Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) moeite hebt om de afstand naar de hindernis goed in te schatten, dan is het fijn om met een grondbalk en een balk voor de hindernis te werken.Navidad schreef:Sorry als ik eerlijk mag zijn zie ik niet zo erg veel klap techniek.. ik zou is een paard in uitjes gaan oefenen, dan word die wat voorzichtiger met zijn voorbenen dan klapt die ook wat meer. verder leuke pony, ohh jah en een aanrader, ik zal strijklappen en peesbeschermers om doen, hoe laag de sprong ook is het is altijd veiliger.
(met peesjes of strijklappen)pharagirlke schreef:whahah. dan ist nog onveiliger voor beide(met peesjes of strijklappen)
dit paard is nog maar net aant springen. dus wil m eerst even aan een sprong laten wennen eer ik m meteen voor een in uitje gooi.
Navidad schreef:Had je van te voren beter kunnen doen, nu is het gelijk onder de man.. wij persoonlijk doen altijd eerst even los laten springen zodat die kan wennen en zelf zijn techniek kan uitvinden, en altijd alles met peesbeschermers om. Dat kan nooit gevaarlijk zijn voor jou en je paard, zo zonder peesbeschermers heb je kans dat je paard verwondingen aan zijn benen krijgt ook al is het nog laag, maar zelf zeg je we beginnen nog maar net. Uberhaupt onder de dressuur trainen we de paarden nog met peesbeschermers. veel en veel veiliger. Heb een keer ook een jong paard mee gemaakt die spong over de hindernis, daarmee klapte die met zijn hoef er tegen aan. toen bleek die balk niet goed te zijn, en was een stuk aan het splinteren, toen sprong het paard over de hindernis, schaafte met zijn been over die balk paard had zijn hele been open, Terwijl dat nog nieuwe balken waren! Verder geeft een peesberschermer ook een goede steun onder het springen.
pharagirlke schreef:ehm. laatste keer dat ik een poging deed om met peesjes te rijden vloog die de hele wei door, en wat ik ook deed, ik had geen enkele vorm van controle... dat vind ik dus ook gevaarlijk
ja, hij word gereden met een kunststof stangetje.