Labelle (tinker) @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Snowgirl38

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 16:25

lonnie schreef:
ik hoop ook dat ze nu eindelijk eens ergens blijft, want ze is echt al veel te vaak verhuisd....ik vind trouwens dat ze er wel beter uit heeft gezien, maar dat komt misschien door het veulen.

Labelle heeft een jaar bij ons op de Woltershof gestaan en we wisten allemaal dat ze weer verkocht zou worden nadat ze goed ingereden was en weer vertrouwen in de mensen had, want dat had ze niet omdat haar vorige eigenaresse bang was om met haar te rijden en haar de hele dag maar liet staan in een kleine paddock.
Labelle is helemaal bijgetrokken en is een hele brave merrie die nergens meer bang voor is en nu dus naar een nieuwe eigenaresse gaat die veel plezier van haar zal hebben.
Dat ze zo mager is komt inderdaad omdat ze nog niet zo lang geleden nog een veulen bij haar had.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 16:42

Snowgirl38 schreef:
nadat ze goed ingereden was en weer vertrouwen in de mensen had, want dat had ze niet omdat haar vorige eigenaresse bang was om met haar te rijden en haar de hele dag maar liet staan in een kleine paddock.

en dan zoek je speciaal een goed adres om je paardje aan te verkopen, denk je dat je het goed doet, maar zo zie je maar weer. Aan dat mens hadden we haar nooit moeten verkopen . Jammer dat je daar achteraf pas achter komt....Ben blij dat ze daar weg is in ieder geval en hoop echt dat ze bij haar nieuwe eigenaar een lange en leuke tijd heeft!

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 18:26

lonnie schreef:
en dan zoek je speciaal een goed adres om je paardje aan te verkopen, denk je dat je het goed doet, maar zo zie je maar weer. Aan dat mens hadden we haar nooit moeten verkopen . Jammer dat je daar achteraf pas achter komt....Ben blij dat ze daar weg is in ieder geval en hoop echt dat ze bij haar nieuwe eigenaar een lange en leuke tijd heeft!

Idd jammer dat je er altijd pas later achter komt of je een goede of foute beslissing hebt genomen, maar ja gebeurd is gebeurd en ze heeft bij ons gelukkig toch weer de kans gehad om haar vertrouwen terug te krijgen
En die nieuwe eigenaar is een zus van een collega van mij, dus ik blijf wel op de hoogte hoe het met haar gaat en wil ook nog wel een x gaan kijken
Maar ik ben ervan overtuigd dat ze het heel goed gaat krijgen bij haar nieuwe eigenaar, die is helemaal weg van dr en ze krijgt een gouden leventje daar, ze wordt puur recreatief gereden, dus lekker buitenritjes ed. dus beter kan ze het niet hebben
Al blijft het moeilijk dat ze weggaat Scheve mond

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 18:34

blij te horen dat ze goed terechtkomt. Ikzelf had toen geen tijd om 2 paarden te rijden en heb echt iemand gezocht die helemaal overnieuw met haar wilde beginnen, op een rustig tempo...Blijkt achteraf dat er helemaal niks mee gedaan is...anyway das achter de rug nu en in de tussentijd heeft ze het gelukkig wel goed gehad. Tis een schat van een paard, moet eerst even vertrouwen winnen en daarna kan je er denk ik veel mee bereiken... Ik wens de nieuwe eigenaresse veel geluk. (geen bokker zeker?)

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 19:04

Ja het heeft even tijd gekost om dr vertrouwen te krijgen en dr zover te krijgen als ze nu is
En nee, de nieuwe eigenaresse is volgens mij geen bokker

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 21:47

lonnie schreef:

het is wel leuk om te lezen wat iedereen voor commentaar heeft op mijn leven met de paarden. nog even ter aanvulling: we hebben Labelle gekocht omdat er een veulen in zat van onze hengst, die nu helaas geen ballen meer heeft. we vonden het sneu dat ze te koop stond en dat er niets mee gebeurde, dus we hebben haar toen maar gekocht, we hadden van die mensen nog een paard gekocht, namelijk een jaarling die ze als veulen van ons hadden gekocht, ging ook niet namelijk. dat jaarling is nu 2 jaar en heet Jewel. toen we net die twee paarden hadden gekocht lazen we op de tinkervereniging dat ze weer een andere Tinker gekocht had. daar word ik pas moedeloos van. zo heeft ze ook nog met een aantal Shetten geleurd.
de Tinkers die wij hebben verkocht proberen we wel iets goeds mee te geven, zodat ze ook bij een ander een beter leven hebben

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 21:56

kiss schreef:
het is wel leuk om te lezen wat iedereen voor commentaar heeft op mijn leven met de paarden. nog even ter aanvulling: we hebben Labelle gekocht omdat er een veulen in zat van onze hengst, die nu helaas geen ballen meer heeft. we vonden het sneu dat ze te koop stond en dat er niets mee gebeurde, dus we hebben haar toen maar gekocht, we hadden van die mensen nog een paard gekocht, namelijk een jaarling die ze als veulen van ons hadden gekocht, ging ook niet namelijk. dat jaarling is nu 2 jaar en heet Jewel. toen we net die twee paarden hadden gekocht lazen we op de tinkervereniging dat ze weer een andere Tinker gekocht had. daar word ik pas moedeloos van. zo heeft ze ook nog met een aantal Shetten geleurd.
de Tinkers die wij hebben verkocht proberen we wel iets goeds mee te geven, zodat ze ook bij een ander een beter leven hebben

op jouw leven totaal geen commentaar juist bij jullie is ze veel beter af geweest! wel commentaar op degene waarvan jij labelle hebt gekocht....

Meligemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 22:01

Dit was nou niet echt de bedoeling van deze foto's Doei, doei

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 22:07

Meligemaaike schreef:
Dit was nou niet echt de bedoeling van deze foto's Doei, doei

Haha! Maak je niet druk, ik had gewoon zin om even te reageren, maar je kan het toch niet iedereen naar de zin maken.
Ik vind het gewoon harstikke leuke foto's maar ik heb gewoon een hekel aan mensen die zo om gaan met hun dieren zoals de oude baas van Labelle en Jewel Huilen

Meligemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 22:34

kiss schreef:
:D Maak je niet druk, ik had gewoon zin om even te reageren, maar je kan het toch niet iedereen naar de zin maken.
Ik vind het gewoon harstikke leuke foto's maar ik heb gewoon een hekel aan mensen die zo om gaan met hun dieren zoals de oude baas van Labelle en Jewel Huilen

Het maakt me ook niet uit dat u reageert.....maar dat overal zo'n drama van wordt gemaakt Verward

moontje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 12:56

Goh wat een commenteer toch weer.
Ik ben zelf van mening dat je beter een ander huis voor je paarden kan zoeken als het niet klikt, We hadden inderdaad alleen maar een paddoc en dat was bij nader inzien te klein voor die grote paarden. Het klopt dat je dat gelezen had marianne dat we een andere tinker hadden gekocht, deze tinker konden we wel op rijden omdat ons niveau wat te laag lag om cashel te gaan berijden. Maar als je verder had gelezen had je ook kunnen weten dat deze tinker niet door is gegaan. Met de shetlanders hebben we niet lopen leuren, we hebben ze gewoon te koop gezet omdat we gaan verhuizen en dalijk geen grond meer hebben. dus al met al......Het paard was beter af toen wij haar verkochten , ze had het bij ons naar haar zin en zag er ook goed uit, maar we deden er niet veel mee.Bij marianne werd er wel wat mee gedaan. Beter voor het paard......ik heb nooit commentaar gehad op de verzorging die de paarden krijgen bij de woltershof, dus doe dat dan ook niet op ons.

moontje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 12:59

lonnie schreef:
op jouw leven totaal geen commentaar juist bij jullie is ze veel beter af geweest! wel commentaar op degene waarvan jij labelle hebt gekocht....

Ja lonneke, zoals je kunt lezen in onze reactie onderaan, dat zegt genoeg denk ik, maar je hebt zelf ook nooit de moeite genomen om te komen.
Het was naar ons inziens beter om haar te verkopen, dus waarom al dat gezeik, je bent hier booit geweest dus je kan niet oordelen hoe wij met de paarden omgingen.

Raina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:08

ik heb niet alle reacties gelezen dus ik weet niet of het al gezegd is, je pony heeft heel erg mooi behang!!! OK dan!
maar wel een heel dunne hals.... Scheve mond

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 17:40

Ja Raina, ze is niet in topconditie qua spieren, maar het veulen is net gespeend Knipoog stond in een van de andere reacties Tong uitsteken

En Monique, laat maar zitten, ik heb geen zin in die discussie, er zijn heel wat dingen gezegd over en weer en daar hebben we nu toch niets aan

Ze staat nu iig op een superplek en heeft het prima naar haar zin en daar gaat et om

moontje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 18:37

dat vind ik ook, ben blij dat ze het goedheeft en hoop dat ze daar ook blijft. maar heb geen zin dat wij iedere keer afgezeken worden.