Chanel & Goldflower @ Work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Charlotte89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 21:12

Als ik jou was zou ik een thiedeman gaan gebruiken... die zet zich niet vast en helpt je alleen als je je teugels aanpakt prettiger in de mond dan een elastiek!

Tahnee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 21:18

ze staat nog in die andere stal
Lovers Goldje Lovers

Tahnee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 21:19

ik heb al wat anders gekocht..
bijzetteugels en dat gaat ook heel goed
en ik zet ze niet eens strak..

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 21:20

Beter toch dat het nou goed gaat.

Tahnee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 21:23

Jaja zkr *LOL* Pling

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 21:45

Heeft niemand meer comentaar Tong uitsteken

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 21:49

hier nog iemand met commentaar.Niet negatief hoor.
Vind het leuke foto's en zo krijgen we nog eens een beroemde stal.
Allemaal foto's met paardjes van stal poot.

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 21:53

Ja hihi, ik zal er ook nog binnenkort fotos van Pandora ,Alex, Judal enz op zetten die ik heb gemaakt. zal binnenkort trouwens ook fotos van Amber maken en dan op bokt zetten als je dat leuk vind ! Haha!

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 21:54

Tuurlijk vind ik dat leuk(zolang ik zelf er niet op sta hihihi) Trouwens wil ook foto's met jou op je paardje zien natuurlijk.

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 22:04

Is goed hoor Knipoog

lotjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 22:16

leuke paardjes, mooie foto`s ook

iloveperry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 22:22

sorry, maar dit kon ik ff niet laten.

op die laatste foto zie je duidelijk dat je het elastiek vast hebt en niet de teugels.

het elastiek hoort achter de oren te zitten en niet in je handen, hier trek je hem dus in die houding,

sorry hoor, je kan je hier niet onderuit banketstaaf,

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 12:18

aah Goldje, ze blijft leuk Lovers wat heeft ze lange manen gekregen trouwens! nog even en ze haalt Evita in Knipoog
Evita heeft gelukkig een hele lieve buur gekregen in Gold haar oude stalletje, maar ik ben benieuwd hoe ze zou reageren als ze Gold nu zou zien, het waren toch wel echte vriendinnetjes Lovers

Tahnee_ , Heb je het elastiek nou in je handen? als je met elastiek wilt rijden kun je die beter achter de oren doen (en niet te strak aantrekken), als je het in je handen houdt gebruik je hem gewoon als een slofteugel. Zou je niet liever dressuurles nemen met Gold in plaats van allerlei hulpteugels? ik denk dat je daar uiteindelijk veel meer aan zult hebben.. met hulpteugels "trek" je alleen het koppie naar beneden, dan loopt je paard nog niet aan de teugel. "aan de teugel rijden" doe je door het paard van achteren uit actief te laten lopen, dan wordt de rug boller en gaat ze vanzelf ontspannen "aan de teugel" lopen. is gewoon een tip hoor Lachen succes met Gold!

Samantha je nieuwe paard is ook leuk! wel groot vergeleken bij Deelight Haha!

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 14:34

Ik zat ook al te kijken naar de bevestiging van het elastiek.

Volgens mij heeft ze het elastiek aan de ringetjes van het zadel vastgeklopt en het gedeelte wat achter de oren moet aan de singel gedaan.

tenminste zo lijkt het??

Ik heb verder niets tegen het gebruik van een elastiek of zo maar op de manier klopt het gewoon niet.
Sowieso zit het elastiek op alle foto's strakker dan de teugel en dat lijkt me niet de bedoeling maar ja dat kan ook bijna niet anders als je het elastiek twee keer naar het zadel haalt. De lengte die je daarvoor nodig hebt is ook veel groter dan alleen vanachter de oren enkel naar het zadel.

Maar goed ze geeft al aan dat ze het niet meer gebruikt. Maar als je het weer eens gaat gebruiken bevestig het elastiek dan anders aub.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 14:40

Hoe hebben julli hem dan bevestigd? Hebben jullie hem vast in jullie handen? Een paard ' leer' je niet aan de teugel te lopen, dat doet hij automatisch als hij goed gereden word, dus al die hulpteugels er af, en neem goed les!!

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 15:10

Dit vindt ik dus echt een slechte manier om een pard aan de teugel te proberen laten lopen......
Als ie hard in de mond is ligt dat vaak aan de ruiter

Vaag hoor als je geen verstand van zulke dingen hebt gebruik het dan niet!!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 15:14

iloveperry schreef:
sorry, maar dit kon ik ff niet laten.

op die laatste foto zie je duidelijk dat je het elastiek vast hebt en niet de teugels.

het elastiek hoort achter de oren te zitten en niet in je handen, hier trek je hem dus in die houding,

sorry hoor, je kan je hier niet onderuit banketstaaflen,

ik wou het net ook zeggen jullie gebruiken de elastiek als een slofteugel misselijk wordt ik daarvan .de elastiek moet je net achter de oren aandoen en dan door je bitringen naar onder tussen zijn benen ,ikzelf rijdt er erg graag mee omdat het het paard net niet dwingt ,alleen als ie iets te hoog komt dan krijgt hij druk op zijn hoofd
het is spijtig dat sommige mensen hulpteugels gaan gebruiken terwijl ze niet eens weten hoe je hem deftig aan doet ,laat staan dat ze weten hoe ermee te rijden!

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 15:22

Wat ik dus ook niet snap is dat ze nu bijzetteugel heeft gekocht
Daar zet je een paard mee in een gedwongen houding!!!

Waarom moet je hulpteugels???
Neem eerst eens goed les voor je er weer iets aan knoopt!!! Boos!
Je bent nu een paard aan het verpesten....
Als hij niet weet wat je van hem wilt zou ie nooit doen wat jij wil!!!

En een paard leert niet in 1 dag wat de bedoeling is!!!!

Denk eerst na voordat je iets doet!!!!

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 15:27

libke schreef:
ik wou het net ook zeggen jullie gebruiken de elastiek als een slofteugel misselijk wordt ik daarvan .de elastiek moet je net achter de oren aandoen en dan door je bitringen naar onder tussen zijn benen ,ikzelf rijdt er erg graag mee omdat het het paard net niet dwingt ,alleen als ie iets te hoog komt dan krijgt hij druk op zijn hoofd
het is spijtig dat sommige mensen hulpteugels gaan gebruiken terwijl ze niet eens weten hoe je hem deftig aan doet ,laat staan dat ze weten hoe ermee te rijden!

Ik ben het helemaal met je eens!!!

HappyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 19:14

Leuke foto's, laat ik maar geen commentaar geven over het elastiek..
Ik ga met de rest mee.. bovendien kun je m beter eerst ff instappen voordat je het elastiek vast maakt.

Hey Sam, rijden op Chan is echt leuk, ik wil je best helpen hoor met rijden =D Kuzz Daay
Laatst bijgewerkt door HappyDay op 23-10-04 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 19:16

Is goed bedankt !! Lachen
Het ging echt goed he vandaag dayna Haha! ze was echt braaf. Knipoog

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 19:17

Ireentjuh ,Chanel is idd een stuk groter dan Deelight he Knipoog maar ze zijn allebei super lief Lovers

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 19:22

libke schreef:
ik wou het net ook zeggen jullie gebruiken de elastiek als een slofteugel

idd!
ik stond me ook al te bedenken bij deze fotos dat er toch iets niet klopte.

vraag me toch af waar ze dan mee denken bezig te zijn....

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 19:58

ikwil ff reageren,ik ben dus de eigenaresse van Gold en ik word juist misselijk van hoe sommige mensen kritiek geven,gewoon kritiek als hulp heb ik gevraagd en ik heb niet gevrragd of jullie mn verzorgster gaan lopen afz**ken!!!!
En als jullie goed kijken dan zien jullie dat t elastiek helemaal niet te strak zit,en dat ze haar teugels los heeft op die ene foto,maar dat betekend niet dat ze haar elastiek vast heeft .
En idd de meeste doen hem vanonder dan door t bit en dan achter de oren,maar omdat dat niet werkte heeft iemand (die er heel veel verstand van heeft) gezegd dat je hem ook naar je zadel kan bevestigen!!!!
Toen ik t kocht kreeg ik al de tip om hem aan het zadel vast te maken en daar kocht je dan zo,n verlengstukje bij.
Voor de rest de mensen die mij t als hulp of tip hebben meegegeven dat t niet zo goed is wil bedanken,maar de mensen die t echt op een afze*kerige manier doen ,daar heb ik zoiets bij van t mag ook wel wat vriendelijker,en de verzorgster krijgt altijd goed les dus daar ligt t niet aan!!!En Irene leuk voor Evita dat ze toch weer een fijne vriendin heeft gevonden ,,ben ook erg benieuwd hoe Goldjuhhh en Evita op elkaar reageren OK dan! En wat een heerlijk zadel heb jij gekocht was er gelijk helemaal smoor op,,denk er ook overna voor in de toekomst,was hij trouwens erg duur want dat kon ik nie terug vinden op de site.
groetjes OK dan! OK dan! OK dan! OK dan!

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 23:15

Goldflower ik weet niet of je hierbij ook op mij doelde?

Ik verwonderde me alleen of de manier van bevestiging maar afkraken nee dat geloof ik niet....

Fijn dat ze goed les krijgt en niet zomaar iets eraan hangt in ieder geval!

Maar toch vind ik deze manier van het bevestigen van een elastiek niet aan te raden.
Dan zou ik inderdaad eerder een thiedemann of zelfs nog een slof gebruiken. De slof kan ik laten doorhangen namelijk en het elastiek blijft gespannen.
Op het moment dat mijn paard in de gewenste houding loopt wil ik dat de evt hulpteugel direct los is.
Zodat het paard direct een beloning krijgt voor het nageven.
Met een elastiek op deze manier bevestigd blijft er toch een spanning vanuit komen en dat vind ik persoonlijk niet prettig.

Maar zoals gezegd ik ben geen fervente tegenstander van een elastiek of zo hoor Haha!
Op mijn avatar heb ik toevallig net een elastiek eraan hangen Knipoog
Niet echt zichtbaar en ook dusdanig los dat hij er eigenlijk alleen wat van zou merken als hij z'n hoofd echt omhoog zou gooien. En daarvoor had ik hem er eigenlijk ook aanhangen (beetje veiligheidsgevoel tussen de oren! Mijn oren dan in dit geval Haha! Normaal gesproken zou ik dit bijv ook met een slofje kunnen doen maar toevallig had ik die niet bij de hand vandaar)

Nou in ieder geval veel succes er verder mee en vooral doorgaan met lessen dan kom je er wel! OK dan!