Wedstrijd!!! (niet dus)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 15:03

loeskim schreef:
wat een raare recaties van sommige mensen Je rijd geen Z Z!!dat zie ik nog wel, gelijk allemaal commentaar over je bit enzv.!

Nou Het ziet er grappig uit hoor!!! OK dan! en zekr een mooie pony!!

Super thanks OK dan! Knipoog

maxxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 16:28

ik denk dat veel mensen niet begrijpen, dat wat de mensen hier zeggen alleen als tips zijn bedoeld. Als je foto's hier neer zet is er altijd kans op commentaar maar meestal bedoelen de mensen dat echt niet om banketstaaf te zijn,het zijn gewoon tips. dus als je nou heletijd loeskim gaat bedanken omdat ze het voor je opneemt is da ook best raar voor de andere mensen die hier alleen hun mening geven. ik ben alleen maar blij met al het commentaar van andere kun je teminste veder mee gaan
Laatst bijgewerkt door maxxie op 17-10-04 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 16:36

Ik zou eigenlijk nog ff wachten met wedstrijden, misschien kun je beter eerst de basis onder controle hebben.

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 16:37

liza van loon schreef:
Ik zou eigenlijk nog ff wachten met wedstrijden, misschien kun je beter eerst de basis onder controle hebben.

daar sluit ik me volledig bij aan Nagelbijten / Gniffelen

En om even terug te komen op die gene die zij dat je bij een net ingereden pony weinig ontspanning ziet of kan krijgen : Bullsh¡t.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 16:46

Dat punt van het zadel zou ik heel serieus nemen, het ligt echt op de hals, totaal verkeerd. Echt na laten kijken en eigenlijk vind ik dat je (privé) instructeur hier al lang iets van had moeten zeggen, zeker bij een jonge pony.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 17:24

Marwszjeuh schreef:
ingereden pony weinig ontspanning ziet of kan krijgen : Bullsh¡t.

Dat heb ik niet gezegt, ik heb gezegt, tenminste niet zo bedoeld. Eigenlijk bedoelde ik dat je van een net ingereden pony niet altijd kan verwachten dat hij meteen in de KRUL loopt!! En dat willen mensen hier zien...

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 17:48

In de krul of nafeeflijk is iets heel anders. Nageeflijkheid hoeft misschien thuis nog niet altijd, maar in een proef heb je dat zeker nodig, iedere keer dat hij zijn hoofd optilt heb je een onvoldoende: verzet of tegen de teugel. Dan kun je die € 8 wel beter besteden dan aan een wedstrijd.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 17:56

amondi schreef:
In de krul of nafeeflijk is iets heel anders. Nageeflijkheid hoeft misschien thuis nog niet altijd, maar in een proef heb je dat zeker nodig, iedere keer dat hij zijn hoofd optilt heb je een onvoldoende: verzet of tegen de teugel. Dan kun je die € 8 wel beter besteden dan aan een wedstrijd.

Privéles bijvoorbeeld Knipoog

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 08:46

Er werd verteld dat ze die al heeft, maar door wie en wat staat er niet bij

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 12:53

amondi schreef:
Er werd verteld dat ze die al heeft, maar door wie en wat staat er niet bij

en laat staa hoe duur het is en hoe laat, staat er ook niet bij Knipoog

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 17:18

amondi schreef:
Dat punt van het zadel zou ik heel serieus nemen, het ligt echt op de hals, totaal verkeerd. Echt na laten kijken en eigenlijk vind ik dat je (privé) instructeur hier al lang iets van had moeten zeggen, zeker bij een jonge pony.

Dat heeft ze niet gedaan,en ik kan echt geen nieuw zadel gaan kopen hoor,ik heb daar ten eerst geen tijd voor en ten tweede is Lady niet mijn eigen pony maar mijn huurpony Scheve mond

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 17:20

liza van loon schreef:
Privéles bijvoorbeeld Knipoog

Ik krijg al prive les,dat heb ik nou al tig keer gezegd (niet onaardig bedoeld hoor) Knipoog

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 17:21

missnynke schreef:
en laat staa hoe duur het is en hoe laat, staat er ook niet bij Knipoog

Nou als jullie dat dan zo graag willen weten Haha! ik krijg les van Monique............ en die heeft ZZ gelopen enzo. en heeft een hele lieve Schijnheilig mooi andalusier dekhengst Haha! en ze geeft echt goed les hoor,kost me 15 euro per les (omdat ze een kennis is van de iegenaaresse van Lady)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 17:28

Dan maak je mij niet wijs dat monique niets over het zadel zegt en dat ze enthousiast is dat jij, op dit moment, wil gaan starten. Als je gewoon wat maandjes doorrijdt en b.v. aan het begin van het buitenseizoen gaat starten dan kun je met het uitgespaarde geld mooi je zadel pas laten maken, dat kost minder dan 5 proeven plus het geld wat je kwijt bent om nu nog( voor dit jaar) een startkaart aan te vragen.
Je hebt zo'n leuk paard en je wilt het graag goed doen, overhaast het dan niet, eerst de basis in orde( inclusief de tuigage) en dan pas starten.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 17:34

Mensen, mensen, als 1 iemand zegt wat jij ook had willen zeggen laat het dan lekker.....
Je zou zelf maar supertrots zijn op je paardje en net bezig en dan meteen afgekraakt worden, leuk hoor bokt! NOT!!

We zijn allemaal zo begonnen!!!!

Veel succes!

maxxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 17:59

ja da vind ik ook ik wil eigenlijk welles weten hoe jullie allemaal reden en er uit zagen op jullie eerste lessen??? ik denk dat er dan ook vaan niet-paard vriendelijke acties tussen zaten.. dat heb ik zelf ook gehad hoor

DarwinLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 18:37

heej.. coOlle pOny zeg.. maar ehum.. probeer wat meer stelling te vragen (doOr te spelen met de teugels) en prObeer zO veel mOgelijk vOltes te rijden!! (zegt mijn instructrice altijd ) maar voOr de rest ziet het er gOed uit hoOr..
Heel veel succes.. OK dan!

pieternel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 14:08

Foto's geven niet altijd het juiste beeld weer en het is maar wat je precies wilt laten zien. Het zijn momentopnames en die kunnen vaak een heel vreemd beeld geven als de foto's gemaakt zijn door iemand die geen verstand heeft van fotograferen. Foto's gemaakt door een professionele fotograaf of iemand die de "juiste" momenten weet te pakken, zien er dan ook VEEL VOORDELIGER uit voor de combinaties die op die foto's staan, maar bij de foto's van Elvis zijn sommige foto's NIET op het meest gunstige moment gemaakt...... Schijnheilig (is niet beledigend bedoeld, maar zo kun je het hebben dat men een foto totaal verkeerd "ziet')

Idd zou het zadel wat naar achteren mogen liggen. Is het zadel van jezelf Elvis of gebruik je het zadel dat op de foto op je paardje ligt van iemand anders ? Is het een officiele wedstrijd of ga je op wedstrijd om ervaring op te doen, want dan is het natuurlijk een HEEL ander verhaal. Hoe oud is je paardje eigenlijk ?

Als je net aan het rijden bent, is het volgens mij beter dat een pony NIET in de krul (getrokken) loopt, maar lekker met het neusje voor de loodlijn.
En verder : Oefening baart kunst, dus lekker veel oefenen en veel ervaring opdoen. !!!!!

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 18:53

amondi schreef:
Dan maak je mij niet wijs dat monique niets over het zadel zegt en dat ze enthousiast is dat jij, op dit moment, wil gaan starten. Als je gewoon wat maandjes doorrijdt en b.v. aan het begin van het buitenseizoen gaat starten dan kun je met het uitgespaarde geld mooi je zadel pas laten maken, dat kost minder dan 5 proeven plus het geld wat je kwijt bent om nu nog( voor dit jaar) een startkaart aan te vragen.
Je hebt zo'n leuk paard en je wilt het graag goed doen, overhaast het dan niet, eerst de basis in orde( inclusief de tuigage) en dan pas starten.

Oke,zal ik het nog eens uitleggen.
Ten eerste als jij niet geloofd dat monique dat niet heeft gezegd is jouw probleem.
Ten tweede,het is maar een stamboek wedsstrijdje,niet eens officieel dus ik hoef geen startkaart aan te vragen.
Ten derde ik ga geen vijf proeven rijden dit jaar ofzo. want hetis gewoon voor de lol van ons.
En ten derde,ik ga ook geen zadel kopen ofzo. want het is mijn paard niet en daar heb ik geen geld voor dus,en ik zou dat ook nooit mogen van mijn vader
Zo.

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 18:55

DarwinLover schreef:
heej.. coOlle pOny zeg.. maar ehum.. probeer wat meer stelling te vragen (doOr te spelen met de teugels) en prObeer zO veel mOgelijk vOltes te rijden!! (zegt mijn instructrice altijd ) maar voOr de rest ziet het er gOed uit hoOr..
Heel veel succes.. OK dan!

Thankjs voor die tip van het voltes rijden,maar uhm,het helpt niet als ik stelling vraag,negeert ze gewoon,als ik met de teugels speel,de eigenaaresse heeft het ook al eens geprobeerd en Lady negeert het gewoon,dus voordat we dat samen kunnen duurt nog wel effen,en ik ga er dan ook nog niet mee beginnen voor de wedstrijd,want dan raakt Lady helemaal in de war Verward
Maar toch thanks Knipoog

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 18:57

pieternel schreef:
Foto's geven niet altijd het juiste beeld weer en het is maar wat je precies wilt laten zien. Het zijn momentopnames en die kunnen vaak een heel vreemd beeld geven als de foto's gemaakt zijn door iemand die geen verstand heeft van fotograferen. Foto's gemaakt door een professionele fotograaf of iemand die de "juiste" momenten weet te pakken, zien er dan ook VEEL VOORDELIGER uit voor de combinaties die op die foto's staan, maar bij de foto's van Elvis zijn sommige foto's NIET op het meest gunstige moment gemaakt...... Schijnheilig (is niet beledigend bedoeld, maar zo kun je het hebben dat men een foto totaal verkeerd "ziet')

Idd zou het zadel wat naar achteren mogen liggen. Is het zadel van jezelf Elvis of gebruik je het zadel dat op de foto op je paardje ligt van iemand anders ? Is het een officiele wedstrijd of ga je op wedstrijd om ervaring op te doen, want dan is het natuurlijk een HEEL ander verhaal. Hoe oud is je paardje eigenlijk ?

Als je net aan het rijden bent, is het volgens mij beter dat een pony NIET in de krul (getrokken) loopt, maar lekker met het neusje voor de loodlijn.
En verder : Oefening baart kunst, dus lekker veel oefenen en veel ervaring opdoen. !!!!!

Thanks thanks thanks *LOL* Oh ja,de rest van de vrane die je steld staat hierboven in mijn berichtje antwoord, en dan zal ik je dit effen vertellen Lady is nu net 12,maar ze heeft vanaf veulen af aan tot dit jaar nooit iets gedaan dan in de wei gestaan en veulens gekregen (komt van de woldhoeve af)

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 18:58

Nou, ik deed zondag ook voor de eravring mee om op wedstrijd mee te gaan en weet je wat? Ik reed niet eens m'n proef Tong uitsteken.
'Wat nou ervaring opdoen?' Zie ik andere al denken, nou: Ik heb langs de weg moeten stappen met Olga om bij het dressuurterrein te komen, ik heb Olga zelf losgereden, zonder dat er eerst iemand anders op moest, we hebben op vreemd terrein gereden en we hebben tussen de andere paarden gereden. Ok Olga is geen jong paard meer, maar het rijden bij ons gaat ook nog niet zo super Lachen (wel steeds beter) en we hebben allebei weinig (en ik zelfs geen) ervaring op 'wedstrijdgebied'.
Wat ik wil zeggen is dat als je naar een wedstrijd gaat, niet alle mensen erheen gaan om goed te rijden en prijzen en winstpunten in de wacht gaan slepen...
Ik denk ook niet dat het hier de bedoeling is? Maar wel voor de ervaring .

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 19:32

goed gezegd

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 17:19

Pin mij er niet op vast, maar als je echt wedstrijdn gaat rijden moet je nog maar eens navragen of dat wel met een rubberen bit mag, ook al is het een trensje. Staat mij iets van bij dat dat niet toegestaan is. Maar nogmaals: ik weet t niet zeker!

En ik wil echt niet zeiken over welk bit je gebruikt, maar als het idd niet mag, kan je haar beter nu al aan een ander bit laten wennen, ipv 1 week voor de wedstrijd.

En ik zou voor 2004 geen kaart meer vragen, zonde van je geld. Kan je beter eens HC starten in 2004 en voor 2005 een kaart vragen. Maar das ook maar een tip he...

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 18:06

Britty schreef:
Pin mij er niet op vast, maar als je echt wedstrijdn gaat rijden moet je nog maar eens navragen of dat wel met een rubberen bit mag, ook al is het een trensje. Staat mij iets van bij dat dat niet toegestaan is. Maar nogmaals: ik weet t niet zeker!

En ik wil echt niet zeiken over welk bit je gebruikt, maar als het idd niet mag, kan je haar beter nu al aan een ander bit laten wennen, ipv 1 week voor de wedstrijd.

En ik zou voor 2004 geen kaart meer vragen, zonde van je geld. Kan je beter eens HC starten in 2004 en voor 2005 een kaart vragen. Maar das ook maar een tip he...

Ze gaat geen officiele wedstrijd rijden...

ff beter lezen.. Knipoog

Het is gewoon een onderlinge wedstrijd