joycie17"]
We zijn niet alleen maar bezig met het neerwaarts rijden hoorWe zijn er vooral mee bezig om hem door hem lager te rijden losser in zijn rug te krijgen en zo te zorgen dat hij van achter er beter onder komt...
schreef je ook
heb altijd geleerd en neiet alleen van instructie maar ook van Jurys dat je nooit van voor naar schter moet werken maar van achter naar voor. Als hij lekker loopt van achter en je soepel kunt sturen komt je paard van zelf naar beneden zonder dat je je handen zooooo breed moet zetten want je trekt hem nu gewoon aan de teugel en de rug los laten werkt zo toch echt niet.
groetjes
[/quote]
Kun jij vanuit een foto zien hoeveel druk er op een teugel staat dan?![]()
Het lijkt zo misschien idd dat ze haar handen vast zet en hem zo dus naar beneden trekt, maar in werkelijkheid houd ze haar handen alleen maar ietsje wijder zodat ze contact kan houden (we rijden hem immers met een langere teugel...) En ik zie niet echt in wat er mis is met contact houden, ook al mag het er op een foto dan iets anders uitzien...
[quote="_Kruimeltje"]
Leuk paardje hoor..
Probeer em alleen wat voorwaartser te rijden..hij valt nu nogal op de voorhand..
Hij moet leren om op zn eigen benen te lopen.. en niet op jouw handen.
En je handen niet zo laag (laatste foto)
[/quote]
We zijn ook al druk bezig om hem voorwaartser te krijgen en zoals ik al zei zijn de handen eerst alleen zo om contact te blijven houden met een wat langer teugeltje![]()
[quote="liza van loon schreef:Als ie gaat trekken moet je niet vasthouden maar loslaten en druk houden van achteren. Gewoon verder trainen, dan komt het vanzelf goed
Jah we zijn er mee bezig dat als hij zelf lama zeggen aanbied om te zakken dat zij gewoon met haar handen mee naar voren gaat zodat hij de ruimte krijgt om dan ook te kunnen zakken...
We zijn er vooral mee bezig om hem door hem lager te rijden losser in zijn rug te krijgen en zo te zorgen dat hij van achter er beter onder komt...
Het lijkt zo misschien idd dat ze haar handen vast zet en hem zo dus naar beneden trekt, maar in werkelijkheid houd ze haar handen alleen maar ietsje wijder zodat ze contact kan houden (we rijden hem immers met een langere teugel...) En ik zie niet echt in wat er mis is met contact houden, ook al mag het er op een foto dan iets anders uitzien...