handen meer rechtop houden,duimen moeten hoogste punt zijn.

ondanks dat hij idd wel vaak diep loopt,vind ik sommige fotos wel goed en ontspannen uitzien hoor Lachen

Ontspannen zou ik niet zeggen. Je probeert zo rechtop te zitten lijkt wel, dat jehelemaal stijf zit ofzo. Scheelt een hoop voor de pony als je zelf ontspannen bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 20:41

ik zat echt gewoon ontspannen! op sommige foto's wat minder met doorzitten (aangezien ik veel rugproblemen heb).
ik zat er dus niet helemaal gestressed op, probeerde alleen mn rugpijn te onderdrukken..Knipoog

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 20:44

Dat leidt dus tot gespannenheid in je rug Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 20:46

haha jaa klopt..
ik dacht dat je bedoelde dat ik er helemaal gespannen opzat..
zal proberen een ontspannen manier die geen pijn doet te vinden Knipoog

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 21:12

misschien is paardrijden dan wel helemaal niet de juiste sport als je zo'n last van je rug hebt
Zo forceer je het toch alleen maar .. Rolleyes

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 21:18

Marwszjeuh heeft wel gelijk. Je rug krijg steeds druk met deze sport. Kun je beter gaan fietsen ofzo, die hobbelen niet zo. Wel met helm natuurlijk voor de veiligheid en dejuiste versnelling. En niet meteen tijdritten als je dat niet aan kan. WHAHAHAH SORRY IK KON HET NIET LATEN!!! Haha!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 21:32

Ik wil me er niet mee bemoeien Tong uitsteken
Maar bij sommige rugpijnen is paardrijden er juist goed voor.
Bij de mijne bijvoorbeeld.

Alleen als ik er heel erg last van heb dan rij ik niet want dan is het echt vreselijk Tong uitsteken

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 21:45

ik ben het eens met marwszjeuh's eerste opmerkingen over je polsen. Je knikt ver kerkeerd in omdat je je zweep ook verkeerd vast hebt. Hij hoeft echt niet zo ver over je been heen, liefst voor het zadel. Je houd op deze manier je handen erg vast en dat zie je terug in de mond van de pony. Hij opent steeds en dat is niet omdat hij op het bit aan het kauwen is. Je polsen moeten rechtop staan, 1 loodlijn kunnen trekken met je knokkels. Je duim moet bovenop zijn en je polsen iets naar buiten geknikt. Houd hem ontspannen en voel de mond als het ware. Veel succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 21:57

patsur schreef:
ik ben het eens met marwszjeuh's eerste opmerkingen over je polsen. Je knikt ver kerkeerd in omdat je je zweep ook verkeerd vast hebt. Hij hoeft echt niet zo ver over je been heen, liefst voor het zadel. Je houd op deze manier je handen erg vast en dat zie je terug in de mond van de pony. Hij opent steeds en dat is niet omdat hij op het bit aan het kauwen is. Je polsen moeten rechtop staan, 1 loodlijn kunnen trekken met je knokkels. Je duim moet bovenop zijn en je polsen iets naar buiten geknikt. Houd hem ontspannen en voel de mond als het ware. Veel succes

als ik hem voor het zadel houd kan ik geen tik achter mn kuit geven.
ik heb zo geleerd hem vast te houden, ieder zijn eigen rijstijl..

over mn rug..
Tja ik vind paardrijden leuk en ben niet van plan ermee te stoppen ivm mn rug.
mss dat het er niet geweldig uitziet, maar hij loopt er prima mee (zeker als je de vooruitgang vergelijkt)

Ik ben er iig al lang trots op dat ie voor me wil lopen..dat was vorig jaar wel anders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 22:06

Marwszjeuh schreef:
misschien is paardrijden dan wel helemaal niet de juiste sport als je zo'n last van je rug hebt

ik denk dat de fysio dat dan wel gezegd zou hebben..denk je niet >;)

Ik vind paardrijden leuk, en zolang mn rug t aankan ben ik echt niet van plan om ermee te stoppen..
ook al ziet het er niet super uit..

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 22:09

noedel schreef:
ik denk dat de fysio dat dan wel gezegd zou hebben..denk je niet >;)

Ik vind paardrijden leuk, en zolang mn rug t aankan ben ik echt niet van plan om ermee te stoppen..
ook al ziet het er niet super uit..

Zoals Spirit al zegt, zij doet het juist vóór haar rug. Maar als het echt pijn doet stapt ze af en stopt ze.
Je moet het niet forceren
Probeer ook andere oefeningen (als je dat nog niet doet) te doen.. Scheve mond

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 22:11

Marwszjeuh"]
Hoe zitten jou polsen in godsnaam Scheve mond Sorry.
Leuk paardje.
[/quote]

[quote="Marwszjeuh schreef:

Op een of andere manier staat mij de manier van het commentaar geven van jou me totaal niet aan...
Je kan het ook anders brengen...

Daarnaast liep het diertje idd wat op de voorhand, maar je kan ook bij sommige fotos goed zien dat ik weer heerlijk heb gemikt (uhum) en de horizon scheef loopt. Dit kan ook een vertekend beeld geven...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 22:12

Marwszjeuh schreef:
Zoals Spirit al zegt, zij doet het juist vóór haar rug. Maar als het echt pijn doet stapt ze af en stopt ze.

Het woord fysio is gevallen dacht ik, dus andere oefeningen zullen ook zeker aan de orde zijn...

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 22:15

Maar heeft die fysio dan niet gezegd dat je niet door moet gaan met iets als je er op dat moment erg last van krijgt?

Mijne wel nl.
En dat doe ik ook maar, heb geen zin om later in mijn leven een nog verottere rug te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 22:17

Marwszjeuh schreef:

Ik doe het niet voor mn rug. Ik word ook niet aangemoedigd om te blijven rijden, maar ze wilde het niet van me afpakken omdat het een grote rol in mn leven speelt.
Tuurlijk forceer ik t niet, ik rijd alleen niet zo perfect als jij zou willen..
En ik heb ook oefeningen voor thuis, probeer ook zo vaak mogelijk te zwemmen zodat ik er niet zoveel last van heb

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 22:17

Spirit schreef:
Maar heeft die fysio dan niet gezegd dat je niet door moet gaan met iets als je er op dat moment erg last van krijgt?

Mijne wel nl.
En dat doe ik ook maar, heb geen zin om later in mijn leven een nog verottere rug te krijgen.

Niet iedere rug is hetzelfde, niet iedere klacht is hetzelfde, niet iedere fysio is hetzelfde...

Maar daarnaast: Het gaat hier niet om haar rug... Laten we weer ontopic reageren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 22:19

Spirit schreef:

Mijne wel nl.

geniet..maar met mate (zodat k mn rug dus niet overbelast)
maar idd.. weer ff ontopic?

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 22:21

Tancreda4 schreef:
Niet iedere rug is hetzelfde, niet iedere klacht is hetzelfde, niet iedere fysio is hetzelfde...

Maar daarnaast: Het gaat hier niet om haar rug... Laten we weer ontopic reageren...

Daarom vroeg ik het.
Omdat ik zelf dus ook rugproblemen heb.. Ik weet hoe het is.
Interesse heet dat Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 22:24

Spirit"]
Interesse heet dat Lachen
[/quote]

jaa sorry, t was iets meer naar liza van loon en marwszjeuh gericht..

[quote="Marwszjeuh schreef:
Over je houding begin ik niet, ieder heeft zijn eigen rijstijl.
(stukje gequote van het topic met de rijfoto's van deeniej.. zelfde paard, andere ruiter)

zullen we t daar dan maar op houden?

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 22:28

leuk paardje, hij heeft toch wel vind ik een kleur die je niet heeeeel veeeel tegenkomt en dat vind ik n btje bijzonder.Jullie zijn wel een hele lueke combi!

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 23:39

liza van loon schreef:
Marwszjeuh heeft wel gelijk. Je rug krijg steeds druk met deze sport. Kun je beter gaan fietsen ofzo, die hobbelen niet zo. Wel met helm natuurlijk voor de veiligheid en dejuiste versnelling. En niet meteen tijdritten als je dat niet aan kan. WHAHAHAH SORRY IK KON HET NIET LATEN!!! Haha!

whahaha liza Nagelbijten / Gniffelen

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 10:40

liza van loon schreef:

Rolleyes

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 11:28

Doe wat je niet laten kan, verzorgster.

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 12:40

Onderbeen verder naar achteren houden.
Handen rechtop en iets verder naar voren houden.

Verder een leuke pony *LOL*