amigo@work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maenca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 22:11

Allereerst...een prachtig ponytje!!!
Maar ik ben het helemaal eens met Dees (en vele anderen).
Vind het ook geen gezicht, bovendien zeg je dat het nog steeds niet goed met hem gaat, wat heeft ie?
Lijkt me ook niet echt goed voor zn gewrichten e.d.
Mijn advies is dan ook. Stoppen en investeren in een leuk paardje.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 22:25

hij heeft een nier ontsteking ! gelukkig gaat het elke dag beter..
deze foto's zijn niet van nu hoor.. van tijd geleden..toen alles nog wel goed ging !!

en waarom zou ik een grote pony kopen,omdat anderen het geen gezicht vinden..als mijn pony het maar leuk vind en ik zelf !!

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 22:41

Miss_Petit schreef:
Vind dat Dees dat netjes verwoord OK dan!

Ik ben het daar helemaal mee eens

Maenca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 23:31

Waarom een andere pony/ paard kopen?
Euh...misschien omdat je te groot bent? En hij daar last van gaat krijgen?
Het lijkt me alles behalve gezond voor t beessie...

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 02:14

ik vind het zonde van de pony, niet dat jij hem kwaad doet, maar ik denk dat ie met een kleinere ruiter veel beter uit de verf komt.......... en jij met een grotere pony, want rijden kun je dus wel....

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 09:32

ik had een d-pony, waar ik eigenlijk ietstegroot voor was. ik dahct dat hij me makkelijk konhouden,mar blijkbaar was ik toch te zwaar voorhem, hij heeft nu een ander baasje,die net zo groot is als mij,maar een stuk lichter,en je ziet dat de pony het beter naar zijn zin heeft.
pony's laten het bijnaniet merken,die gaan maar door en door,en door,tot dat ze op een gegeven moment niet meer kunnen,en dan vinden mensen het vreemd dat ze inees problemen krijgen.
IIg moet ik meegaan met de rest dat het er niet uitziet voor het plaatje, en dat je beter een klein ponyruitertje voo rhem zoekt om wedstrijdjes etc mee te rijden ,onde rhet zadel,en dat je zelf lekker met dat karretje gaat rijden.

ik bedoel dit niet aanvallen verde rhoor, maar het is een mening.

maar goed het is jou pony,en je moet er mee doen wat jij wil,alleen denk nog wat meer aan hem.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 10:45

Dees schreef:
Ach gut.. ga je werkelijk zelf die pony blijven rijden?
Zou ik niet doen, wat mij betreft ben je echt wel te groot en te zwaar voor dat beestje. En een mooi plaatje is ook anders. Pony is trouwens wel prachtig.
Maar voor jou lijkt het me veel leuker om te investeren in een groter dier; komt je eigen rijden ook zeker ten goede.

ben het er helemaal mee eens!

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 11:14

Mooie pony Lachen de omgeving kwam mij al bekend voor maar nu weet ik dat ik een keer bij jullie op stal ben geweest... om bij een paard te kijken die toen te koop stond.

Desiree83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 12:38

Het is idd een mooie pony. Het gewicht zal het probleem ook niet zijn, de lengte wel. Zo veroorzaak je een soort hefboomwerking waardoor je pony uit balans raakt.
Geloof me, ik gun je alle plezier, alleen ik zou het idd bij aangespannen rijden houden. Veel plezier ermee Haha!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 12:47

Het lijkt me niet echt lekker rijden, maar als je de beugels nou eens een stuk korter doet is het beeld een stuk beter. En MENSEN.. als die pony het niet ziet zitten dan was hij allang op de grond gaan liggen... Al dat zover is.... horen jullie het wel van haar! Boos! Dat gezeur ook altijd hier... commentaar mag, maar hou je af en toe even in aight?!!!!
Laatst bijgewerkt door BounceBabe op 13-10-04 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 12:47

Als ik jou was zou ik gewoon lekker gaan mennen OK dan! Tis een gaaf beessie en denk wel dat je daar leuke wedstrijden mee kan doen hoor:)

Sietsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 13:11

Dees schreef:
Ach gut.. ga je werkelijk zelf die pony blijven rijden?

Ach gut.... een klein beetje denigrerend maar.... >;)

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 14:11

rowan17 schreef:
Mooie pony Lachen de omgeving kwam mij al bekend voor maar nu weet ik dat ik een keer bij jullie op stal ben geweest... om bij een paard te kijken die toen te koop stond.

in hoofddorp is dat !! bij de leeuw ! welk paardje was dat ?

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:16

maar jongens toch wat maakt de grote nu uit! en wat maakt het uit hoe het eruit ziet?
wat teld is toch dat jij je amuseerd en de pony natuurlijk ook!
al vind ik dat de pony soms niet even blij is. en dat hij zijn mond open doet uit protest Verward
dan is het natuurlijk niet goed meer. en daar zal je dan ook wat aan moeten doen.
maar ik vind je er helemaal niet te ZWAAR voor, mss wel veel te groot maar dat vind ik gewoon onbelangrijk.

als jullie er alletwee maar lol aan hebben Knipoog

oja en het is btw echt een prachtig ponytje!!! *LOL*

fresanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:43

ik zou zeggen, lekker blijven rijden want het valt echt wel mee allemaal.
als je pony er echt last van zou hebben zou die dan zo netjes lopen?? denk het niet en je moet vooral doen at je denkt dat zelf het best is want jij weet als de beste wat wel en niet goed voor hem is. en over dat hoofdje in de lucht lopen; ieder paard is wel eens nieuwschierig en niet geconcentreerd, dus dat is ook alweer een probleem minder.
succes met hem he!
ook nu het niet zo lekker met hem gaat, ik wens je al het geluk hoor.!!

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:40

BounceBabe schreef:
Het lijkt me niet echt lekker rijden, maar als je de beugels nou eens een stuk korter doet is het beeld een stuk beter.

hahaha dit vind ik het best commentaar dat ik ooit gehoord heb! je beugels korter doen voor het beeld? sorry maar dan krijg je toch echt een verkeerde houding, het is geen jockey! waar heb je deze "wijsheid" vandaan als ik vragen mag? Lachen

love_britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:58

cool beestje....maar zo erg ziet het er niet uit!! Schijnheilig Clown

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 20:06

marjoke"]
maar jongens toch wat maakt de grote nu uit! en wat maakt het uit hoe het eruit ziet?
wat teld is toch dat jij je amuseerd en de pony natuurlijk ook!
[/quote]

denk je nou echt dat deze pony zich amuseerd?
de ruiter mischien wel ja....

[quote="marjoke schreef:
maar ik vind je er helemaal niet te ZWAAR voor, mss wel veel te groot maar dat vind ik gewoon onbelangrijk.

het is dus onbelangrijk dat je een pony dadelijk echt gaat storen in zijn bewegingen?

zelf vind ik echt dat je tegroot bent en echt een maatje groter moet zoeken.
als je op een shetlandertje zo uitziet,ja oke,maar die beesten zijn veel sterker als dit welshje...

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 20:59

flirtvogel schreef:
hahaha dit vind ik het best commentaar dat ik ooit gehoord heb! je beugels korter doen voor het beeld? sorry maar dan krijg je toch echt een verkeerde houding, het is geen jockey! waar heb je deze "wijsheid" vandaan als ik vragen mag? Lachen

Ze moet het zelf weten of ze naar voren kiept ja of nee! Haha! haha.. en ik bedoel ook niet jockey kort.. ik bedoel 2/3 gaatjes korter.

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 21:48

ik persoonlijk vind het niet kunnen
je bent toch echt te groot en te zwaar voor je pony..

natuurlijk is het niet leuk dat iedereen commentaar levert over hoe jij op je paardje rijd.
maar dat doen bokkers alleen wanneer ze dat echt vinden.
want er zijn zat meiden die op shetlanders rijden, nog kleinere paardjes, maar het moet allemaal wel kunnen en passen.
en dit past dus gewoon echt niet

en eerlijk.. denk je zelf nou niet precies hetzelfde als je eens kritisch naar je foto's kijkt?!

en even netjes ontopic: een heel mooi ponytje! leuk kleurtje ook!

Masrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 22:03

Ik vind het wel knap dat mensen vanaf een foto kunnen zien dat iemand te zwaar is. Bijzonder.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 22:11

Masrino schreef:
Ik vind het wel knap dat mensen vanaf een foto kunnen zien dat iemand te zwaar is. Bijzonder.

tsja de meeste bokkers hier hebben misschien wel ervaring ermee?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 22:50

Masrino schreef:

Zie jij dat niet dan?

Ik weet zeker dat de topicstartster zelf diep in haar hartje ook heus weet dat ze te groot is voor deze pony, en ook zij weet heus dat er geen toekomst is voor haar als ruiter van deze pony.

Het willen blijven rijden op deze pony is een zwaktebod: de TS heeft geen 'guts' om een ander rijdier te zoeken, en dus moet deze kleine kameraad het klusje maar klaren. En omdat de TS zo graag wil rijden, gaat ze op deze pony.

Niet alleen het plaatje van de amazone verbetert op een groter rijdier; haar rijden zal natuurlijker worden, ze zal een dier gaan voelen dat werkelijk kan bewegen onder haar en ze zal sportief gezien meer successen boeken dan nu haalbaar. Want serieus; elke jury zal deze combinatie afkeuren. Dit heeft niets met sport te maken. Het is als tennis met een pingpong-batje.

Die pony verdient beter, die amazone verdient beter.
Het is kortzichtig dit te willen.
en als ik die pony zo bezie, dan hoeft de TS vast niet zo heel veel geld toe te leggen op een groter rijdier.

Maenca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 22:59

Ik had het niet beter kunnen verwoorden!

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 23:06

ik snap best dat jullie mij te groot vinden !! en omdat hij toch wat probleempjes heeft denken jullie dat het door mij komt !

in sommige berichtjes wordt er gezegd dat ik geen suc-6en zal boeken op een wedstrijd... maar aangezien ik nooit wedstrijden zou willen rijden (op geen enkel paard) zie ik dat probleem niet !

en als (wat ik vaker heb gezegd) wil gaan mennen zelf.. zie ik voor hem zijn welzijn geen probleem..

vind wel lief dat jullie zo vel zijn op foto's. (meschien zeg ik het raar)
maar jullie willen het beste voor de pony ! en dat snap ik... ik had meschien ook zo gereageerd als ik foto's zie.

maar ik weet dat hij er geen problemen mee heeft..
(krijg vaak genoeg bezoek van DA en die vind het ook geen enkel probleem)