leerpaard probleem.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 16:14

gijsenkim schreef:
Het kan ook gewoon niet klikken. Ik zou ook dit paard verkopen en een wat makkelijker dier uitzoeken, deze is gewoon te lastig voor jullie. Een paard dat al veel kan hoeft helemaal niet een makkelijk paard te zijn om te rijden.

hier ben ik het mee eens. ik heb mijn paard om deze reden ook verkocht. het was een super beest maar het klikte niet..

Tripper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 16:52

Ik ben bang dat het niet klikt. Misschien kan een ander er wel lekker op rijden.

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 19:46

en nu?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 20:07

verkopen en een andere zoeken Haha! Haha! Haha!

Tripper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 21:05

Waarschijnlijk een andere zoeken. Eerst nog even overleggen wat er mogelijk is. Bij het proefrijden dachten we ook dat deze goed was. We weten nu nog niet precies wat voor soort we dan wel moeten hebben. Verward

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 21:09

Mischien mag ik er niks over zeggen..maar ja..dit is Bokt Knipoog
Ik vind dat je erg respectloos praat over je paard...

Schoppen met sporen, van hem winnen Verward
Je hebt het over 'deze' ipv dat je hem bij zijn naam noemt.
Ik heb ook je profiel bekeken en dus ook het stukje gelezen over de haflinger waar het ook niet mee klikte...

Zelf heb ik erg het gevoel dat het aan jou ligt. Het GEVOEL, ik kan het dus heel goed fout hebben...

Respect moet je verdienen en niet af proberen te dwingen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 21:23

Tripper schreef:
Bij het proefrijden dachten we ook dat deze goed was. We weten nu nog niet precies wat voor soort we dan wel moeten hebben. Verward

Je moet niet in een soort paard gaan zoeken, je moet een paard zoeken dat je past.

En ik denk dat je je daar vervolgens een poosje heel erg intensief bij moet laten begeleiden, zowel in de omgang als in het rijden. Anders rijd je de volgende weer de vernieling in.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 21:40

Blossomm schreef:
Mischien mag ik er niks over zeggen..maar ja..dit is Bokt Knipoog
Ik vind dat je erg respectloos praat over je paard...

Schoppen met sporen, van hem winnen Verward
Je hebt het over 'deze' ipv dat je hem bij zijn naam noemt.
Ik heb ook je profiel bekeken en dus ook het stukje gelezen over de haflinger waar het ook niet mee klikte...

Zelf heb ik erg het gevoel dat het aan jou ligt. Het GEVOEL, ik kan het dus heel goed fout hebben...

Respect moet je verdienen en niet af proberen te dwingen...

Dit gevoel heb ik ook een beetje.
Rij problemen komen meestal bij de ruiter vandaan.
Je zegt zelf al dat er geen klik is dus
ik denk dat de beste oplossing is om
hem te verkopen.
Je rijdt er nu ook niet meer op de problemen worden dus
ook erger zo ik zou zo spoedig mogelijk het paard verkopen.
succes verder.

Tripper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 07:27

Het staat misschien niet echt duidelijk omgeschreven. Magnifique heeft namelijk zelf een duidelijke voorkeur om linksom te lopen. Rechtsom is zijn moeilijke kant, zoals alle paarden dat hebben. Doordat ik moeite heb om hem rechtsom te krijgen en daar te houden (hij valt namlijk in de bochten door mijn binnenbeen heen, pakt de teugel vast en neemt zelf de leiding om maar weer de andere hand op te gaan).

Ik moet dan van mijn instructrice veel binnenbeen geven, maar ik ben blijkbaar niet in staat genoeg kracht met mijn been te geven om hem daar te houden. Daarom heb ik 1 keer met een stomp klein spoortje gereden om te kijken of het hielp, maar dit hielp niet. Daarna heb ik weer zonder gereden en ergens anders gereden. Daar was ie gewoon weer lekker voorwaarts en goed te rijden.

Als hij dan van de hoefslag afgaat moet ik hem van de instructrice weer omtrekken zodat hij toch rechtsom moet, maar dan gaat hij omhoog. Dat wil ie dan juist niet. Hij wil dan met mij erop linksom.

Het lijkt misschien dat ik hard over hem ben, maar ik ben juist te zacht volgens anderen. Ik moet leiding nemen over dit paard, want anders gaat hij met mij lopen inplaats ik met hem.

We nemen dure privelessen bij onze paarden, dus aan een goede begeleiding schort het niet. We hebben namelijk van 2 personen les, anders was het zelfs nog te weinig.

Tazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 09:00

Hmm omtrekken van je instuctrice? Zoek dan een andere instructrice....

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 12:40

Heeft je paard geen medisch probleem, waardoor hij pijn heeft als hij op rechts loopt? Is hij gekeurd toen je hem kocht?

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 12:53

Ik snap dat het moeilijk is, maar je moet niet alles van 'iedereen' aannemen.
Je paard is waarshijnlijk gewoon schreef, misschien dan wat meer dan andere paarden. Maar er kan ook goed een medisch probleem zijn.
Paarden houden niet van moeilijk doen, vaak zijn ze daar alleen wel toe genoodzaakt.

Leiderschap kun je trouwens niet nemen, dat krijg je!
Als je het niet krijgt moet je denk ik aan jezelf gaan werken.

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 19:07

dit paard is niet scheef, die instructrice is heel goed, ..

het paard is gewoon zo'n stakker , ee uniform, zelfs anky van grunsven heeft een gehad van de zelfde vader junior, heeft ze ook weggedaan,..om zelfde soort probleem

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 18:52

mooneyes schreef:
dit paard is niet scheef, die instructrice is heel goed, ..

het paard is gewoon zo'n stakker , ee uniform, zelfs anky van grunsven heeft een gehad van de zelfde vader junior, heeft ze ook weggedaan,..om zelfde soort probleem

Sorry hoor maar alle paarden zijn scheef.
Ze hebben een goede kant en een slechte kant.
En het is aan ons om ze recht te laten lopen en de slechte
kant sterker te maken.

En ik vind het niet erg netjes om een paard
een stakker te noemen en zeker omdat het de fout van
de ruiter is en niet van het paard.

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 19:00

sorry hoor, maar dit paard is een van uniform weleens van gehoord?

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 19:12

mooneyes schreef:

Dat wil eventueel zeggen dat dergelijke paarden betere ruiters vergen, maar niet dat het vanzelf stakers zijn!

Maare je bent dus niet dominant genoeg, maar is het niet ook zo dat je een beetje schrik hebt om wat strenger op te treden en hem door te pakken van nou is het menens?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 19:35

mooneyes schreef:

EN?????? Haha!

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 19:59

uhm het is niet mijn paard ik ken hem we sally heeft er een stuk over, ik zla haar eens vrgaen het hier neer te zetten,..

Tripper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 20:03

Het schijnt dat Uniform- nakomelingen vaker staken en stijgertrekjes hebben en daar houd ik niet van. Uniforms hebben een goede ruiter nodig, maar dat ben ik nog niet. Daarom gaan we Magnifique verkopen en op zoek naar iets gemakkelijkers.
Laatst bijgewerkt door Tripper op 24-10-04 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 20:05

jij bent wel eeng goede ruiter nadja van 4 hebben jullie ook tot een super paard gelerd, dit is alleen geen een die bij je past.

,maar hij is onwijz leuk verder vooral met springewn

Tripper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 20:09

Hij kan inderdaad soms super lopen. Lachen Dan rijd ik er zo mee weg. Maar thuis is ie lui. Het lijkt dat het hem allemaal niets doet en dat hij het niet zo naar z'n zin heeft. We hebben thuis maar 2 paarden en hij is gewend dat hij op een stal staat met meer paarden. Waarschijnlijk is hij op de manege meer op z'n gemak tussen de andere paarden.

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 20:16

kj

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 21:16

Lachen Dit moet juist een enorme uitdaging voor jullie zijn. Ik vind de oplossing die anderen aandragen verkopen onder de mom van die past niet bij jullie klinkklare onzin. Als je kunt rijden past ieder paard bij je.
Allereerst moet je maar een beginnen bij af en dat is voorwaarts te rijden van achter naar voren. Blijf er af met die handen en leer je paard reargeren op je been. Eis dat als je been geeft het paard voorwaarts gaat, als een spoor al niet helpt is hij duidelijk NIET aan het been. Dus af die sporen en terug naar je basis principes. Geef been en verwacht reaktie geen reaktie tik hem achter je been aan met de zweep en sta toe op de hand m.a.w open je hand en werk niet terug. Als hij op je been reargeert met een hup moet je hem juist nog meer been geven. De hup is een protest op iets dat jullie doen wat meneer niet aanstaat.
Goede instructie is voor jullie heel belangrijk. Een L2 paard is natuurlijk op heel fijne hulpeb gereden en daar moet je naar toe.
En omdat het toevallig een uniform is moeten die goede ruiters hebben?
Nou iedereen moet ernaar streven een goede ruiter te worden.
Ik heb ook eens een tijdje een verreden uniform weer aan het lopen gebracht niks mee aan het handje hoor. Maar dat paard eist gewoon correcte hulpen en daar is niets mis mee dat doet mijn Gentleman ook, de Donatelli en de Katell. Ik vond dat als een paard mij hem laat rijden hij ook van mij mag verwachten dat ik hem correct rijd niet meer en niet minder op mijn correcte rijden mag ik verwachten dat hij op zijn manier weer correct reargeert.

Dus juiste hulpen en onafhankelijke zit. En trainen trainen en nog eens trainen. Onzin van Anky heeft haar uniform weg gedaan omdat hij te moeilijk was allemaal bl bla bla verhalen. Gewoon correct rijden en niet zo snel je koppie laten handgen omdat het niet goed gaat.

Sucses en als je er met je eigen instructeur niet uitkomt op zoek gaan naar een ander. En tips vragen of les nemen van die ruiter die er wel mee overweg kon, die heeft duidelijk correct gereden

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 22:06

jij hebt ok wel gelijk:D is niey wat sally? wat kafue zegt?

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 11:40

Kafue schreef:
Als je kunt rijden past ieder paard bij je.

Nee, dit is juist onzin.

Als je kunt rijden en overal op weg kunt rijden betekend dat in het geheel niet dat ieder paard bij je past. Persoonlijke voorkeur heeft iedereen.