Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
beautyfull_mickey schreef:ja je rijd nou idd wat met piano handjes
je handen meer rechtop houden,duimen moeten hoogste punt zijn.
ondanks dat hij idd wel vaak diep loopt,vind ik sommige fotos wel goed en ontspannen uitzien hoor
patsur schreef:ik ben het eens met marwszjeuh's eerste opmerkingen over je polsen. Je knikt ver kerkeerd in omdat je je zweep ook verkeerd vast hebt. Hij hoeft echt niet zo ver over je been heen, liefst voor het zadel. Je houd op deze manier je handen erg vast en dat zie je terug in de mond van de pony. Hij opent steeds en dat is niet omdat hij op het bit aan het kauwen is. Je polsen moeten rechtop staan, 1 loodlijn kunnen trekken met je knokkels. Je duim moet bovenop zijn en je polsen iets naar buiten geknikt. Houd hem ontspannen en voel de mond als het ware. Veel succes
Marwszjeuh schreef:misschien is paardrijden dan wel helemaal niet de juiste sport als je zo'n last van je rug hebt
Zo forceer je het toch alleen maar ..
noedel schreef:ik denk dat de fysio dat dan wel gezegd zou hebben..denk je niet >;)
Ik vind paardrijden leuk, en zolang mn rug t aankan ben ik echt niet van plan om ermee te stoppen..
ook al ziet het er niet super uit..
Marwszjeuh"]
Hoe zitten jou polsen in godsnaamSorry.
Leuk paardje.
[/quote]
[quote="Marwszjeuh schreef:misschien is paardrijden dan wel helemaal niet de juiste sport als je zo'n last van je rug hebt
Zo forceer je het toch alleen maar ..
Marwszjeuh schreef:Zoals Spirit al zegt, zij doet het juist vóór haar rug. Maar als het echt pijn doet stapt ze af en stopt ze.
Je moet het niet forceren
Probeer ook andere oefeningen (als je dat nog niet doet) te doen..
Marwszjeuh schreef:Zoals Spirit al zegt, zij doet het juist vóór haar rug. Maar als het echt pijn doet stapt ze af en stopt ze.
Je moet het niet forceren
Probeer ook andere oefeningen (als je dat nog niet doet) te doen..
Spirit schreef:Maar heeft die fysio dan niet gezegd dat je niet door moet gaan met iets als je er op dat moment erg last van krijgt?
Mijne wel nl.
En dat doe ik ook maar, heb geen zin om later in mijn leven een nog verottere rug te krijgen.
Spirit schreef:Maar heeft die fysio dan niet gezegd dat je niet door moet gaan met iets als je er op dat moment erg last van krijgt?
Mijne wel nl.
En dat doe ik ook maar, heb geen zin om later in mijn leven een nog verottere rug te krijgen.
Spirit"](stukje gequote van het topic met de rijfoto's van deeniej.. zelfde paard, andere ruiter)
Interesse heet dat
[/quote]
jaa sorry, t was iets meer naar liza van loon en marwszjeuh gericht..
[quote="Marwszjeuh schreef:Over je houding begin ik niet, ieder heeft zijn eigen rijstijl.
liza van loon schreef:Marwszjeuh heeft wel gelijk. Je rug krijg steeds druk met deze sport. Kun je beter gaan fietsen ofzo, die hobbelen niet zo. Wel met helm natuurlijk voor de veiligheid en dejuiste versnelling. En niet meteen tijdritten als je dat niet aan kan. WHAHAHAH SORRY IK KON HET NIET LATEN!!!
liza van loon schreef:Marwszjeuh heeft wel gelijk. Je rug krijg steeds druk met deze sport. Kun je beter gaan fietsen ofzo, die hobbelen niet zo. Wel met helm natuurlijk voor de veiligheid en dejuiste versnelling. En niet meteen tijdritten als je dat niet aan kan. WHAHAHAH SORRY IK KON HET NIET LATEN!!!