Ik met een van de ponny's die ik rijdt...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 17:23

AnnemiekvM schreef:
Shet en A pony tot 30 KG, B pony tot 40 KG, C pony tot 50 KG, D pony tot 60 KG. Maak voor jezelf uit of het nog kan.

Wat een onzin! Een c-pony kan echt wel meer dan 50 kilo dragen...
Een shet sowieso tot 50 kilo etc. De ene pony is ook de andere niet...

Ontopic... leuke pony!
Het commentaar is al gegeven Lachen

Linnus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 17:34

Haha dankjewel whoopy!! het is een B-ponny, niet zo groot dus, 11 jaar, en heeel lief Knipoog
enne dankjewel voor je reactie hoor!! OK dan! *LOL*

Linnus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 17:37

dankjewel wendytjeG, da dacht ik ook al ja!! dat dat een beeeetje onzin was ja :S maja...want ik heb ook vaak genoeg op een shetje gezeten, jaa maar even dan voor de lol, mare was echt niet zo dat die doorzakte hoor Knipoog enne weenie hoe zwaar dat Annemiek mij schat?? maja..
groetjes Linda

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 18:59

AnnemiekvM schreef:
Shet en A pony tot 30 KG, B pony tot 40 KG, C pony tot 50 KG, D pony tot 60 KG. Maak voor jezelf uit of het nog kan. Zo ja, zorg dat je veel plezier met hem heb! Als je iets te lang bent is niet zo erg. Je rijdt hem verder prima. Leuke pony.

Wat een onzin, ligt er nogal aan wat voor bouw de betreffende pony's hebben. Een fjord kan bijvoorbeeld al veel meer dragen als een arabiertje dat even groot is.

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 19:46

Ik vind je niet zo heel netjes zitten.Je zit met een holle rug en daardoor val je voorover.je handen staan te gespannen en je tenen staan naar buiten Clown .Je zou moeten proberen om eerst jezelf eens te ontspannen
dan doet je pony dat ook en komt hij meer door de hals.Op de galopfoto valt ie naar binnen.Maar het is een leuke pony en je kan er zeker wat mee

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:04

Tulandro schreef:
Op die galopfoto lijkt hij erg uit balans, een jong beestje, of vind hij galop moeilijk?

dit viel mij ook op, het lijkt zelf verkeerde galop of zeg ik nu iets heel fouts?! Bloos

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:30

leuke pony je moet wel proberen wat verder naar achtere te zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 11:26

[image]
Op de eerste foto is te zien dat je nogal krampachtig zit. Je handen beetje vast zet Je kunt beter iets meer naar achteren zitten, je hakken uitdrukken en naar voren kijken.. Op het moment dat jij je hakken beter uitdrukt, zul je ook iets ontspannender gaan zitten op de pony.

[image]
Op de tweede foto kun je zien dat je vanuit je schouders vasthoudt en nog steeds zo krampachtig zit. Ook hier kun je beter iets meer ontspannender gaan zitten, je schouders iets meer naar achteren en je duimen rechtop dus geen "knik" in de pols net alsof je continu bezig bent om hem bij je te houden.

[image]
Op de laatste foto is het allerduidelijks te zien, dat je erg gefocusd bent op je zit en je daardoor krampachtig opstelt. Porbeer in de galop wat meer op je billen te blijven zitten je handen en schouders een stuk lossen proberen te houden.. je zult zien dat het dan allemaal net even lekkerder gaat.

Verder vind ik jullie wel een leuke combinatie, je bent iets te lang voor de pony, maar hij zal daar niet van de een op de andere dag gelijk hinder van ondervinden.

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 12:46

mooi paardje,

rechtop zitten, handen wat meer dragen!!

verder OK dan! *LOL*

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 13:42

tenen naar binnen hakken omlaaag. en achter over zitten. mooie foto's. cool besstje

Linnus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 14:02

Haha, graag geen reacties meer over de groote van mij, en van mijn ponny, want ik rijdt bij een handelaar, en dara heb ik het dus niet voor het kiezen..groetjes Linda

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 14:07

probeer rechtop te ziteen vooruit te kijken en meer op je kont haha en zoals mijn instructeur altijd zei borst naar voren!veder vind ik je het een leuke combi hoor!welke handelaar rijd je als ik vragen wel leuk om te weten want ik heb ook jaren voor een handelaar gereden en daar heb je echt geen keus ze moeten gewoon allemaal gerden worden haha suc6 veder

Linnus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 14:24

bij een handelaar tussen heusden en someren-eind...wel heel erg leuk, de naam enzo noem ik liver niet als je niet erg vindt..groetjes Linda

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 16:37

Linnus schreef:
bij een handelaar tussen heusden en someren-eind...wel heel erg leuk, de naam enzo noem ik liver niet als je niet erg vindt..groetjes Linda

Is er bij heusde een handelaar? Wist ik niet ik ken alleen de handelaar in Ommel.
Leuke pony inderdaad! en over je houding is al genoeg commetaar gegeven, zal ik niet geven dus.
Maar je past nog goed op de pony hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 16:39

recht op zitten! Leuke pony ook!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 20:44

Leuke foto en leuke pony zeg!

Over je houding:

Je kunt proberen meer in de richting te kijken waar je naartoe rijd, ipv de nek van de pony.

Probeer meer vanuit je gevoel te rijden en minder vanuit je eigen gezichtsveld, VOEL hoe je zit en niet KIJK hoe je zit!

Houd je voeten naar voren en je tenen recht, niet naar beneden drukken de tenen.

Je hand lijkt op de foto (is best onduidelijk te zien) er vast en gesloten, probeer je hand wat te openen en te laten "ademen", rijd met een lichte open hand, je vingers moeten natuurlijk wel gesloten zijn.

Als je in de richting kijkt waar je naartoe wilt, wordt je rug rechter en zakken je schouders waardoor het gehele plaatje er minder gespannen en gedwongen uitziet, probeer je gewicht te verdelen, nu hangt het grootste gedeelte van je gewicht op de voorhand dat maakt het voor de pony extra moeilijk (onmogelijk) om in balans te lopen.

Verder vind ik de tips die [***] geeft erg zinvol!!!

Hopelijk vind de handelaar een fijne eig. voor dit leuke dier!

Tot die tijd kun jij er nog lekker oprijden!

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 18:52

Ik vind dat je er nog best goed oppast!! Je zit wel een beetje voorover.. en je tenen wijzen ook naar buiten, ik zou proberen om wat meer op je kont te zitten. En je handen mooi rechtop houden nu hangen ze een beetje(je onderarm en je handen)succes!!