last van me knie na het rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

muiltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:20

Ik heb mijjn knie een paar keer ontstoken gehad. Volgens de arts overbelasting. Ik kan dan vrijwel 2dagen helemaal niet meer rijden, maar ook gewoon op een stoel zitten met mijn voetjes aan de grond is dan pijnlijk, ik kan hem alleen gestrekt houden!! Als je dit vaker hebt, zou ik een x langs een arts gaan, die kan je indien mogelijk ontstekingsremmers geven. Daar word de pijn niet minder van maar dan ben je er sneller vanf, teminste ik wel. *LOL*

Maar ik zeg al bij mij is het overbelasting maar ik rij er ook iedere dag gemiddeld een stuk of 10 Haha!

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 16:13

even langs de dokter... ik heb het namelijk ook. maar dan ook altijd, tijdens het lopen, rijden, (te lang) staan, fietsen, noem maar op. heel vervelend aangezien ik voor me werk vaak een paar uur achter elkaar moet staan.
de dokter verwees mij door naar de fysiotherapeut. die deed allemaal testjes. hij zag al direct dat ik mijn knieën vaak overstrek. ook met rijden gebeurd dit bij het lichtrijden.
heb veel oefeningen gekregen en moest de spieren in mijn benen extra trainen zodat die wat van de klappen op konden vangen. en absoluut op mijn houding letten als ik sta, dus niet overstrekken die knieën.

heeft best geholpen, ookal blijf ik er wel wat last van houden... dat kan je ook zien, want als ik last heb slaat mijn hele knie blauw uit, krijg ik overal blauwe plekken...

NadjaHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 16:34

Als je echt het gevoel hebt dat het komt omdat je je voet 'raar' draait dan moet je proberen om je been vanuit je heup te draaien en niet vanuit je knie. Dit kan anders erg belastend werken. Ik heb zelf een knie blessure (gescheurde meniscus) en heb echt altijd pijn behalve bij het rijden. Dan merk ik het wel maar doordat ik mijn been vanuit mijn heup draai en niet vanuit mijn knie krijg ik er geen last van. Ook voorkom je zo dat je knieen van het zadel af gaan staan.
Toch zou ik er een keer een dokter naar laten kijken als het echt zo erg is!
Succes!!!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 10:30

het is maar een vraagje hoor wat ik kan dat niet zo goed zien.... maare zitten je beugelriemen niet gedraaid?
wat ik heb ook een tijd lang me voet er verkeerd in de beugel gehad en dat voelde ook niet fij.
of mischien heb je je knie te veel gespannen?kan dat mischien ook

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 10:44

wemkelover schreef:
het is maar een vraagje hoor wat ik kan dat niet zo goed zien.... maare zitten je beugelriemen niet gedraaid?

daar lijkt het inderdaad op!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 15:04

ja, hé ...... als dat zo is mischien kun je dat dan beter eerst goed doen en doet het mischien geen pijn of minder pijn. Ik weet eigenlijk niet hoe ik moet uitleggen hoe je je been goed er in moet doen. ik probeer het wel even; als de beugelriem zonder dat je erin zit rechthangt naar benenden moet je er van de buitenkant met je voet erin. .............. het is een beetje onduidelijk mischien kan iemand anders het even beter uitleggen,.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 19:42

Ik had ook vaak na (en tijdens) het rijden last van m'n knieën, ik rij nu met de Fillis beugels, ik heb er nu zelden nog last van.
Afbeelding

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 15:40

wat is het verschil dan met normale beugels Verward

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 17:25

wemkelover"]
wat is het verschil dan met normale beugels Verward
[/quote]

[quote="Divoza schreef:
De reeds 10 jaar bestaande HS veiligheidsbeugels zijn nu nog verder ontwikkeld. Namelijke de gepantenteerde 4-schakel-veiligheidsbeugel. Door de extra schakels verborgen in de rubberen hulzen is de beugel beweeglijker waardoor hij bij een eventuele val makkelijk uit gaat. De beugel zorgt voor een natuurlijke aanpassing aan de bewegingen van de voet van de ruiter en zorgt voor optimale steun in welke stand dan ook. Bovendien worden eventuele klachten aan de spieren en knieën duidelijk verminderd door de beweeglijkheid.

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 18:00

Je bent 14, dus het kan ook gewoon groeipijn zijn. Heb ik ook een tij gehad en ik had dan ook last van mijn knie. Als je in de groei zit is dat heel normaal.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 11:04

Maar hoe helpen die dan met pijnlijke knieen want dat volg ik niet echt. ik bedoel het niet fout hoor maar ik zie het verband eigenlijk niet, maar het lijken me wel veilige beugels.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 11:09

Het kan pijnlijke knieën voorkomen (maar niet genezen) door de bewegelijkheid van de beugels, hier door word je knie minder in een houding "gedwongen".

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 11:13

o zo, ja. ik geloof dat er een lichtje gaat branden.

mloews

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 12:55

Ik heb ook last van mn knien als ik gesprongen heb, en dus (doordat ik niet zo'n held ben int springen Bloos ) mn knien heel erg aanknijp.. En als ik zonder laarzen rijd, wat ik zoiezo HELEMAAL NIET fijn vind, dan krijg ik er ook last van.. Ik heb met laarzen meer steun, en betere been aanleg met mn paard.. en pony haha!

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 00:43

waarschijnlijk gewoon groeipijn. ga even bij je huisarts langs. dan weet je het zeker.

pferdtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 00:50

Sinds ik een aan bijde kanten mijn knie banden gescheurd heb rij ik niet meer pijnloos ook fietsen lang staan en lopen gaat niet pijnloos maar het gaat wel beter sinds de fysiotherapie. Daarbij versterk ik mijn bovenbeen spieren namelijk zodat mijn knieen niet al het werk hoeven te doen. Maar informeer bij je huisarts hij kan je echt helpen!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 06:23

Heb jij verschil in lengte tussen je beide benen?