vooruitgang te zien bij goldy en mij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 11:36

heey iris ziet er goed uit hoor Knipoog
mooi paardje
groetjes angela

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 16:21

Op de foto die je nu als laatste geplaatst hebt, vind ik het er super uitzien. Ik denk dat het nog wat te vroeg is om op te richten, maar het begin is er zeker!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 20:54

hihi, ik ben aan het oprichten begonnen omdat jullie dat als commentaar hadden toen ik de laatste foto plaatste. Hierdoor heb ik ook de foto's uitgekozen waar ze het meeste het front erop zette.
Deze foto's zijn toen namelijk ook gemaakt

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

maar bedankt voor de bevestiging dat mijn paard het voorwaarts neerwaarts nog nodig heeft. Dat bevestigd mijn trainingsopbouw Haha!

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 20:59

trisca schreef:
maar bedankt voor de bevestiging dat mijn paard het voorwaarts neerwaarts nog nodig heeft. Dat bevestigd mijn trainingsopbouw Haha!

Die is niet voorwaarts neerwaarts maar een beetje 'in de krul getrokken'. Hij moet daarvoor de hals laten vallen veel meer lengte in de hals en het neusje eruit. Ook als je hem opricht vind ik hem niet mooi in de hand, je hebt zoals het eruit ziet veel teveel gewicht in je hand, probeer hem meer van de hand af te rijden en durf lucht te geven.
Afbeelding
Ook dit vind ik niks. Als je hem op die manier instelt moet daarbij zijn hals vallen en de schoft het hoogste punt zijn. Nu is zijn hoofd zeg maar gewoon 'afgeknakt'. Ook zie ik haar af en toe het hoofd kantelen en 'sta' je teveel in je beugels.

Wel een gaaf paard trouwens

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 21:18

Ze is er ook nog lang niet Haha!
Ze is nu een paar maand bij mij en moet nog leren wat werken is, bovendien trek ik haar echt niet in de krul, maar moet ze het vertrouwen nog krijgen om luchtiger te worden...

We are working on it Knipoog
Ik heb haar puur op de beweging gekocht, ik hoop dat ik de gebruiksaanwijzing nog in kan korten Nagelbijten / Gniffelen

By the way, staan in de beugels heb je nou eenmaal af en toe als je lichtrijd *LOL*
Het blijft een momentopname,

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 23:06

ik vind deze foto's een stuk minder gespannen overkomen, ik zie dit liever dan de foto's die je eerder geplaatst hebt.

Natuurlijk zit er hier en daar nog een schoonheidsfoutje, maar als zo'n jong paard nog maar zo kort rijdt, kan je naar mijn idee nog geen perfect beeld verwachten toch?

teqil_mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 01:43

leuke foto's hoor ik vind het erg wel nettjes uit hoor Haha!

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 02:29

Sorry,.. ik ben het vaak eens met commentaar op foto's, echter heb ik deze combinatie met eigen ogen gezien, ik heb enigszins een inschatting kunnen maken van het karakter van het paard, en dat van Iris,
ook heb ik het andere paard van Iris, dat ze ook zelf beleerd heeft (toch?) mogen bereiden, en ik kan voor de volle 100% beweren dat Iris zeker niet iemand is dat haar paard in de krul trekt, dit blijf je immers voelen in de verdere training, en toen ik haar andere paard reed had ik een veertje in mijn handen,
daarnaast heb ik zoals ik zei de combinatie dus zien rijden, en het leek er alles behalve op dat Iris het hoofd in haar handen hield, om het zo uit te drukken,
het uiteindelijke plaatje is inderdaad nog niet het uiteindelijke mogelijke en in de dressuur zeer gewenste plaatje, maar je kan ook iemand onterecht aanvallen!
Overigens, kantelen is overigens zo raar niet bij een jong paard, en ik vind het hier zeker nog meevallen, Iris zit bewust op haar paard, maar ik zie zeker geen spanning, nog bij haar, noch bij Goldy!
zow.. dat was mijn bescheiden mening

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 17:38

Ik vind die foto er veel beter uitzien.
Daar gebruikt t paard ze achterhand ook.
Ik zou heel geleidelijk dan wat oprichting vragen, want t ziet er echt uit of t nog teveel voor haar is.
Maar die laaste foto dat geeft een beter beeld van t totaal.
En zoals iedereen wel weet een foto kan heel erg vertekenen

Zazoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 19:01

Ik vind de foto's erg leuk! En je paard is ook erg leuk! Wat een mooie houding heb jij zeg!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 16:58

Ik ben het met Cealli eens.
Vandaag ben ik bij Iris geweest.
Ik heb haar met Radonja en met Goldy aan het werk gezien, en als ze iets niet doet, is het gespannen zitten of haar paard in de krul trekken.
Goldy is gewoon een jong en onervaren paard met erg veel karakter en energie.
Daarom kan het er op een foto misschien wat onrustig uitzien, maar ik heb een leuke combinatie gezien die met plezier werken en die op een hele ontspannen en prettiger manier met elkaar omgaan.
Vergeet niet dat foto's slechts momentopnames zijn, die dus een vertekend beeld kunnen geven.
Daarom moet je best uitkijken voor je zulk ongezouten commentaar geeft, je weet namelijk niet hoe het echt gaat.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 12:44

Cealli"]
Sorry,.. ik ben het vaak eens met commentaar op foto's, echter heb ik deze combinatie met eigen ogen gezien, ik heb enigszins een inschatting kunnen maken van het karakter van het paard, en dat van Iris,
ook heb ik het andere paard van Iris, dat ze ook zelf beleerd heeft (toch?) mogen bereiden, en ik kan voor de volle 100% beweren dat Iris zeker niet iemand is dat haar paard in de krul trekt, dit blijf je immers voelen in de verdere training, en toen ik haar andere paard reed had ik een veertje in mijn handen,
daarnaast heb ik zoals ik zei de combinatie dus zien rijden, en het leek er alles behalve op dat Iris het hoofd in haar handen hield, om het zo uit te drukken,
het uiteindelijke plaatje is inderdaad nog niet het uiteindelijke mogelijke en in de dressuur zeer gewenste plaatje, maar je kan ook iemand onterecht aanvallen!
Overigens, kantelen is overigens zo raar niet bij een jong paard, en ik vind het hier zeker nog meevallen, Iris zit bewust op haar paard, maar ik zie zeker geen spanning, nog bij haar, noch bij Goldy!
zow.. dat was mijn bescheiden mening
[/quote]

[quote="MissJ schreef:
Ik ben het met Cealli eens.
Vandaag ben ik bij Iris geweest.
Ik heb haar met Radonja en met Goldy aan het werk gezien, en als ze iets niet doet, is het gespannen zitten of haar paard in de krul trekken.
Goldy is gewoon een jong en onervaren paard met erg veel karakter en energie.
Daarom kan het er op een foto misschien wat onrustig uitzien, maar ik heb een leuke combinatie gezien die met plezier werken en die op een hele ontspannen en prettiger manier met elkaar omgaan.
Vergeet niet dat foto's slechts momentopnames zijn, die dus een vertekend beeld kunnen geven.
Daarom moet je best uitkijken voor je zulk ongezouten commentaar geeft, je weet namelijk niet hoe het echt gaat.

Thanks, ik ben blij dat de mensen die het paard in het echt gezien hebben, het voor me opnemen. Ik vindt inderdaad ook wel dat je aan de hand van foto's wel tips kunt geven, maar niet een combi kunt afkraken. Ik durf zelf in ieder geval geen conclusies te trekken zonder dat de combinatie in het echt heb gezien.

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 14:03

heeey mooi paardje zeg
Hahaha die laatste foto Tong uitsteken

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 14:12

Ik vind het er netjes uitzien. Ik vind jullie zowiezo wel een leuke combi . Ga zo door, ziet er netjes voorwaards uit, en heel mooi voor 5 jaar Lachen Ik ivnd het ook een erg mooi paard!

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 14:23

trisca schreef:
Thanks, ik ben blij dat de mensen die het paard in het echt gezien hebben, het voor me opnemen. Ik vindt inderdaad ook wel dat je aan de hand van foto's wel tips kunt geven, maar niet een combi kunt afkraken. Ik durf zelf in ieder geval geen conclusies te trekken zonder dat de combinatie in het echt heb gezien.

Hoi,
ik ben even Lenn onder de account van mijn zus want ik kan me niet inloggen anders had ik wel eerder gereageerd.
Ik schoot inderdaad even uit mijn slof (dat dacht ik later in bed zelfs nog) en heb het overdreven, of op zijn minst had ik het tactischer moeten brengen. Soms heb ik ineens een überkritische bui (of ik had net les gehad waarbij mijn instructrice erop gehamerd had dat hij niet te ver achter de loodlijn mag en dat het paard de ruiters hand op moet zoeken en niet andersom (of ik was chaggie ik weet het niet Knipoog)) maar het was niet mijn bedoeling geweest om jullie zo 'af te kraken'. Ieder moet voor zich uitmaken hoe hij zijn/haar paard rijdt en door mijn commentaar leek het alsof ik het niks vond maar het ziet er niet verkeerd uit hoor. Ook 'in de krul getrokken' was een verkeerde woordkeus.
Mijn welgemeende excuses dus.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 14:53

Thanks, ik snap ook wel dat het niet altijd zo bedoeld is, maar het voelt niet fijn.

Helemaal niet als je denk dat je het goed doet...

In ieder geval super dat je je exusses aanbied

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 15:18

trisca schreef:
Helemaal niet als je denk dat je het goed doet...

Maar als iemand anders het op een andere manier zou doen wil niet zeggen dat jij het niet goed doet Knipoog Er zijn 100en wegen naar Rome en het is niet aan mij om de ene boven de andere te plaatsen en daarom zat ik fout. Het is dat ik die reactie niet meer kan wissen maar anders..!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:57

Netjes dat het toch nog op zo'n leuke manier uitgepraat is.Lachen