Rijfoto's van sammy

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 19:57

Ik heb geen commentaar over het fijt dat het meisje groot is maar wel over iets anders ik vind de springfoto's nou echt niet kwijl het lijkt wel of hij veelste laat afzet en ik vind dat ze haar teugels veelste strak heeft waardoor de pony moeite krijgt met de sprong. Ik ga niet in discussie over het rijden op shetlanders ik doe het namelijk zelf ook nog wel eens wel ben ik het er mee eens dat je aan de grote kant bent maar dat wil niks zeggen over of de pony het kan houden

hilde66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:02

horsewisper schreef:
mensen het is een shetlander, shetlnaders kunnen veel dragen je ziet dat deze pony er geen moeite mee heeft hij heeft er plezier in kijk naar dat koppie

erg leuk !

Ja het pony'tje kan er misschien wel lol in hebben maar in dit geval kan het erg slecht voor het pony'tje zijn op lange termijn.

Ik denk dat veel paarden er ook lol in zouden hebben om super veel biks te eten maar of dat goed voor ze is !!!!!
Misschien rare vergelijking maar ik bedoel maar te zeggen het in dit geval niet uit maakt of het pony'tje er lol in heeft.

En IvysToeter: ik val jou of de eigenaresse niet aan maar zeg gewoon wat ik denk in belang voor sammy.

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:04

rossebol schreef:
ik het er mee eens dat je aan de grote kant bent maar dat wil niks zeggen over of de pony het kan houden

Het gaat er niet echt om dat ze te groot is voor de pony maar dat ze te groot is voor het zadel. Ze past er gewoon niet goed in waardoor de druk in het zadel verkeerd verdeeld is.

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:10

ja daar ben ik het mee eens maar ik weet niet hoe vaak ze rijd ik geef meer commentaar op het springen want dat vind ik er niet uit zien! en daar belast je de pony wel mee als je verkeerd in het zadel zit. En als je je teugels ook nog eens te strak hebt. Ik rij zelf ook wel een shetlanders dat zeg ik ook gewoon en ik ben 1.72 alleen mijn kont past in het zadel Knipoog dus die hebben er geen last van. Ik wou hier alleen mee duidelijk maken dat lengte niks uitmaakt

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:33

uhmn... met springen zou ik ook erg uitkijken dat ze niet met haar voeten blijft haken... wat er dan kan gebeuren... bah...

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 20:36

rossebol schreef:
Ik heb geen commentaar over het fijt dat het meisje groot is maar wel over iets anders ik vind de springfoto's nou echt niet kwijl het lijkt wel of hij veelste laat afzet en ik vind dat ze haar teugels veelste strak heeft waardoor de pony moeite krijgt met de sprong. Ik ga niet in discussie over het rijden op shetlanders ik doe het namelijk zelf ook nog wel eens wel ben ik het er mee eens dat je aan de grote kant bent maar dat wil niks zeggen over of de pony het kan houden

Ik zit zelf niet op de pony.
En het lijkt niet of de pony te laat afzet, maar ik ben ook geen proffessioneel fotograaf dus sorry daarvoor

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:40

ik zeg toch ook niet dat jij op die pony zit.(ik kan wel lezen)
Ik vind het springen er gewoon niet uit zien en dat is mijn mening en meningen mag je hebben hier op bokt toch? ik vind het gewoon geen super sprong en die foto verdient gewoon geen kwijl gezichtje.
Maar ik ben nu natuurlijk weer zo'n zeikerd.
En ik zei al op de foto LIJKT het zo ik zei niet dat het zo was.
Gelijk dat gehap vreselijk zet dan geen foto's op bokt als het commentaar niet welkom is

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:41

Hhahaha leuke foto's zeg!! Staat wel lollig.. zo een groot meisje op zo een klein dribbeltje! Maar ik vind ze er wel te groot voor. een shetlander kan max.50 kg dragen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:41

Hmm, doordat ze ook nog eens zo ver naar voren zit krijgt het beestje nog meer gewicht op te vangen na de sprong. Sorry, ik vind niet dat ze er mee moet springen .

Wel een hele leuke pony Lachen!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 20:44

Sorry rossebol, ik heb je echt helemaal verkeerd begrepen.
het spijt me.

hector

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:52

De pony kan er misschien wel vrolijk uitzien en het werk best leuk vinden, maar het is echt niet gezond voor die pony als er zo'n groot iemand op rijdt. Als je geen klein ruitertje voor de pony kan vinden dat erg goed met hem overweg kan, kun je maar beter iets anders bedenken wat je met de pony gaat doen (wandelen of voor een wagentje, vrijheidsdressuur, mogelijkheden genoeg!), want dit vind ik echt niet kunnen!

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 21:01

IvysToeter schreef:
Sorry rossebol, ik heb je echt helemaal verkeerd begrepen.
het spijt me.

maakt niet uit hoor ik geef alleen mijn mening;) of je het er mee eens bent of niet moet je zelf weten

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 21:16

Ik kom nu ff met een hele domme opmerking Clown ik heb in de penny gelezen ( Clown ) dat shets wel sterk zijn maar het maximum gewicht is toch wel zo'n 59 (als ik het goed onthouden heb)...

verder leuke shet

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 21:18

Ik wil ook eventjes wat zeggen, Sammy heeft een tijd bij Devlin op stal gestaan en hij is echt geen pony voor kleine kinderen. Ikzelf vind dat ze er nog wel op passen want ze hinderen hem niet tijdens het rijden. Ik heb best wel vaak samen met hem en zn verzorgstertjes gereden. Ikzelf heb ook weleens op sammy gereden en tijdens t rijden was ie echt een klier absoluut niet makkelijk dus. Ik snap best wel dat jullie t misschien wat raar vinden, en hij staat idd niet zo heel erg vrolijk op de foto, maar tijdens het rijden wassie altijd vrolijk hoor, kheb ook vaak foto's van m proberen te maken maar dan draait ie zn oren weg zodat hij er niet echt leuk opstaat. Verder leuke foto's hoor!!

MewsJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 21:36

Op de foto's (vooral de eerste paar) ziet het er wel groot uit, maar ik heb niet het idee dat ze de pony hindert. En ik ga zowiezo niet van foto oordelen daarover. Chamotte, ik denk niet dat het meisje van de foto 59 kilo weegt hoor, ik gok op hooguit 50, misschien wel 40? (maar laten we geen gewicht gaan gokken, haha!)

Nou ja, ik wilde verder even zeggen dat het een leuk ponytje is. Lachen En het excuus "je kan er een klein meisje blij mee maken" vind ik zowiezo een beetje slap, nu is dit meisje toch blij? Verward

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 21:45

Of het er wel of niet uitziet boeit voor de pony natuurlijk niet. Maar wat wel boeit is dat je echt te groot bent voor het zadel wat erop ligt, kijk maar naar foto 1. Ik kan mij niet voorstellen dat dit prettig is voor de pony. Als je zo nodig wil rijden ga dan zonder zadel. die shetjes kunnen qua gewicht best wel wat hebben en ik vind niet alles gelijk zielig maar dit vind ik niet kunnen.

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 22:34

ik vind dit er dus ook niet plezierig uitzien. dat een shet 50 kg(of meer) kan dragen wil nog niet zeggen dat hij dat ook met gemak doet en dat hij het plezierig vindt, laat staan dat je ermee gaat springen! niet hoor maar hij moet toch afzetten.
en je zegt dan wel dat de pony het o zo leuk vind, maar zijn oren staan toch op alle foto's behalve 1 naar achteren! en hij ziet er niet echt vrolijk uit moet ik zeggen. en dat hij op die ene foto zijn oren naar voren doet wil ook nog niet gelijk zeggen dat hij het leuk vind, zo te zien keek en luisterde hij ergens naar wat zijn aandacht trok.
vind het gewoon niet kunnen, ga lekker VD

nickepickje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 22:42

ik vind al dit commentaar allemaal een beetje onzin, ze snappen zelf ook wel dat ze dit niet te vaak moeten doen met die shet!!

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 22:51

leuke pony !! over dat zadel, zal het dan meschien beter zijn als je dan een plat pannekoek zadeltje er op legt (of is dat niet zo? )

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 23:02

nickepickje schreef:
ik vind al dit commentaar allemaal een beetje onzin, ze snappen zelf ook wel dat ze dit niet te vaak moeten doen met die shet!!

nou schijnbaar niet tis d'r verzorgpony dus lijkt mij dat je niet 1 keer in de maand rijd.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 23:07

Hoe ga ik dit "vriendelijk" zeggen Verward

Het ziet er gewoon niet uit!
Te zwaar of niet,dit is een ongelofelijk sneu gezicht.

bloetoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 23:47

oke...
het ziet er idd uit alsof het zadeltje te klein is op de foto maar in werkelijkheid is dat niet zo.....ik denk dat ze naar achteren zat.....we hebben een heel lux zadel...extra groot en lange boom...het heeft op een a pony gelegen...ze springen idd niet veel met hem maar als er een hindernisje ligt wil hij er zelf ook graag overheen!!!! dat hindernisje ligt 10 cm hoog dus hij hoeft niet eens egt te springen...
ik ben het er mee eens dat het er niet uitziet maar hij kan het makkelijk hebben....
toen we hem kochten was hij onbeleerd en hij is veel te sterk voor een meisje van 7....die meisjes wegen nog niet eens 50 kg en hij werkt liever met hun als met kleine kindjes..en als ze te zwaar worden dan houd t gewoon op...maar hij heeft nu gewoon een sterke hand nodig!!en ik weet wel waneer hij er plezier in heeft of niet...dat kan je goed aan hem merken....
ik ben blij met de meningen van iedereen.....maar dit is ook mijn mening...
dus nogmaals het ziet er niet uit...maar hij kan het wel en heeft er plezier in...anders zou ik het niet doen...volgend jaar ga ik hem voor de kar beleren!!!

bloetoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 23:58

[quote="
Als je goed kijkt zie je ook dat dat meisje niet echt meer in het zadel past, en als ze zonder zadel zou gaan slepen haar benen letterlijk over de grond![/quote]

haar benen slepen nog niet op de grond....daar is ie nog te groot voor Knipoog
ze hangen denk ik 20 a 30 cm erboven.....ze rijden ook vaak zonder zadel...

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 00:30

Ik vind dat het niet kan.
En dan ook nog springen......Sorry nee Verward

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 01:50

Dookie schreef:
Normaal klaag ik nooit, maar dit ziet er echt niet leuk uit

Mee eens.
Kind kan gewoon meelopen als ze haar voeten niet in de beugels heeft Scheve mond