hoe kan ik de rugspieren ontwikkelen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:59

ja je moet proberen om met zun neus tussen zun benen te rijden en dan proberen heelmerg van achter eronder te rijden, en balkjes lopen, dat ie zun rug gaat gebruiken

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 19:26

veel met pessoa longeren, soms las ik een paar weken in dat ik mijn paard maar 2 keer per week rijdt en de rest van de week longeer met pessoa, vaak bij jonge paarden merk je hierdoor dat ze veel sterker zijn daarna.

ik vind de pessoa erg fijn werken, tijdens het rijden probeer ik veel bergopwaartse tempowisselingen te maken waarbij de achterhand goed aan trekt, veel galop in een wat lagere lijn in vaak ook erg prettig werken waarbij je veel schakeld.

daantjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 16:35

een pessoa lijkt me een goed idee maar ik heb geen idee hoe zo'n ding werkt....

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 17:53

Niemand in de buurt die er een heeft?
Anders kunnen ze het je in de winkel wel uitleggen, tenminste dat zou je wel verwachten.

daantjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 21:31

okey bedankt goed idee een iemand uit de winkel vragen danku

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 15:39

stabby schreef:
ja je moet proberen om met zun neus tussen zun benen te rijden en dan proberen heelmerg van achter eronder te rijden, en balkjes lopen, dat ie zun rug gaat gebruiken

Waarom als ik vragen mag? Waarom moet je paard zo diep laten lopen?

daantjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 16:45

ik denk dat hij dan z'n rugspieren wel moet gebruiken ofzo...

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 16:50

Mij lijkt juist dat paard zijn rugspieren moet ontspannen en buikspieren moet gebruiken. Vandaar dat ik het vraag.

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 16:58

Om de rugspieren te laten ontspannen zou ik persoonlijk niet kiezen om hem met de kop tussen de benen te rijden. De kans is alleen maar groter dat hij niks met de rug doet en een eind op de voorhand valt.

Ikzelf zou hem van voren iets hoger gaan rijden. Zodat hij van achteren makkelijker onder kan treden hierdoor de rug dus los gaan laten en zijn buikspieren gaat aanspannen.

Dit ondertreden bereik je ondermeer door te schakelen in tempo en schijnovergangen te rijden. Verder zorgen dat je paard rechtgericht is. Dat maakt het voor hem stuk makkelijker om achter bij te komen.

Cavaletti is altijd goed. En natuurlijk longeren met dubbele longe..

Groetjes joyce

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 17:00

joycje schreef:
Om de rugspieren te laten ontspannen zou ik persoonlijk niet kiezen om hem met de kop tussen de benen te rijden. De kans is alleen maar groter dat hij niks met de rug doet en een eind op de voorhand valt.

Ikzelf zou hem van voren iets hoger gaan rijden. Zodat hij van achteren makkelijker onder kan treden hierdoor de rug dus los gaan laten en zijn buikspieren gaat aanspannen.

Dit ondertreden bereik je ondermeer door te schakelen in tempo en schijnovergangen te rijden. Verder zorgen dat je paard rechtgericht is. Dat maakt het voor hem stuk makkelijker om achter bij te komen.

Cavaletti is altijd goed. En natuurlijk longeren met dubbele longe..

Groetjes joyce

Ik kan het niet beter verwoorden. OK dan!

daantjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 17:11

recht gericht is hij wel en hij is achter ook goed onder als hij vanuit halt naar stap gaat zet hij eerst zijn achterbenen in beweging en hij heeft een duidelijk lichte overstap