Thijs voor de 2e onder het zadel.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Assiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 22:52

(vriendin die de paarden verzorgt en duz ook Thijs inrijdt: )

Dat aanmoedigen om harder te gaan was alleen maar nodig.
We kregen hem netjes in draf en hij heeft nog geen één poging gedaan iemand eraf te gooien...
Het gaat dus heel netjes!
Dat ze zover omhoog komt is omdat de bak zwaar is en Thijs heel veel veert. Hij heeft zowieso een hoge pas en het is erg moeilijk om op dit moment niet TE ver uit het zadel te komen.
T enige wat r gebeurde was:
HET GING SUPER GOED!!!!!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 22:59

OK dan!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 08:45

Ik vind de foto´s niet zo prettig om naar te kijken.
Niet omdat het er nou zo rot uitziet maar het gaat om de details.
Ik vind de veiligheid van de ruiter echt 0,0000%!!
Je kan wel zeggen dat cap je eigen keus is maar dan vind ik bij deze dat je geen verstandige keuze maakt.
Je paardje kan nog zo braaf zijn maar ooit eens aan gedacht dat die jonge dieren niet zoveel evenwicht hebben Verward
Hij hoeft zich maar te verstappen en om te vallen en hij neem jou zo mee naar de grond.
En wat zeggen ze dan tegen je ouders?! Tja als ze een cap op had.... zullen je ouders dan ook zeggen ach dat was haar eigen keus???
Daarbij mis ik nog je bokriem of een beugelriem om zijn hals.
Als hij nu het rit aan neemt kom je wel degelijk in zijn mond.

Verder ziet het plaatje er goed uit
Maar denk alsjeblieft ook aan je eigen veiligheid.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 08:53

Ik stap zelf alleen met BP, helm, goede laarzen op een jong paard.

Dit ziet er niet al te proff uit Haha! Haha! Haha! Geeft ook niks, maar kijk alsjeblieft uit! Dat bokken en rennen komt nog wel, dat doen ze allemaal wel een keer (uitzonderingen daargelaten natuurlijk) Pak het gelijk goed aan in het begin, en zorg voor een goede protectie. Dat je niet als ankie op dat paard zit kan ik me helemaal voorstellen, je moet mij eens op een paard zien zitten als deze pas voor de tweede keer onder het zadel is Haha!

Denk een beetje aan jezelf

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 09:18

Taaclover schreef:
Ik vind de foto´s niet zo prettig om naar te kijken.
Niet omdat het er nou zo rot uitziet maar het gaat om de details.
Ik vind de veiligheid van de ruiter echt 0,0000%!!
Je kan wel zeggen dat cap je eigen keus is maar dan vind ik bij deze dat je geen verstandige keuze maakt.
Je paardje kan nog zo braaf zijn maar ooit eens aan gedacht dat die jonge dieren niet zoveel evenwicht hebben Verward
Hij hoeft zich maar te verstappen en om te vallen en hij neem jou zo mee naar de grond.
En wat zeggen ze dan tegen je ouders?! Tja als ze een cap op had.... zullen je ouders dan ook zeggen ach dat was haar eigen keus???
Daarbij mis ik nog je bokriem of een beugelriem om zijn hals.
Als hij nu het rit aan neemt kom je wel degelijk in zijn mond.

Verder ziet het plaatje er goed uit
Maar denk alsjeblieft ook aan je eigen veiligheid.

Evenwicht heeft hij al en het bit kent hij ook al. Hij loopt namelijk al een jaar voor de kar! Knipoog

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 09:21

Mik_beer schreef:
Oke nou weet ze het wel ..!!!

Ziet er goed uit, beetje meer achterover zitten, anders moedig je hem alleen meer aan om harder te gaan Lachen (zolas hierboven Tong uitsteken)

Ik weet het niet hoor...........maar jonge paarden gaan nou juist harder als je achterover zit!
Dus zoals zij zit is het hartstikke goed! OK dan!

Dat je hoog uit je zadel komt is logisch. Zoals Gijsenkim zegt 'moet je mij eens zien op een jong paard' Haha!

Cap op Tong uitsteken en alles gaat helemaal goed!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 09:24

Ja ik kan wel een cap op doen, maar ik heb nog geen veilighidscap. En die cap die ik nu hebt valt zo van je hoofd omdat er geen band meer omheen zit. En hij is kapot. Zodra ik de andere cap heb zal ik hem opzetten Lachen
@ Dimple: Thijs ging inderdaad niet harder van voorover zitten... Hij ging juist alleen maar langzamer.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 10:58

Milkaatjuh schreef:
Evenwicht heeft hij al en het bit kent hij ook al. Hij loopt namelijk al een jaar voor de kar! Knipoog

Dat is heel anders dan onder het zadel

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 11:02

Milkaatjuh schreef:
@ Dimple: Thijs ging inderdaad niet harder van voorover zitten... Hij ging juist alleen maar langzamer.

Dat klopt, dat is ook heel erg logisch. Gewoon lekker licht in het zadel blijven zitten. Hij zal je telkens beter accepteren en alles minder eng vinden. Tot die tijd moet je hem zo min mogelijk sturen met je gewicht. Dus lekker een beetje voorover blijven zitten.

Ik ben zelf ook bezig met een 3 jarige inrijden dus ik weet waar je het over hebt Haha!

Succes! (en geduld is HET sleutelwoord )

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 19:40

Idd zoals veel andere mensen zeggen weet je hoe gevaarlijk voor de 2e keer op een paard en dan al zonder cap.
Erug onverstandig echt!
Hij loopt wel eruug mooi

lizjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 19:03

eerst een cap kopen dan weer op het paard zou ik zeggen. En je kan het inderdaad niet maken tegenover je ouders. Hoe moeten ze nou verder zonder jou, of met jou als kasplantje... Denk daar maar eens over na! En dan niet denken van nee zo erg kan het niet zijn.

Charlie liep ook voor de wagen en moet ook met mij zijn evenwicht vinden, het is vreemd voor hem zoveel gewicht erbij. Als ik nu ga doorzitten merk ik het soms nog wel, hij is nog steeds aan het leren!

Het is echt niet vreemd dat er zoveel ongelukken met ruiters gebeuren, want over veiligheid wordt maar weinig nagedacht. Ik durf geeneens zonder cap op charlie, ik geniet van mijn gezonde leven Haha!

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 20:03

Taaclover schreef:
Dat is heel anders dan onder het zadel

Precies!
Als hij een jaar voor de wagen heeft gelopen, dat betekend nog niet meteen dat ie ook meteen met evenwicht onder het zadel bereden kan worden Knipoog