Welsh A-tjes @ work(leuke foto's)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 15:25

Ik sluit me toch wel aan bij miszs_gino.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 16:20

mizsz_gino schreef:
oowkay.....hier een andere reactie dan.....ik vind dat je beter niet kan rijden dan met dat hoofstel van de kar om. er hangt een stang in en dat is egt niet nodig met het rijden....kan je beter met halster rijden of niet...en ik zeg er toch maar bij dat 2,5 te jong is...zeker bij kleinere ponies omdat die echt de tijd nodig hebben om uit te groeien. en dan mag de eigenaar dat niet vinden maar ik zouw ze dan echt niet gaan rijden

ook dit vind ik best een nutteloze reactie aangezien bovenaan het topic al staat dat het even niet anders kon Verward

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 16:36

ik vind het er eigelijk niet erg netjes uitzien, maar zo te zien vermaken jullie je wel Tong uitsteken alleen zou ik voor een welsh beetje later beginnen (ben bij larg begonnen op zn 3) misschien eerst lang aan de longe?

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 16:46

Wat een beenactie hebben die beestjes he? Ik sluit me gedeeltelijk aan bij de bovenstaande reacties, maar het zijn niet onze paarden, dus de verantwoording ligt ook niet bij ons, toch?

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 17:03

Frannie schreef:
ik vind het er eigelijk niet erg netjes uitzien, maar zo te zien vermaken jullie je wel Tong uitsteken alleen zou ik voor een welsh beetje later beginnen (ben bij larg begonnen op zn 3) misschien eerst lang aan de longe?

Longeren is funest voor botten, pezen en banden. Knipoog
Veel teveel cirkeltjes, das niet goed, lange rechte stukken zijn veel beter.

Verder maakt het imo. niet echt uit dat er een hoofdstel van de koets in hangt, met een beetje frut in je hoofd kan je wel met stang rijden, dat is echt geen martelwerktuig maar een normaal bit waar je gewoon normaal mee kan rijden als je je pony zonder stang ook niet in de bek rukt.

En over het wel of niet inrijden van een 2.5-jarige, ik heb geen idee wanneer jullie ermee begonnen zijn en hoe vaak, maar als je 1 keer in de maand op zo een pony gaat zitten en 1 rondje rond het weiland stapt zal hij er heus geen trauma's aan overhouden.
Persoonlijk zou ik het niet doen maar het zijn ook niet mijn pony's.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 17:05

Tja jammer van zo'n super leuk ponietje......ik vind ook dat het lijkt alsof zijn rug ietwat is doorgezakt, erg jammer, vake rgezien bij te vroeg in gereden ponietjes!

Shariff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 17:49

De eigenaar bij ons op stal wil ook graag dat we al beginnen met het inrijden van 2.5 jaar oude pony's hij zegt altijd jullie zijn toch niet zo zwaar dus je hindert de pony ook niet. Ik sluit mij bij hem aan.. Als ik weet dat de pony mentaal sterk genoeg is dan wil ik het best voor die man doen.

mizsz_gino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 18:02

Menino schreef:
ook dit vind ik best een nutteloze reactie aangezien bovenaan het topic al staat dat het even niet anders kon Verward

ik zou dan dus niet gaan rijden omdat een stang niet optimaal is.....en het lijkt me ook niet nodig...aangezien ze normaal zonder rijdt.....ik vind dat dus dat je met halster of niet moet gaan rijden............maja das mijn mening maar:p

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 18:02

Ik zie bij die 2,5 jarige duidelijk dat de rug nog niet sterk genoeg is om je vriendin te dragen, bij de pony waar jij op zit zie je dat ie het wel aankan.
Geef dat jonkie toch nog even minimaal een half jaartje groeien om wat sterker te worden, dan heb je er langer plezier van ook.
Er zullen heus wel Welshjes zijn die op die leeftijd al wel sterk genoeg zijn, maar op de foto zie ik gewoon duidelijk de rug wat inzakken. Of het beestje moet overbouwd zijn, maar dat maakt de rug ook niet echt sterker.

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 18:14

mizsz_gino schreef:
en het lijkt me ook niet nodig...aangezien ze normaal zonder rijdt.....ik vind dat dus dat je met halster of niet moet gaan rijden............maja das mijn mening maar:p

het is ook niet nodig, maar ze liep er niet anders op. Zolang ik gewoon wat minder druk had op de teugel dan normaal.

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 18:15

Shariff97 schreef:
Als ik weet dat de pony mentaal sterk genoeg is dan wil ik het best voor die man doen.

Idd, zoveel weet ik er ook niet van. Maar ik vertrouw er blindelings op dat ze weet wat ze doet. Lachen
Ze ging zich ook aanmelden op bokt, dus mischien kan ze het dan nog een keer uitleggen vanuit haar ogen gezien.

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 18:17

Loolapelooza schreef:
Longeren is funest voor botten, pezen en banden. Knipoog
Veel teveel cirkeltjes, das niet goed, lange rechte stukken zijn veel beter.

En over het wel of niet inrijden van een 2.5-jarige, ik heb geen idee wanneer jullie ermee begonnen zijn en hoe vaak, maar als je 1 keer in de maand op zo een pony gaat zitten en 1 rondje rond het weiland stapt zal hij er heus geen trauma's aan overhouden.
Persoonlijk zou ik het niet doen maar het zijn ook niet mijn pony's.

We zijn nog niet zo lang bezig, en we doen het idd maar heel weinig.

Marsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 19:06

Taaclover schreef:
Verder zal het me een worst wezen, mijn pony is het niet.

Precies, ben ik helemaal mee eens

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 19:16

Oke, dan denk ik dat het nu wel duidelijk is. Lachen
En wat vinden jullie van soleil. Haha!

panter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 23:34

Bloos euh.. ik heb er ook nie alle verstand van maar het inrijden op een bepaalde leeftijd gaat toch niet perse om het rijden maar om het erop zitten? Dus dan zijn jullie ook fout?! Als je zo vroeg op je pony gaat zitten dan kan hij groei problemen krijgen. maja moeten jullie zelf weten.

ik wist t niet helemaal zeker maar ik zal in de buurt zitten.. Misschien iemand die mijn gevoel kan bevestigen????

Verder vin ik het erg leuke pony's!

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 23:52

't ziet er niet echt jofel meer uit qua jullie lengte, maar qua gewicht is het geen probleem. Al moet ik wel zeggen, dat welshjes 60 kg toch echt te veel vinden (heb er zelf ook eentje, en hij vind mij te zwaar....zn ruggetje gaat krom staan als ik erop zit.....beetje zwaar dus, doe ik dus ook niet meer)

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 08:07

DOM DOM DOM DOM DOM arm beest zet dat arme dier nog een ahlfjaar in de wei Boos! wel helemaal goed bij jullie hoofd

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 09:24

wat een leukerd zeg !! ziet er grappig uit met dan men hoofdstel !!

welshjes zijn zo geweldig !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 12:44

* houdt heel verstandig haar mond Lips are sealed *

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 14:06

horsewisper schreef:
DOM DOM DOM DOM DOM arm beest zet dat arme dier nog een ahlfjaar in de wei Boos! wel helemaal goed bij jullie hoofd

Hoezo kuddegedrag....
Het is nu wel duidelijk denk ik zo.(voor de 3e keer)

De rest...bedankt voor de reacties. Lachen

MarijkeO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 15:40

ik zou die meiden ook niet willen zien longeren!!!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 15:43

Menino schreef:
* houdt heel verstandig haar mond Lips are sealed *

Hier nog iemand Lips are sealed

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 15:48

Laat ik ook maar verstandig mijn mond houden.
En dan over het feit dat jullie dit paardje VEEL TE VROEG inrijden Lips are sealed

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 16:17

laten we het allemaal niet te veel opblazen. Het is hun keuze en waarschijnlijk rijden ze dan ook niet elke dag we weten ook niet of het ponytje een sterkere of doorzakkerige rug heeft... Ik hoop voor hen het tweede, ik zou zelf niet willen dat ze over een jaar of 2 een pony krijgen met rugklachten...

en ik heb weer iets bijgeleerd longeren voor een jong beessie niet te veel Pling

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 16:27

ik heb bijna alle reactie's gelezen.. het zal allemaal best wat die eigenaar van die pony's zegt.. als jullie wat ouder zijn zien julli ehet misschien wel in dat een 2,5 jarige nog LANG niet utgegroeid is..

en ook als de pony wat ouder is zul je dat zien..

en over dat longeren... dat is pas ononderbouwd.. met volte's maak je ze goed in evenwicht (mits je er recht op zit..!!) lenig en sterk...

succes ermee..