eindelijk fotos van siglavy (lippizanerHENGST)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nicolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 13:40

ik vind je er niet egt supermooj erop zitten... probeer iets aan je benen, voeten en vooral aan je hakken te verbeteren. dan weet ik wel zker dat het geheel een stuk moojer eruit ziet!!!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 13:43

ik heb ook op lipizzaners gereden.
en we hadden een siglavy maar dat was een merrie en een elvera maar die zijn nu al heel oud. en toen hadden ze daar de enige en de eerste bruine lipizzaner van nederland. wat rijden die paardjes lekker!!

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 14:06

Wow, wat een nek heeft dat beest zeg Kwijl Vind het alleen spijtig dat de manen en voorpluk eraf zijn Scheve mond
Vind het rijden er eerlijk gezegd niet zo ontspannen uitzien, maar is ook wel normaal als je er maar 1 keer per maand met rijd. Knipoog
Die spaanse pas is trouwens wel ontzettend gaaf, ben al een tijdje van plan om Ushi dat te leren, maar geef het te snel op. Tong uitsteken

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 14:20

Mooi dier zeg! Het viel mij ook meteen op dat je je hakken heel erg optrekt, dat staat niet zo netjes. Maar verder ziet het er heel goed uit .

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 14:53

dat van die hakken dat weet ik ja da is een zwak punt.... ben ik ook voor aant oefenen alleen als ik heel erg geconcentreerd erop zit merk ik het niet meer........
hij heeft geen wedstrijden gelopen ofzo want mn moeder rijdt alleen shows als ze daarvoor gevraagd wordt. Hij kan namelijk bijna alles van hoge school alleen galop op de plaats niet .....

Koortje wat bedoel je met die leuke benamingen.... zo heet het of zo heet het niet en als je het beter weet laat maar zien.....

pubelia ja wij hebben een vos gehad die was ook echt heel gaaf maar was op dat moment ook de enige.... dan zal die siglavy van jullie misschien wel familie zijn geweest want siglavy is een familienaam van de lippizaners....

en mensen willen jullie er rekening mee houden dat ik hem maar een keer in de maand of een keer in de twee maanden rij..... dan kan het ook niet super gaan als je hem bij mn moeder ziet is het veel mooier kijk maar op mn profiel dan zie je het vanzelf............

Alocasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 15:11

Ikvind hem wel mooi hoor!
Maar waar zijn zn manen en voorpluk heen of kijk ik nou zo verkeerd?

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 15:56

dat heb je niet verkeerd gezien....
hij heeft van zichzelf amper manen zijn maar een paar plukjes....
das zn minpuntje het zit in de fam bij hem want heb een halfbroertje van hem gezien en die had ook geen manen......

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 18:02

kan goed wel zijn dat het familie is geweest! maar dan is onze siglavy wel ouder die zal nou ergens in de 30 zijn.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 21:00

Hey Laura! Jij ook op bokt.
Leuk om wat foto's van Siglavy te zien. Hij ziet er prima uit.
Ps: enig idee wie ik ben Haha! ?

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 21:08

Supermooi paard..! *LOL* Kan ook erg mooi lopen..!
Maar denk aan je voeten.. Knipoog

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 21:25

Marijuhhhhh schreef:
Hele mooie hengst, vind alleen dat je je voeten ver in de beugels heb en je hakken niet uitgedrukt, maar das mijn mening verder ziet het der heel goed uit..

Ben ik het mee eens, dat ziet iedereen denk ik wel Lachen

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 21:37

Mooi paardje, alleen wel kaal met een zadelvormig dekje vind ik, zo wit.....

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 23:22

mooi paardje hoor ! heb net stiekum effe in je profiel gekeken, maar daar zit je ook vrij kort op je eigen paardje... maar goed dat commentaar geeft iedereen al en ik rij zelf ook altijd wat korter ivm mijn pijnlijke knie... maar je moeder rijd gigantisch!!!!!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 23:28

Leuk paardje.

Let er wel op dat je hakken goed uitdrukt en je de beugels niet zo ver aan je voeten doet. De beugels moeten aan de bal van je voet zijn.

Misschien helpt het met aanwennen als je je beugels wat korter doet en wanneer het dan lukt steeds wat langer.

Leuke foto's Lachen

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 23:28

Leuk paardje zeg!
Het ziet er wel netjes uit, alleen wat je benen betreft sluit ik me bij de rest aan, maar daar heb je al gereageerd. Lachen

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 00:14

ja ja hakken uitdrukken, beugelriemen langer/korter.... Rolleyes iedereen is geneigd om de hulpen goed met de hakken te willen geven, als je iets te groot bent voor het paardje lijkt het meteen extreem hè?
beulelriemen nog langer betekent nog meer de hakken omhoog en als ze ze korter doet past ze helemaal niet meer in het zadel.

kortom mensen, even verder kijken dan uw neus lang is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 08:41

Mooi paard hoor!! OK dan!

Over je houding is genoeg gezegt lijkt me. Maar waarom met een S&T hoofdstel? Zo te zien gebruik je hem niet goed. Ik denk dat je beter een gewoon trensje erin kunt hangen. Zo belast je je paard ook minder en kun je beter aan je eigen houding werken.

En ik moet zeggen dat ik me wel kan vinden in wat Koortje zei. Je hebt een foto en zegt dat je in een passage zit. Op de foto is dat niet terug te vinden. Nu is dat een moment opnamen, mischien kun je een duidelijkere foto plaatsen?

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 10:25

ja het fototoestel reageerde net te laat of te vroeg iedere keer is bijna onmogelijk om op het goede moment de foto te maken.....
hij zat wel in de passage hoor...... ik zal proberen nog eens het op foto te krijgen...
en dat van het stang en trens wat doe ik daar dan fout van als ik vragen mag... ik rij ook vooral op de trens hoor mocht je dat niet gezien hebben.... en het is niet mijn paard maar van mn ma en die rijdt ermee dus is het niet aan mij er iets anders in te hangen .....
maarja ieder zijn mening

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 10:27

Ik vind persoonlijk dat je stangteugel erg strak staat. Verward

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 10:32

miss is dat door moment opname want meestal laat ik de stang een stuk losser hangen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 10:34

laulau85 schreef:
miss is dat door moment opname want meestal laat ik de stang een stuk losser hangen...

Ik vind hem op (bijna) alle foto's vrij strak hangen. Ik vind het ook gewoon zonde om je paard te rijden met S&T tijdens een gewoon ritje. Maar goed dat is mijn mening.

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 12:19

OW leuk een neefje Knipoog
Kan al veel , leuk paard!

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 12:23

Hoi Laulau85,
Even een vraagje tusssendoor, heet jouw moeder Jet? Ik dacht dat ik haar herkende op een foto van je profiel.
Enne, hij is wel enorm wit geworden, sinds ik heb de laatste keer heb gezien, dat was geloof ik ong. 10 jr geleden.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 14:39

Pellie schreef:
ja ja hakken uitdrukken, beugelriemen langer/korter.... Rolleyes iedereen is geneigd om de hulpen goed met de hakken te willen geven, als je iets te groot bent voor het paardje lijkt het meteen extreem hè?
beulelriemen nog langer betekent nog meer de hakken omhoog en als ze ze korter doet past ze helemaal niet meer in het zadel.

kortom mensen, even verder kijken dan uw neus lang is.

Is zo, maar je moet met je kuiten drijven, en niet met je hakken.
Iets te groot voor het paard of niet, dat lijkt me het zelfde blijven Lachen

Is hij wel goed aan het been dan? Als je zo met je hakken moet drijven?

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 14:41

Kicke beest zeg!!! Vingers aflikken