Springfotos van mij

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 23:44

dank jullie wel voor de reactie Lachen
maar aan de omgeving is niks aan te doen Lachen
maar om de spijkerbroek heb ik nu geen zin om het verhaal weer te zeggen en aan de schoenen zal ik zeker wat aan doen want ik kreeg best wat pijn boven op mijn voet Knipoog vandaar dat ik ook wat ver in de beugels ging.
maar die ene springofot ik wist zle fook niet echt dat ik zo sprong Lachen
dus daar spijt voer Knipoog Lachen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 02:12

Over de neusriem: je zegt eerder dat die wellicht iets te groot is. Volgens mij scheelt het al een stuk als je de neusriem voor het bit langs vast maakt ipv achter het bit (het is immers een lage neusriem Lachen )

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 08:48

Koortje schreef:
Zoek de (minstens) 10 verschillen en zie waar je aan moet werken!!!

Een springruiter:
[image]

en jij:
[image]

Beter dus veiliger kleding
cap
goede rijlaarzen
beenbescherming
ondergrond voor paard is beter *zand*
springmateriaal waar een paard zich niet aan kan bezeren
benen netjes op de plaats waar ze horen
handen naar voren Knipoog
netjes in verlichte zit
goed en veilig hoofdstel
een goed zadel
ruiter heeft goed evenwicht
paard wat blij kijkt met blije ruiter
een goede ruiter die weet waar hij mee bezig is.

Nou , dat zijn er meer dan 10!!!!! Dus.. en die foto er boven ziet er 10 x vriendelijker en beter uit
Laatst bijgewerkt door siccootje op 17-10-04 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 08:49

springlady schreef:
dank jullie wel voor de reactie Lachen
maar aan de omgeving is niks aan te doen Lachen
maar om de spijkerbroek heb ik nu geen zin om het verhaal weer te zeggen en aan de schoenen zal ik zeker wat aan doen want ik kreeg best wat pijn boven op mijn voet Knipoog vandaar dat ik ook wat ver in de beugels ging.
maar die ene springofot ik wist zle fook niet echt dat ik zo sprong Lachen
dus daar spijt voer Knipoog Lachen

dan kan je beter voor de veiligheid maar even 1 dagje niet rijden.
je kan er naturlijk aan werken dus ik zou zeggen ga oefenen! maar doe dat wel met nettte rijkleding en punten die al heel vaak gezegd zijn in dit topic. En doe geen bakstenen op de gond :@

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 09:08

ramona is zelf al bijna 5 maar soms heeft ze er wel gewoon zin in maar iig in sommige momenten was ze wel blij maar ze was toen aan het bokken. maar wat is het verkeerd aan stenen mijn vriendinnen rijden ook met stenen maar aan peesbeschermers heb ik al gezegd Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 09:39

Ik ben zelf absoluut geen springer, maar ik kan wel zien dat je dit paard behoorlijk in de weg zit met die houding..

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 10:00

springlady schreef:
ramona is zelf al bijna 5 maar soms heeft ze er wel gewoon zin in maar iig in sommige momenten was ze wel blij maar ze was toen aan het bokken. maar wat is het verkeerd aan stenen mijn vriendinnen rijden ook met stenen maar aan peesbeschermers heb ik al gezegd Lachen

wat is er slecht aan stenen op de grond? nou als je paard opeens misspringt en op de stenen beland met zijn hoeven nou dan piep je wel anders

Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 10:10

Het ziet er idd. niet goed uit.
Je paard toont geen plezier, jij zit er vreselijk op.
En als je zelf niet goed kunt springen laat die sporen dan eerst maar even aan de kant liggen

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 10:16

Ik kan me alleen maar bij de rest aansluiten.
Alleen over dat je geen paardrijbroek aan hebt niet....
Ik rij ook meestal in spijkerbroek, vind ik veel fijner zitten.. En het is echt niet gevaarlijker dan een paardrijbroek hoor

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 10:25

@ marah
van dat ze de oren niet recht heeft zitten had ik al ff gezegd Lachen

@ siccootje
maar.. er zijn ook sommge mensen op bokt die met een stoel springen en dat is wel goed Rolleyes dat snap ik dan even niet..

okeey dit is niet goed maar iig bedankt alle voor de reacties Lachen

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 10:29

springlady schreef:
@ marah
van dat ze de oren niet recht heeft zitten had ik al ff gezegd Lachen

@ siccootje
maar.. er zijn ook sommge mensen op bokt die met een stoel springen en dat is wel goed Rolleyes dat snap ik dan even niet..

okeey dit is niet goed maar iig bedankt alle voor de reacties Lachen

Ja mensen die over een stoel springen is natuurlijk ook niet goed. Maar dit zou jij al zeker niet moeten doen omdat het er helemaal niet goed uitziet en de kans heel groot is dat er iets fout gaat. En dan ken je beter de bakstenen weg laten want die liggen er toch voor niets. Oke, als ze aan de zijkantjes lagen dan is het niet veel kans dat ie er op springt (kan wel) maar in het midden. Nou ikj zou deze tip gewoon aannemen als ik jou was en als je dat niet doed moet je natuurlijk zelf weten maar dan merk je het nog wel een x als je paard een flikke val of iets maakt

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 10:32

Het enige wat ik kan aanraden, en wat je zelf al zegt is LES nemen.
Je bent zo te zien niet bang, dat is een voordeel Lachen
Laatst bijgewerkt door Miss_Petit op 17-10-04 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 10:33

@ siccootje

jaH, okee ik bergrijp wat je bedoelt en ik snap ook wat je bedoelt maar wat ik van haar verzorgster moet zeggen is :
dat ze wel goed kan kijken maar toen was ze nogal aan het klieren.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 10:34

@ miss_petit zoals ik in de gewonen tekst zei dat ik weer op les ging Knipoog

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 10:56

springlady schreef:
@ siccootje

jaH, okee ik bergrijp wat je bedoelt en ik snap ook wat je bedoelt maar wat ik van haar verzorgster moet zeggen is :
dat ze wel goed kan kijken maar toen was ze nogal aan het klieren.

dit is toch jouw paardje? Verward
wat heeft die verzorgster er dan mee te maken als ik vragen mag?

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 11:20

ga et alle krietiek mee die gezecht word.. Het ziet er niet uit Vind het zelf een beetje zielig er uit zien Bloos!

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 11:23

ik vind de houding op niks trekken
doe er een beetje aan
volg je les?
anders, lees eens al de commentaar die je hier krijgt.

verder vind ik het wel een leuk paardje!

rij ook met betere rijkledij en zorg voor een veilige bak

aliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 11:26

srry maar ik heb hier geen woorden voor maar er is al genoeg commentaar gegeven heb er nix op toe te voegen!!
weet alleen dat t een keer slecht afloopt als je zo door blijft gaan...

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 11:46

je bent slim bezig meis....
OMG!

die spullen waarmee je springt zijn levens gevaarlijk Lips are sealed
dan heb ik het nog niet eens over je houding...
het ziet er echt niet uit Lips are sealed

sorry...
als je zo vaker rijd gaat het idd zoals aliesje zegt een keer fout aflopen...

waren trouwens je beugel riemen er niet af gegaan?
je hebt je been heel heel heel erg ver naar achteren...
Laatst bijgewerkt door Stephanie op 17-10-04 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Thortana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 11:47

ik gaa maar geen commentaar geven ..........

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 11:48

Ik sluit me ook volledig aan bij de rest. Het is gevaarlijk voor jezelf, EN voor het paard. Spring en/of rij dan liever niet als je geen rijkleding bij je hebt. Liever een keertje niet gereden dan jij en je paard (levensgevaarlijk) gewond toch? Ga dan met haar/hem wandelen. Ik vind de hindernis er ook niet uitzien. Echt te gevaarlijk. Wat als je paard uitwijkt en jij tegen dat gevaarte wat ernaast staat komt met je been? Als je geen goed hindernis materiaal hebt, spring dan liever niet. Tuurlijk bedoel ik hier niet mee dat je alleen mag springen als je een complete, megaluxe springtuin/bak hebt, maar een beetje goed en degelijk en VEILIG materiaal is wel een vereiste. Vind ik.
Tja, en met of zonder cap rijden is natuurlijk je eigen keus, maar zeker met springen zou ik hem wel op doen. Als je paard over die hindernis struikelt en voorover klapt, om maar een doemscenario te noemen, dan ben je goed ver heen zonder cap.

Echt, voor je eigen veiligheid en voor dat van je paard, doe dit NIET weer!!

Lavita330

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 11:52

OMG! Bloos!
Ik ben het eens met de andere, en voor de rest hou ik me mond er maar over Lips are sealed !

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 11:53

@ Aliesje: Hey iemand uit Neeritter, das vlakbij Haha!

Even ontopic: Ik denk dat je nu wel weet wat er allemaal fout is, daarom ga ik niet hetzelfde zeggen als iedereen ook al hebben ze wel gelijk Haha! . Misschien heb je wat aan deze tips:
* leg strobalen neer en leg daar de balk op, maar wel op het einde, zodat die er direct af kan rollen. Of een emmer die je op zijn kop zet. Want bakstenen die staan nogal gammel, je wilt toch niet dat je paard zich ernstig blesseert.
* Wat nog een veel beter idee is dat je aan een handig iemand in je familie vraagt of die je standaards kan maken. Beetje laswerk, maar dat is nog veiliger en lepels kun je los kopen.
* Als je weer eens je laarzen vergeet, ga dan iets anders doen, zonder beugels rijden ofzo! Das veiliger als met deze schoenen en daarbij steek je je voeten heel ver in de beugels.
* Les nemen is idd geen overbodige luxe, het is misschien duur als je niet veel geld hebt, maar dan kun je inplaats van 1 keer per week, 1 keer in de 2 weken les nemen.

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 15:27

Ik vind het goed van je dat je ondanks alle kritiek toch nog vriendelijk reageert. Ik heb alleen het idee dat je onwijs koppig bent en helemaal niets doet met het advies dat je krijgt.

Zoals iedereen al heeft gezegd is dit hartstikke link, en mijn advies is dan ook, zolang je geen goede les krijgt en geen geschikt materiaal hebt, laat het springen dan maar even links liggen. Je leert je nu zelf ook slechte dingen aan die je maar erg moeilijk weer afleert. Dus ga lekker met je paardje een beetje losrijden en dressuren!

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 15:40

ik vind het afschuwelijke foto's.. maja ik zal maar niet in herhaling vallen, want alles is als gezegd dacht ik zo.
Het paardje is wel leuk Lachen