De 1e springles van 3-jarige Roos

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 15:04

Harstikke leuk
Maare alleen snap ik ook niet wrom je nu al met sporen rijd!
Ik zou dat persoonlijk pas doen als mijn pony echt niet vooruit te branden is maar goed dat ben ik! hihi

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 16:32

Frannie schreef:
wow, toen ik sprong met largio toen ie net geen 4 was, kreeg ik allerhande grovve opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd Verward En dan is dit weer helemaal oke? Verward soms begrijp ik jullie bokkers niet...

voor de rest: heb nog nooit zoiets koddigs geizne, echt toppie OK dan!

Mja, ik vind wel dat je daar wel gelijk in hebt. Ken verder de achtergrond niet van jou en je paardje en of je wel eens vaker sprong. Maar sommige bokkers kunnen nou eenmaal meer maken dan andere.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 17:22

Hele leuke foto's! Geweldig die bolletjes wol Haha!
Moet zeggen dat ik je er trouwens netjes op vind passen, is Roos groter dan Dennis?

qwinty schreef:
Harstikke leuk
Maare alleen snap ik ook niet wrom je nu al met sporen rijd!
Ik zou dat persoonlijk pas doen als mijn pony echt niet vooruit te branden is maar goed dat ben ik! hihi

Niks mis met goed gebruikte sporen op een 3 jarige trouwens. Bovendien moet ze om Roos met de spoor te raken echt haar hakken optrekken.
En sporen zijn niet bedoeld om je paard vooruit te krijgen, maar om af en toe een iets duidelijkere hulp te geven. Problemen met voorwaarts zijn, zijn beter op te lossen met een zweepje.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 17:27

Geweldig Haha! Haha! Haha! Werkelijk waar geen gezicht die grote mensen op die kleine peerdjes (geintjuh)............ Super hoor!!!!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 17:29

Idd Supertje, dit spoortje is echt niet om haar vooruit te schoppen, ze wil al graag van zich zelf. Maar idd om een nette duidelijke hulp te geven mocht dat nodig zijn(gebruik ze misschien 1x in de 5x rijden). Heb ze standaard aan m'n jodhpurs zitten, ben stiekem een beetje te lui om ze d'r af te halen.

Dit was ook pas de 3e keer voor Roos dat ze sprong(meestal vind ik 4 hopsjes al genoeg). Ik wil het ook zeker nog niet vaak met haar doen. Alleen was onze instructrice zo enthousiast over de spring foto's van Dennis van vorige week ([HAW] 70 cm springen met een pony van 94 cm dat we deze week springles kregen.

Roos is precies 100 cm. Dennis 94. Daar komt bij dat Roos echt het oude type is, en dus 2x zo breed is als Dennis Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 17:52

Leuk leuk leuk!!!

Krijg spontaan zin om te springen, alleen ik ben niet zo'n held wat dat betreft. Vond dat ik op ponykamp al hoog genoeg gesprongen had met Spike (inclusief 75 % weigeringen) Tong uitsteken.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 09:02

Spike zal het toch ook wel voor je willen doen? Anders kom je maar eens les bij ons rijden Knipoog.

Roosje is nu eenmaal gewoon geweldig Lachen. Ze is zo leergierig en wil alles voor mij doen. Maar als ik niet aan geef dat ik wil springen loopt ze ook dwars door de hindernis heen zonder een huppeltje. Zo goed luisterd ze naar mij, en zo correct moet ik haar rijden.

paljastineke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 10:22

goed dat je een cap draagt *LOL*
maar : zijn die sporen echt nodig ? dat vind ik nogal zielig Verward
maar voor de rest is alles best oke Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 11:12

Dennis schreef:
Spike zal het toch ook wel voor je willen doen? Anders kom je maar eens les bij ons rijden Knipoog.

Roosje is nu eenmaal gewoon geweldig Lachen. Ze is zo leergierig en wil alles voor mij doen. Maar als ik niet aan geef dat ik wil springen loopt ze ook dwars door de hindernis heen zonder een huppeltje. Zo goed luisterd ze naar mij, en zo correct moet ik haar rijden.

Hij heeft er geen hekel aan, maar op een gegeven moment heeft hij zoiets van 'ga lekker zelf over die hindernis heen springen' Tong uitsteken. Ik kom wel een keertje een lesje mee rijden Knipoog.

Echt super leuk dat het zo goed gaat met Roos! OK dan!.

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 11:24

Leuk zeg !! Ik vind het alleen ook een beetje jammer dat je niet even een jaartje of wat wacht met springen.. 3 vind ik ook te jong....

Maar toch veel succes en plezier ermee...

vemrulz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 11:53

oow god wat een lieverd! Lovers

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 19:10

Tja, 3 te jong. Ik vind dat wel te jong om regelmatig te springen. Dit was pas de 3e keer. De vorige 2x heb ik misschien 4 sprongetjes gemaakt. Het klooien op het weiland is belastender voor haar benen hoor.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 19:14

Zeg is Roos nu eigenlijk van jou?
(Dat wilde ik steeds vragen, maar vergeet het steeds...)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 19:26

Nee, Roosje is van irene. Maar mag hier voorlopig nog wel blijven logeren Lachen.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 20:18

Leuke foto's hoor Lachen

Leuk dat Roos het zo goed oppakt allemaal Haha!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 20:56

leuke foto's!
Haha! die eerste foto vind ik leuk!! met alle shetjes naast elkaar! Vingers aflikken

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 21:00

och wat een lief beestje!!!allemaal schattig!!
roos kan wel springen OK dan!
ff offtopic,zijn dat die dure kunststofbeugels?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 07:28

@meiske16......als ze duur zijn, zullen dat wel die DURE kunststofbeugels zijn!

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 08:50

Leuke foto's, maar is de schetten gekte losgebarstte ?? Overal foto's van meide op schetjes!

Heb er opzich niks tegen, maar tsja weenie niet helemaal 100% correct zeg maar! (liever iets grotere pony/kleinere ruiter gezien)

Veel suc6 verder!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 08:56

Nee, dit zijn goedkope kunsstofbeugels Knipoog.

Tja, waarom shet rijden? Je hebt ze zelf zeker nog nooit serieus gereden? Heb nog geen enkel ander ras met zo'n fijn karakter gevonden(en heb veel verschillende paarden en pony's gereden hoor!).

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 09:00

Dennis schreef:
Nee, dit zijn goedkope kunsstofbeugels Knipoog.

Tja, waarom shet rijden? Je hebt ze zelf zeker nog nooit serieus gereden? Heb nog geen enkel ander ras met zo'n fijn karakter gevonden(en heb veel verschillende paarden en pony's gereden hoor!).

Ik heb wel eens op schet gereden voor de manege zoontje. Schetje werd namelijk te brutaal en de lesgeefster was te groot, dus viel eraf (kon niet goed klemmen). Ik was toen ong. 13 en 1.55m. Ook te groot, maarja hij was gewoon vervelend en kon niemand anders vinden.

Heb hem toen 1x gereden en vond het gewoon moeilijk om goed te blijven zitten Haha! (schetje ging ook gewoon ineens vlak voor de schotten, als je links wilde, ineens rechts, LOL).

Vind het wel leuke beestjes, maar weenie heb het er niet zo op, zie er liever echte kleine kindertjes op.

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 12:43

Supertje schreef:
Hele leuke foto's! Geweldig die bolletjes wol Haha!
Moet zeggen dat ik je er trouwens netjes op vind passen, is Roos groter dan Dennis?

Niks mis met goed gebruikte sporen op een 3 jarige trouwens. Bovendien moet ze om Roos met de spoor te raken echt haar hakken optrekken.
En sporen zijn niet bedoeld om je paard vooruit te krijgen, maar om af en toe een iets duidelijkere hulp te geven. Problemen met voorwaarts zijn, zijn beter op te lossen met een zweepje.

nou daar ben ik het niet helemaal mee eens, want mijn verzorg pony word bereden met sporen omdat hij anders gewoon niet loopt en als hij een spoor ( tussen zijn ribben krijgt om maar even hard te zeggen ) dan loopt hij wel beter , maar goed daar heeft iedereen weer zijn mening over he Knipoog

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 13:25

QuijoSavan schreef:

Vind het wel leuke beestjes, maar weenie heb het er niet zo op, zie er liever echte kleine kindertjes op.

Shetjes zijn lang niet altijd geschikt voor kleine kinderen, omdat ze nu eenmaal een heel eigen willetje kunnen hebben. Als je echt goed wilt leren rijden zijn het trouwens wel ideale leerponies.

Ontopic: leuke foto's! Ze springt lekker!

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 15:28

jah kvind zelf ook dat je niet ALTIJD van die kleine meisjes op pony'tjes moet zetten. Want vaak zijn ze te onervaren... Een volwassene moet toch niet altijd op een paard rijde?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 18:38

Idd, een pony als Roosje is wel super braaf, heel leergierig enzo. Maar nog lang geen kinder pony. Ze is zo verschrikkelijk snel en je moet haar echt nog in alles begeleiden. Anders loopt ze zich zelf voor bij en gaat ze heel erg overreageren op je hulpen(been is meteen vliegen, je hand sluiten is in 1x stil enzo).

Maar voor mij niets liever meer dan een shet hoor Lachen. Heb er 6 lopen, waar er in de praktijk 4 van helemaal van van mij zijn(2 met een eigenaar die verweg woont, 2 echt van mij).