Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mizsz_gino schreef:oowkay.....hier een andere reactie dan.....ik vind dat je beter niet kan rijden dan met dat hoofstel van de kar om. er hangt een stang in en dat is egt niet nodig met het rijden....kan je beter met halster rijden of niet...en ik zeg er toch maar bij dat 2,5 te jong is...zeker bij kleinere ponies omdat die echt de tijd nodig hebben om uit te groeien. en dan mag de eigenaar dat niet vinden maar ik zouw ze dan echt niet gaan rijden
Frannie schreef:ik vind het er eigelijk niet erg netjes uitzien, maar zo te zien vermaken jullie je welalleen zou ik voor een welsh beetje later beginnen (ben bij larg begonnen op zn 3) misschien eerst lang aan de longe?

Menino schreef:ook dit vind ik best een nutteloze reactie aangezien bovenaan het topic al staat dat het even niet anders kon
mizsz_gino schreef:en het lijkt me ook niet nodig...aangezien ze normaal zonder rijdt.....ik vind dat dus dat je met halster of niet moet gaan rijden............maja das mijn mening maar:p
Shariff97 schreef:Als ik weet dat de pony mentaal sterk genoeg is dan wil ik het best voor die man doen.
Loolapelooza schreef:Longeren is funest voor botten, pezen en banden.
Veel teveel cirkeltjes, das niet goed, lange rechte stukken zijn veel beter.
En over het wel of niet inrijden van een 2.5-jarige, ik heb geen idee wanneer jullie ermee begonnen zijn en hoe vaak, maar als je 1 keer in de maand op zo een pony gaat zitten en 1 rondje rond het weiland stapt zal hij er heus geen trauma's aan overhouden.
Persoonlijk zou ik het niet doen maar het zijn ook niet mijn pony's.
euh.. ik heb er ook nie alle verstand van maar het inrijden op een bepaalde leeftijd gaat toch niet perse om het rijden maar om het erop zitten? Dus dan zijn jullie ook fout?! Als je zo vroeg op je pony gaat zitten dan kan hij groei problemen krijgen. maja moeten jullie zelf weten.
we weten ook niet of het ponytje een sterkere of doorzakkerige rug heeft... Ik hoop voor hen het tweede, ik zou zelf niet willen dat ze over een jaar of 2 een pony krijgen met rugklachten...
longeren voor een jong beessie niet te veel