? Kan je daar eens antwoord op geven... Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Aqua8horse schreef:Het lijkt erop dat je paard niet recht is. In het eerste geval is zorgen dat je paard recht wordt erg belangrijk. Wat ik zou doen is het volgende: een meter voor de wending naar rechts zou ik met mijn gewicht iets meer leunen op de buitenbeugel (je brengt je gewicht iets naar buiten) Je buitenteugel houd je goed aangeleund tegen de hals van het paard. Op het moment dat je werkelijk gaat wenden kom je met de kuithulp van je binnenbeen in en sta je je buitehand toe om te wenden. Je binnenteugel houd je tegen de hals ook in aanleuning en je binnenbeen blijft allert om aan te gaan liggen als ze haar hoofd wil omdraaien. Je binnenhand begrenst in dit geval ook mee. Na de wenidng belonen, ookal was het nog lang niet perfect. Gewoon oefenen dus.
. Kun je dat uitleggen Aqua....
Bovendien was dat pas de 2e keer dat ik met bit reed.
Inmiddels rijden we nu op alleen bit.
En wanneer hij dan eindelijk goed reageerd, verzinnen ze weer wat anders.
Arabesk schreef:Nee ik heb geen les, ik rij al meer dan tien jaar. Zoals ik al eerder vertelde doet hij het alleen als hij op die plek links naar de wei wil gaan en ik rechtsBovendien was dat pas de 2e keer dat ik met bit reed.
Het probleem wordt al minder, ik reed nu met halster en hoofdstel en dus dubbele teugels. Hij is ingereden met een touwhalster, dat snapt hij. Door dubbele hulpen te geven (touwhalster en bit) begrijpt hij nu wat ik wil, hij snapte het gewoon niet.Inmiddels rijden we nu op alleen bit.