Pride @ work in lichtblauw

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 21:43

ooow, een staartzak!!!
Multifuncioneel Haha!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 07:17

Enorm multifunctioneel Lachen
De meesten zijn van lycra maar een dag voor een wedstrijd doe ik er soms een fleece staartzak om. Dit wrijft de staart dan nog eens extra op.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 09:06

Het ziet er echt heel fijn uit!
Als ik dit zo zie snap ik niet dat je afgelopen wedstrijd niet in de punten zat

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 09:24

Maak er maar wedstrijdEN van Haha!
De punten: 149, 145 en 151. Er komt dan gewoon nog teveel stress bij. Daarom start ik nu ook zo vaak, hij wordt al steeds rustiger. Hij is hierin ook vrij extreem, ook tijdens de trainingen. Zelf probeer ik ook heel rustig te blijven ( heb wel telkens een 6 of 7 voor: gereden zijn in het algemeen ?! ) maar het zal toch een stukje gewenning zijn denk ik. Met andere paarden heb ik er totaal geen last van. Maar zolang ik er nog heel veel plezier in heb gaan we gewoon door.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 09:30

Ik vind het er netjes uitzien, hij is stoer en heeft uitstraling, en jij zit er netjes op!
Gewoon doorgaan met wedstrijden, krijgt ie vanzelf de ervaring en rust en komen die punten zeker!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 09:33

cornelie schreef:
Commentaar tijdens deze les van instructie:........ als je nou gewoon je teugels wat korter pakt........... Blond ( kunnen m'n handen ook wat naar voren Bloos )

Dat ding om zijn staart is een staartzak. 1 x in de week gaat het eruit, was ik de staart, cowboy magic erin, vlecht er in en hup weer terug in de zak. Zo houd je de staart schoon, vol en uit de knoop Cool

Maar dit is alleen weer zo'n vreselijk dekje dat er altijd onderuit schuift Boos!

goh daar heb ik nog nooit van gehoord maar als het helpt is het natuurlijk altijd goed en makkelijk Haha!

verder ziet het er leuk uit!! apart beestje!! alleen probeer je paardje wel iets meer oomhoog te rijden,want zo loopt ze op de voorhand!! Knipoog

succes verder!! Haha!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 09:49

Tja, we zijn nog maar B dus het duurt nog even voordat de boel volledig verzameld op de achterhand loopt Knipoog
Maar we zijn ermee bezig Lachen
En eerlijk is eerlijk, het is geen dressuurpaard. Het is een amerikaanse appaloosa die vooral gefokt zijn voor de westernsport. Het zijn dan vaak wat korte compacte dieren die zwaar gebouwd zijn van voren, korte zware hals en vrij weinig beweging. Hmm, waarom rijd ik eigenlijk dressuur Haha!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 09:50

Omdat je het leuk vindt... toch? Haha!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 10:02

Yep, heel erg leuk Lachen
( maar ik heb er inmiddels toch een paardje bij gekocht die wat beter geschikt is Knipoog )

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 10:43

ben twee jaar geleden ook op zoek gegaan naar een staartzak, ben nog op de westernexperience geweest maar kon maar geen mooie vinden dus nu heb ik er nog geen 1 Haha!

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 10:50

ziet er goed uit , leuk paardje !! Haha!
leuke lichtblauw zetje ..!! Lovers

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 10:53

cornelie schreef:
En eerlijk is eerlijk, het is geen dressuurpaard. Het is een amerikaanse appaloosa die vooral gefokt zijn voor de westernsport. Het zijn dan vaak wat korte compacte dieren die zwaar gebouwd zijn van voren, korte zware hals en vrij weinig beweging. Hmm, waarom rijd ik eigenlijk dressuur Haha!

Ten eerste, moet ik zeggen dat het er hartstikke netjes uitziet! Pride is wat naar voren gebouwd en je krijgt hem er achter toch lekker onder

Ten tweede, ik ben het niet eens met je stelling dat het korte, compacte, zwaar van voren, korte zware hals en weinig bewegende paarden zijn. Tuurlijk heb je die er zeker tussen, maar kijk eens naar bijvoorbeeld hunter en reining paarden. Lachen Nja, elk paard eigenlijk Haha!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 11:04

bij die 3de foto krijg ik toch rare ideeen met die staartzak Haha!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 11:07

Ik zal maar niet schrijven wat hij vroeger graag deed met dat ding.........

Xono, ik heb zelf in nl nog geen amerikaanse appaloosa gezien die écht geschikt zou zijn voor het engelse dressuurwerk. Ook bij de hengsten keuringen van het NAS komen ze er vrijwel niet door omdat er dan gewoon e.e.a. mist. In amerika zie je ze wel ja, maar hier (nog) niet Lachen

Larish

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 11:46

Ziet er heel erg netjes uit! Vind het paard ook een geweldige kleur hebben. Lichtblauw past er mooi bij!
Verder heb je je teugels best lang, maar ik denk dat het korter in de hals lopen er nog niet zo makkelijk in zit?

Voor het totaal plaatje de volgende keer het dekje wat meer naar voren trekken.
Als je goed kijk ligt die nogal ver naar achter. Haha!
En de staartzak is natuurlijk ook jammer.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 17:24

Pride ken ik ook wel

Ziet er netjes uit Cornelie Lachen

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 18:28

cornelie schreef:
Hij is helaas niet echt makkelijk. Elke les krijg ik dat ook weer te horen Bloos! dus ik heb zeker geen illusies over hoe ver we zouden kunnen komen in de dressuur. Hij kan ook van het ene op het andere moment exploderen. Dus ik zie hem nu echt puur als leerpaard voor mijzelf en er valt nog genoeg te leren Bloos
En dan krijg je helaas wel eens van die foto's Haha! Hij loopt heel braaf en ineens schiet hij naar voren bv. Maar ja, we rijden B dus dan gaat het allemaal nog niet zo volgens de boekjes Clown

Dat las ik al ja dat hij niet echt makkelijk is. Ik vind ook dat je hem goed rijdt hoor Lachen Was alleen benieuwd wat er daar op die foto aan de hand was.
Van zo'n paard kun je idd een hoop leren en hij ook van jou. Het gaat er ook niet om hoe snel je vooruit gaat in de dressuur. Dat heeft allemaal tijd en geduld nodig. Succes verder!

ukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 18:32

Laatste keer dat ik je heb zien rijden was afgelopen jaar op de sportdag van het appaloosa stamboek.
Daar ging je proef toch netjes vond ik Lachen

Ziet er goed uit OK dan!

mirchi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 21:34

mm grappig, mijn paard is western beleerd en nu doe ik er dressuur, springen en voltige mee. waarschijnlijk weet ik wel een beetje hoe moeilijk het is, met mijn paard gaat het nog niet echt super, maar ik vind dat hij vrij snel leert (hij loopt na 2 jaar dresuur L 2 niveau) en springen gaat ook goed, en met voltige gaat het super, dat is lekker goed voor zijn achterhand en conditie Tong uitsteken

maar verder heb je echt een heel mooi paardje hoor, leuke kleur ook Lachen

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 09:30

foto 3 is wel goed getimed qua positie van de staartzak Clown

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 15:26

Mooi paardje hoor!
Ziet er ook erg netjes uit

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 16:12

Whaha nog een Pride Haha! Ik vind dat je hem netje rijd, zo te zien loopt hij lekker ontspannen. En dat lichtblauw staat het ook super *LOL*

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 16:32

Ik heb vandaag een oranje dekje aangeschaft....................
Ben benieuwd hoe dat gaat staan Haha!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 11:03

Hahahaha, die Pride!!!! Een echt dressuurpaard!!! Rock-on, dudes!
Wat een prachtig setje maar inderdaad, ook even je staartzak aanpassen hoor!

Ik moet wel lachen dat iedereen zo verbaasd is over een staartzak.....die wordt in de westernsport al eeeuwen gebruikt en is superhandig!

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 19:54

Super foto's Cornelie!! Pride ziet er ergggg goed uit! Hij is een paar maanden geleden toch zo ziek geweest?

Ik had dat ook met de derde foto....zag er even vreemd uit, het heeft ookal zo'n kleurtje Bloos

Succes met de wedstrijden, hoewel je schrijft dat hij wat moeilijk is, daardoor leer je er wel heel veel van, Toppie hoor!