Paard zoeken voor ruiter met sterallures

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 18:52

dit is net een paard waar iedereen incl ik naar op zoek is
als hij nu ook nog een beetje lekker zit dan is het helemaal idiaal voor mij met mijn hernia
Heb nu een paard waar ik 7 jaar lang heel veel plezier mee heb gehad maar die nu voor mij niet meer te rijden is omdat hij best wel lastig zit
Snap niet wat die mensen bezield om het paard zo af te kraken als je nog maar net 2 jaar rijd
Een mensenleven is te kort om te leren paardrijden dus ze komt nog maar net gekeken
Als ze werkelijk wil leren rijden moet ze vooral op dit paard doorgaan anders rijd ze voor ze een beetje kan rijden nog 6 paarden naar zijn mallegrootje

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 19:17

Splinter schreef:
Misschien kan haar instructeur eens op dat paard gaan zitten. Dan kan ze met eigen ogen zien wat dat beestje allemaal kan! OK dan!

Het zou kunnen dat dat haar ogen opent!

mee eens *LOL*

en print misschien deze pagina uit Knipoog

de fout ligt zo te horen echt bij dat meisje, ik zou niet eens mijn ogen open willen houden voor dat kind...

goldwing: ben het met je eens, ik zou een moord willen doen voor zo een paard

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 10:30

Dit is zeker een geweldig dier! En Goldwing: hij zit heerlijk! Hij gooit wel wat hoog op, er zit veel beweging in, maar is ze geweldig in balans e.d., dat het een zetel is om op te zitten. Het is een Ferro afstamming, ruintje. Mocht het tot verkoop komen, laat ik het de bokkers zeker weten, ik weet zeker dat er hier iemand heel blij mee zou zijn.

We hebben gisteren nogmaals met de ouders gesproken, en het akkoord is nu, dat ze het nog een maandje gaat proberen. Ondertussen moeten we nog wel uitkijken naar een beter paard (???)...laat die nou net niet te vinden zijn zeg...

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 11:54

Britty schreef:
Nu is de hele familie het er unaniem over eens dat dit paard lui en ongetallenteerd is, terwijl menig ruiter heel heel blij zou zijn met dit dier!

Mochten ze toch besluiten het dier te verkopen, pb mij dan even Schijnheilig. Volgens mij zou ik best blij zijn met zo'n paard!

En dit is nog niet eens een geintje, graag een pb

ajbdhrtls138

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 13:41

ik zou me er lekker buiten houden, op een gegeven moment komt ze er wel achter dat het grote succes niet komt. Zolang er geen sprake is van dierenmishandeling gewoon ieder zijn eigen fouten laten maken.
waarom moet jij op zoek voor een beter paard? Is het je werk, dan zou ik het gewoon doen, klant is koning. Als het je hobby is zou ik het ze zelf laten uitzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 18:46

Het is natuurlijk heel normaal dat met een mindere ruiter dat paard minder aan de hulpen komt te staan. Jonge groene ruiters zijn vaak niet consequent en hebben daarnaast niet het gevoel om het paard te corrigeren als hij niet reageert op een hulp, daardoor sluipen dit soort dingen erin. De reactie van: Het paard heeft het meisje nu door, en het dier is wat lui, slaat nergens op. Zo denken paarden niet. Maar een paard is een gewoontedier en als deze 10 keer niet perse op een hulp hoeft te reageren zal hij dat ook zeker niet doen.

Ik zou hun dan ook ongezouten vertellen dat het echt een rijtechnisch verhaal is, het paard is met een andere ruiter toch ook Z geworden? Nou dat zou ik letterlijk tegen haar zeggen.

Het paard is met een andere ruiter ook Z geworden dus aan het paard kan het in dit geval niet liggen. Aan de ruiter zeker wel Haha!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 19:07

Pffff, ze komen er vanzelf wel achter als ze een nieuw knol kopen dat het weer niet gaat Knipoog. Het kost hun handen vol geld. Jammer dat het talentvolle paard afgeragd wordt..... Boos!

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 20:43

Ja, echt jammer voor die paarden. En het ergste is dat ze het zelf niet beseffen of niet willen beseffen. Ik ken ook zo voorbeeldmensen genoeg, en maar paarden kopen, want "het paard is nog net niet goed genoeg" pffffff Boos!

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 22:18

Na hoeveel paarden gaan die ogen van die ouders eens een keer open.
Je kunt veel van je kind houden maar zo blind kun je toch niet zijn.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 22:32

Als haar ouders dan zo rijk zijn, laat haar dan eens bij een heel bekende instrukteur /trice aankloppen . Als hij haar dan echt aan het werk zet, valt ze als amazone vreselijk door de mand...of misschien wordt het toch nog wat samen. Allebei goed, toch? Haha!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:13

Ulissa schreef:
Na hoeveel paarden gaan die ogen van die ouders eens een keer open.
Je kunt veel van je kind houden maar zo blind kun je toch niet zijn.

maar het staat wel leuk als je kind al de prijzen wegsleept of eh beter gezegt het paard van je kind, want zelf hobbelt ze volgens mij alleen maar mee.
als ze anders s een keer een andere instructie haar les laten geven, als die dan ook hetzelfde zegt, mss dat ze het dan door hebben. zo zonde van het paard, maarjah als "anky" kan t natuurlijk niet aan haar liggen.

pientje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:36

zonde van zo'n paard!! Menig paardenmens zou heel wat overhebben voor zo'n paard, jammer dat er mensen zijn die zo weinig respect hebben voor paarden. Maar ja je doet er niks aan.
Een goede tip vind ik idd een goede (iig betere) ruiter erop en laten zien hoe het beesje lopen kan! Denk dat dat een goede confrontatie is als ze je gesproken aanbevelingen naast zich neer leggen.

Hoor graag hoe het afloopt!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 23:12

Inderdaad proberen uit te leggen wat je bedoeld.
Je kunt een kind wel een heel goed leerpaard kopen maar zonder juiste begeleiding wordt het niets.
Dat meisje moet gewoon verder met dat paard.
Ik denk als je dat paard nu weer verkoopt je A niets voor dat paard vangt en ze B met een nieuw paard toch weer vastslaat.
Ik zou dus geen ander paard voor dat meisje gaan zoeken.

Haha! Of voor een zacht prijsje dat Z1 paard kopen lekker een paar maand rijden en dan starten op concours en weer verkopen voor goed geld. Haha! Haha! Haha!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 10:02

Die wedstrijdpunten is idd een struikelblok waarmee de ouders zullen gaan schermen. Dat kun je niet echt op het bord van de juries leggen want die zien toch een nette proef. Dat goed rijden en goede punten niets met elkaar te maken hebben is moeilijk uit te leggen. Sterker nog, er zijn kinderen die heel hoog scoren( nationaal) die bijna uitsluitend meeliften en niets aan africhting doen. Het kan dus wel, wat deze mensen willen.

Je moet ze echt op de man af vragen wat ze willlen: goed scoren of leren rijden.
Aan de hand van hun antwoord moet je verder gaan. Wil ze leren rijden dan is het een idee om er zelf op rijden. Laat haar maar zien wat het paard wel kan met een ander.
Verder eens aan de mensen vragen of ze een proefles willen bij een andere instructeur. Voor €100 kun je bij een topruiter terecht en dat is veel goedkoper dan een nieuw paard. Die andere instructeur( moet je dan hopen) kan wel de waarheid zeggen.
Maar die plaat die de wedstrijdsport voor de ogen heeft geplaatst zal maar langzaam afgebroken kunnen worden.

Willen ze gewoon goed scoren dan is het simpel: of een paar centen verdienen en dit paard aan iemand anders verkopen. Of je handen ervan aftrekken.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 12:33

amondi schreef:

[b]

Verder eens aan de mensen vragen of ze een proefles willen bij een andere instructeur. Voor €100 kun je bij een topruiter terecht en dat is veel goedkoper dan een nieuw paard. Die andere instructeur( moet je dan hopen) kan wel de waarheid zeggen.
=.

Hallo zeg, € 100,= les dat is gewoon even 220 gulden een hele hand vol geld moet ik zeggen. Er zijn ook goede instructeurs die vele malen goedkoper zijn.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 12:40

Ah, maar ze heeft een instructeur waarna ze niet luistert, dan maar een keer naar Marlies, coby, edward, tyrza etc. etc.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 18:02

ja of leg uit dat ze als ze niet doorzet,ze dat nooit leert en je mentaal ook het een en ander{ups and downs} mee moet maken,voordat je ooit een topper wordt.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:33

Ik vind het zowiezo al erg raar dat ze een Z1 paard in de L2 niet naar de winstpunten kan rijden, als dat beestje inderdaad zo braaf is. Heeft ze dat nou echt niet in de gaten? Ik zou toch m'n vraagtekens gaan zetten van "he, hij is Z geweest,maar ik krijg geen winstpunte3n 3 klasses lager"zou er toch een belletje gaan rinkelen bij mij.... bbr van dit soort mensen hoop ik altijd dat ze flink van hun paard flikkeren en nooit meer durven rijden. Arm beest,hup, je doet het niet perfect, rot maar weer op.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:40

Splinter schreef:
Misschien kan haar instructeur eens op dat paard gaan zitten. Dan kan ze met eigen ogen zien wat dat beestje allemaal kan! OK dan!

Dat vind ik ook een goeie

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 21:12

*zucht* Dit klinkt als een droom van een paard, zo ééntje waar ik een moord voor zou doen....

Heel stiekem zou ik ook wel een pbtje willen als ie verkocht moet worden.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 22:17

amondi schreef:
Ah, maar ze heeft een instructeur waarna ze niet luistert, dan maar een keer naar Marlies, coby, edward, tyrza etc. etc.

Als ze niet naar haar gewone instructeur luistert waarom dan wel naar Marlies, Edward, Anky ofzo? Nou meisjes die naar een onbekende instructeur niet luisteren horen helemaal niet op het paard thuis. Net of Marlies, Edward, Tyrza, Anky de sleutel naar sucses zijn, de goeroe's in dressuurland.
Pfff lachen hoor en die ouders helemaal € 100,= voor een les uitgooien dan ben je echt gestoord hoor.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 09:13

Kafue schreef:
Als ze niet naar haar gewone instructeur luistert waarom dan wel naar Marlies, Edward, Anky ofzo? Nou meisjes die naar een onbekende instructeur niet luisteren horen helemaal niet op het paard thuis. Net of Marlies, Edward, Tyrza, Anky de sleutel naar sucses zijn, de goeroe's in dressuurland.
Pfff lachen hoor en die ouders helemaal € 100,= voor een les uitgooien dan ben je echt gestoord hoor.

Ik zeg nergens dat ze naar zo'n goeroe moet om iets te leren, behalve leren luisteren. Een gewone instructeur komt dus niet door bij de mensen, zij zien alleen de punten van de jury. Lage punten is in hun ogen dus gewoon een slechte jury of het paard is niet goed genoeg voor hun wonderkind.

Dan maar eens naar hun "grote"voorbeeld sturen en kijken wat die er nou van vindt. Vreemde ogen dwingen, dat weet een moeder van een kleuter al.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 09:18

Britty schreef:
We hebben gisteren nogmaals met de ouders gesproken, en het akkoord is nu, dat ze het nog een maandje gaat proberen. Ondertussen moeten we nog wel uitkijken naar een beter paard (???)...laat die nou net niet te vinden zijn zeg...

Begin er ajb niet aan
Je kan het toch nooit goed doen, als de volgende over een half jaar ook niet bevalt dan krijg jij het op je brood.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 14:47

Sommigen leren het nooit. Dan maar naar marlies, als die al zo les geeft. Ze mag ook wel eens naar mijn instructeur komen, kreistrainer van Duitsland dan piept ze en haar ouders wel anders.
En niet duur kost maar 23 per uur.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 14:55

Dat klinkt goed!