springfotos!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 17:11

leuke foto's, mooie Fries ook! en dat veulen, als ie t niet wou, dan zou ie t ook niet doen(k zie althans niet dat jullie een zweep oid achter z'n kont houden)

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 17:24

wat een hoop negatieve commentaar altijd..
ik vind het er best leuk uit zien, natuurlijk kan er best wat aan de houding op sommige sprongen gedaan worden maar iedereen moet het leren en het gaat vanzelf wel beter, miss kan je ook een keer een springles nemen.
Wat reken maar niet dat iedereen hier uit zich zelf perfect kan springen zonder een aantal hulp en aanwijzingen nodig gehad te hebben.
en wat betreft dat veulen: je ziet dat ie het wel leuk vind anders zou ie het zoiezo niet doen en ik vind zo'n sprongetje minder gevaarlijk dan dat een veulen in de wei allerlei gekke sprongen maakt en bv in een kuiltje of zoiets stapt (uiteraard moet je dit absoluut niet te vaak doen, maar een keertje kan geen kwaad!)
verder vind ik het een hele mooie fries zeg! Haha!

Pimlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 17:28

Noem je mij nu dom ofzo, omdat je me profiel hebt gelezen? En ja hoor...en het is niet slecht om een keertje je veulen te laten springen...als je het maar niet te vaak doet..

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 17:35

Ik vind het er best uitzien hoor, ik bedoel, mssn is je houding niet zo best, maar 'wie zonder zonde is werpe de eerste steen' *LOL*
Ik bedoel, iedereen heeft wel een probleempje waar aan gesleuteld moet worden, bij die ene gekke sprong, dat kan altijd gebeuren, je kan niet op alles voorzien zijn en ja, dan kan het er wel eens onevrantwoord ofzo uitzien, maar goed. Over die stoeltjes: het is natuurlijk niet veilig, maar ik denk niet dat het bij zo 'n lage sprong echt een probleem gaat opleveren, bij ons leggen ze ook een kruisje op twee tuinstoelen (wel op de uiterste puntjes Lachen ).

Verder leuke foto's Haha!

FlEuRXBoNnY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 18:03

ziet er wel leuk uit hoor.. mooie fries, hij kan ech goed springen Lachen

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 18:56

SplashIsLief schreef:
Ik vind het niet goed dat je dat veulen al laat springen, maar is jou keuze Scheve mond
Voor de rest vind ik het er beetje rommelig uitzien, springt er vroeg en onbeheerst. Heeft hij nog niet zoveel ervaring? Voor de rest leuk paardje en succes ermee!

Heeey
Ze zij ook al dat ze pas voor de 2e keer (?) met haar sprongen.
Dus daar zou het waarschijnlijk aan liggen Knipoog
nou ff over het paardje
Ik vind het een erg mooi Friesje!!
Van Het veulen zou IK zelf ook niet doen maar je ziet dat hij r plezier in heeft,
anders doet zo'n eigenwijs ding dat echt niet hoor.
Natuurlijk moet je dit niet te vaak doen..

rachel15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 19:56

nou hier een berichtje van mij. wat jullie over het veulen zeggen moeten jullie zelf weten, pimlover en ik waren met hunter aan het oefenen voor een wedstrijd in de wei. veulen bij mama laten lopen en toen een stuk afgezet. nou mooi dat ze eroverheen sprong!! dat was ongeveer 50 cm hoog!!! nou dan lopen jullie te zeiken over een klein sprongetje. en als ze echt niet had gewild dan hadden we het niet gedaan. ook wel eens na de foto gekeken dat ze toen ff neit bij de sprong was?? nou zou daar eerst maar eens na ga kijken!!! dat gezeik van jullie ben ik echt helemaal zat, this mijn veulen, niet die van jou, dus ik bepaal zelf wat ik er mee doe dus niet jullie!!! zo jah sorry hoor maar ben nu echt chagerijnig!!!

MewsJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 20:03

stef schreef:
Ach, kom ik weer, een keer springen krijgt ie echt niks van. Mijn veulen sprong uit zichzelf, achter moeders aan...

Commentaar betreft Hunter. ben zelf niet zo'n springer, alleen hand naar Vooooooooooren!!! Knipoog

Mijn 16-jarige IJslander sprong als veulen overal overheen van wat ik heb gehoord. Toen mams weer onder het zadel was en ze gingen het bos in, hij los, dan liep hij in het bos en sprong alles wat hij tegenkwam! En hij is toen ook een keer over 1 m 10 gesprongen, namelijk een stroomdraad omdat hij werd gepest en er genoeg van had. Heeft ie ook niks van gekregen.

Verder vind ik dat Hunter heel mooi springt, geweldige foto's! OK dan!

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 20:07

Pimlover schreef:
Hahaha....hoor je dat marijke? We hebben geen verstand van springen...hahaha..wat doe ik eigenlijk op school dan!! Mensen, het is wel waar dat ik beter les moet hebben...maarja..we zijn NIET onverantwoordelijk bezig!

nou vertel mij maar wat je doet op school ben ik wel geïnteresseerd naar

rachel15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 20:29

hetismij schreef:
nou vertel mij maar wat je doet op school ben ik wel geïnteresseerd naar

nou als je paardenhouderij doet ben je echt wel geinterreseerd in de paardenwereld, jammer genoeg heb je van die zeik mensen die denken dat ze via een foto alles van een paard weten en precies weten hoe een paard in elkaar zit enzo. dat vind ik echt een verschrikkelijk minpunt aan de paardenwereld!

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 20:41

rachel15 schreef:
nou als je paardenhouderij doet ben je echt wel geinterreseerd in de paardenwereld, jammer genoeg heb je van die zeik mensen die denken dat ze via een foto alles van een paard weten en precies weten hoe een paard in elkaar zit enzo. dat vind ik echt een verschrikkelijk minpunt aan de paardenwereld!

Vooral in gaan werken dan Verward

rachel15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 20:54

Miss_Petit schreef:
Vooral in gaan werken dan Verward

tja zij vind het leuk en het is mijn mening.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 22:16

rachel15 schreef:

waarom vraag je commentaar als je het niet wil?? je zegt zelf dat wij toch alleen maar zeiken terwijl wij proberen je te helpen maar ja..dat heeft geen zin geloof ik

luna_cockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 22:53

Rolleyes

Hebben we weer die discussie ''dat een jong paard(=onder de 3 jaar)'' helemaal niks mag doen, behalve met zijn vriendjes en vriendinnetjes elkaar aftrappen in de wei(sarcastisch, voordat er gedacht wordt dat ik het echt zo meen Bloos )

Een paard gaat echt niet dood van een keertje springen. Als het elke dag zou gebeuren okee, maar halooo.... Scheve mond
Wat denk je dat paardjes, met name veulens, in de natuur doen? Die gaan echt niet voor elk boomstammetje stilstaan en er een weg omheen zoeken hoor...En kijk eens naar veulens in de wei, die maken de gekste sprongen. Mogen ze dat dan ook niet meer doen, omdat ze daar dood van kunnen gaan?

Zit echt elke keer weer ervan te kijken hoe mensen die paarden van tegenwoordig zien......als arme stakkers die niks kunnen/mogen omdat ''het slecht voor hun is''.......

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:46

Leuke fotos! Als je veulen wil springen moet je dat lekker met m doen! Zolang je het rustig aan doet, en wat je zegt, het is jouw veulen! gaaf dat een fries zo hoog kan springen, de friezen van de manege waar ik p reed liepen dwars door de balken heen! Knipoog haha..

dootjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:00

LaFunkyJazz schreef:
ik heb geen commentaar over het veulen laten springe, fokkers die springpaarden fokken laten de veulens ookal vroeg srpingen, en daar komen toch ook goede paarden uit?

voorderest qua rijden, ben ik het eens met mannonnetjoe

ben ik mee eens en het veulen word er echt niet minder van hoor van een paar sprongetjes

rachel15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 20:11

hetismij schreef:
waarom vraag je commentaar als je het niet wil?? je zegt zelf dat wij toch alleen maar zeiken terwijl wij proberen je te helpen maar ja..dat heeft geen zin geloof ik

jah op me springhouding mag je alles zeggen, weet zelf ook wel dat dat nix is maar jij zeikt dus op een veulen dat graag wil springen. HET IS MIJN VEULEN EN NIET DE JOUWE!!!
Laatst bijgewerkt door rachel15 op 13-10-04 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

rachel15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 20:13

luna_cockie schreef:
:roll:

Hebben we weer die discussie ''dat een jong paard(=onder de 3 jaar)'' helemaal niks mag doen, behalve met zijn vriendjes en vriendinnetjes elkaar aftrappen in de wei(sarcastisch, voordat er gedacht wordt dat ik het echt zo meen Bloos )

Een paard gaat echt niet dood van een keertje springen. Als het elke dag zou gebeuren okee, maar halooo.... Scheve mond
Wat denk je dat paardjes, met name veulens, in de natuur doen? Die gaan echt niet voor elk boomstammetje stilstaan en er een weg omheen zoeken hoor...En kijk eens naar veulens in de wei, die maken de gekste sprongen. Mogen ze dat dan ook niet meer doen, omdat ze daar dood van kunnen gaan?

jeetje wat ben ik het ongelooflijk met jou eens!! Cool

Zit echt elke keer weer ervan te kijken hoe mensen die paarden van tegenwoordig zien......als arme stakkers die niks kunnen/mogen omdat ''het slecht voor hun is''.......

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 20:28

Nou moet ik zeggen : Wat is het hier weer gezellig Verward
nouja...
*Heel mooi paardje!
*ps: ik geef geen neg. commentaar omdat ik van men eigen weet dat ik zelf nog niet alles goed kan....
en volgens mij zijn er nog zo meer...
*met het veulentje springen kan nie zooo veel kwaad hoor! alsjeblieft zeg!
ga maar eens naar een fokkerij je zal verbaast zijn... Knipoog

nouja 1x commentaartje waar ik zeker van was Tong uitsteken

doei!
ps: bokt is super gezellig,hou het zo OK dan!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 20:49

Elk zichzelf een beetje respecterende springgerichte fokker zal zn jonge spul zo af en toe eens los laten springen.......... helemaal geen punt! Kan ook niks kwaad.

Wel wil ik jullie graag meegeven dat het commentaar van Miss Petit heel terecht commentaar is! Houding is slecht, zij geeft het advies wat springlessen te volgen. En dat is nou net niet lelijk bedoelt.

In plaats van gelijk zo hoog van de toren te blazen en flink in de aanval te gaan kan je ook wat van haar aannemen. Zij heeft inmiddels haar sporen in het springen wel verdient en geloof me, ze kan jullie nog een hele berg leren.

Ik vind overigens wel uitzonderlijk hoe die fries over het hout heen komt, zoveel springende friezen zijn er volgens mij niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 21:16

Sluit me helemaal bij jou aan kIm

Behalve bij je bovenste stukje
Ik heb bij meerdere spring handelaren gereden, maar kan er niet 1 opnoemen die een veulen liet springen.
Een 2 jarige een enkele keer voor een serieuse koper, maar ook niet voor iedereen die wel wat interesse had.

En bij 1 iemand kan ik het volgende vertellen
Hij had een veulen dat ervan zelf overhupste, zijn de hindernissen weggehaald, omdat die man bang was voor latere schade

Verder, wat is er erg om goed bedoeld advies te krijgen
Zowel over je houding als over je veulen?
Ben blij dat mensen bezorgt kunnen zijn in deze wereld, ipv alleen nog maar afgestopmt op wat ze zien.

dootjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 21:32

ik zit mn hele leven al in de friezen en al onze veulens die we gehad hebben zijn allemaal over een hek gesprongen en hebben ze ook niks aan mankeert! wij springen ook 60 cm met onze friezen en de veulens springen er soms gewoon achter aan en geen een van onze paarden heeft nu manekementen dus snap niet echt waar jullie problemen mee hebben!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 21:43

Bij Henk lieten we de jonkies een keer vrijspringen voor ze de opfok ingingen, een keer vrijspringen als ze als 1,5 jarige voor de winter thuis kwamen, een keer vrijspringen voor ze weer de opfok ingingen en een keer als ze weer naar huis kwamen........... alleen maar om springtechnieken te beoordelen.

Wekelijk, zelfs maandelijks met je veulen, enter, twenter springen is natuurlijk uit den boze.......... maar ik neem aan dat iedere simpele ziel dat wel begrijpt Haha! Haha! Haha! Haha! hoop ik (je weet het tegenwoordig niet meer)

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 21:57

rachel15 schreef:
jah op me springhouding mag je alles zeggen, weet zelf ook wel dat dat nix is maar jij zeikt dus op een veulen dat graag wil springen. HET IS MIJN VEULEN EN NIET DE JOUWE!!!

okee..dit is het laatste wat ik zal zeggen voordat ik nog meer onrust in dit topic geef wat er al is geloof ik...ten eerste had ik het helemaal niet over je veulen maar over wat je op school deed omdat ik daar geïntereseerd in was en ten tweede dan zal ik ook nog wel commentaar geven op je houding want daar vroeg je om..ik vind dat het er netjes uit ziett!! alleen je zou wat minder ver naar voren kunnen gaan zitten en je handen wat meer naar voern maar dat hebben al meerdere mensen gezegd. verders zal je wel boos op mijn zijn maar ik heb het niet over je veulen gehad en zo erg is he tnou ook weer niet om een veulen af en toe is te laten springen hoor

Pimlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:21

Ha mensen! Ik wilde even mijn excuus aanbieden aan miss petit..je bedoelde het goed, net zoals iedereen hier op bokt..
We moeten geen ruzie maken en gewoon bokt gezellie houden, dus ik hou verder me mond en ga springles nemen..Tong uitsteken
Bedankt voor jullie commentaar we zullen het onthouden! OK dan!