Compilatiefilmpje Telgangproef NK 2003/2004

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 17:18

Mijn overburen hebben een prachtige ovaalbaan, en een aantal ijslanders waar ze ook les opgeven. Dus voor diegene die het willen proberen pb maar Haha! ( of rechtstreeks naar Hoffa want die woont daar )

Het is alleen wel zo dat niet alle ijslanders ook kunnen rentelgangen , dat het niet makkelijk is om ze erin te krijgen( en zeker niet om ze er in te houden) Ik persoonlijk vindt het wel lekker zitten en het gaat erg hard Haha!

Dit was op de Breidablik in Oisterwijk NK.

skara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 17:36

gaaf filmpje, de mziek is ook leuk.

Die eerste ijslander is heel mooi.
Er is ook een ijslander met een aalstreep en 2 verschillende kleuren in zijn manen en staart. Kan het zijn dat dat een kruising tussen fjord en ijslander is?

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 17:38

uhm, nee dat kan niet denk ik, tenminste als je er eentje uit dit filmpje bedoeld kan het niet, aangezien het de NK voor ijslanders was Knipoog Bij ijslanders komen (bijna) alle kleuren voor

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 18:56

dagami schreef:
Jemig heb je die stukken rentelgang stiekem versneld af laten spelen ofzo? Haha! Niet normaal man hoe snel die beentjes gaan Bloos! Ik ben diep onder de indruk

Nee, ik heb niet gesjoemeld Haha!
Het gaat zo super hard.... voor dat ik het wist zag ik alleen nog het puntje van zijn staart in beeld... in 1 oogwink zijn ze voorbij. Ieder jaar wil ik telgangrace op 250 meter filmen, want dat is GEWELDIG!!!!
Maarja, vrees dat je dan alleen een gekleurde vlek door het beeld ziet stormen... Haha!

Ik vind het zo mooi om te zien dat die paarden zomaar uit het niets helemaal losbarsten... ik bedoel, je ziet de ruiter niet het paard opjutten om hard te rennen... paarden weten precies welke proef ze aan het rijden zijn en op welke zijde ze moeten versnellen Haha! slimbo's

Ik heb een tijd een 5-ganger verzorgd... zij kon dus ook telgangen (sterker nog, ze deed niks anders dan telgangen Verward ) Telgang is een hele stijve gang...(ze zetten hun rug helemaal vast) ik was ook alleen maar bezig om dat dier te gymastiseren... ik kon nooit "bewust" met haar een stuk hard telgangen omdat ze dan een hele maand van slag was, liet dan alleen nog telgang zien. Omdat we dus niet trainde in het telgangen kon ze ook niet hard rentelgangen. Niet iedere 5-ganger kan dus zo hard en zo goed telgangen. De paarden in dit filmpje zijn de beste van Nederland.

laurateuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 11:29

MACHTIG FILMPJE!!!!!!!!!!!!!!!! mooie creatie hoor!!!
ijslanders zijn SUPERRRRRRRRRRRRR!!!!!!
als ik dat filmpje bekeek, zweefde ik bijna mee, en wou ik direct ook rijden (liefst ook op een ijslander) het is super hoor!!!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 12:40

Het filmpje is erg leuk... Die beentjes... *LOL* Hij duurt wel erg lang zeg...
De ruiters zitten allemaal kaarrecht op hun paard. Ben ik de enige die dat opviel?

FlEuRXBoNnY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 12:42

woow kicke filmpje !! lekker lang duurt het Lachen
ik zag ook al idd dat ze onwijs rechtop zitten
mn vriendin gaat ook aan een wedstrijd meedoen op zo'n ovaalbaan.. ech gaaf *LOL*

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 12:44

Gaaf filmpje!
Ik heb al een tijd een vraagje em misschien kan jij die wel beantwoorden: Is er een speciale hulp voor de tölt en de telgang? Zo ja wat voor 1?

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 17:28

Dat is nog geen makkelijke vraag Haha! Is je engels een beetje goed? Op www.icelandichorse.is staat een heel stuk over het rijden van de gangen, dat vind ik altijd vrij duidelijk

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 22:54

Mn engels is heel slecht, maar ik zal het proberen!

Jessie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 00:06

Ha, 't is echt een leuk filmpje! Ik hoop Fræva ook ooit zo te laten telgangen op wedstrijden... maar dan nóg harder! Schijnheilig Haha!
Heb je niet nog meer filmpjes van de afgelopen NK? Of die daarvoor natuurlijk...