Ex. @springwork (moet je die techniek zien :)))

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 19:26

heey cool beesie, dacht bij de 2e foto dat je over die lijn ging springen :/
maar dat had ik mis, ben b-tje vaag

cool beesie is het wel! probeer hem mishcien iets harder of juis langzamer op de sprong af te rijden, mishcien springt ie dan iets beter
succes met um:D

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 20:07

Het is echt een mooi beestje.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 20:10

dankje. en jolliegirl: denk net ietsje rustiger Knipoog dankje voor de tip Haha!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 22:56

Je hebt echt een mooie pony !

Mag ik je nog een tip geven ?
Als je zelf (of je pony, of allebei Knipoog) moeite hebt om de afstand naar de hindernis goed in te schatten, dan is het fijn om met een grondbalk en een balk voor de hindernis te werken.
Nu hangt je balk ergens in het luchtledige te zwerven en de meeste paarden vinden het moeilijk om de afstand te bepalen.
Met een voorbalk op de juiste afstand (1 of meerdere passen tussen de hindernis) en een grondbalk is het veel makkelijker om goed uit te komen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 08:41

dankje oscar Haha!
kga der zeker een balkje voor leggen Lachen maakt t voor hem ook makkelijker Knipoog

dani1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:49

hey .... nogmaals mooie foto.. en dat grondbalkje zou ik ook doen.. veel plezier met je paardje

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:15

leuke fotos kathleen!!! houding kan ik nie goed zien omdat ze nogal wazig zijn vind dat een mooi hoofdstel maar die teugel:? tot op msn

DarwinLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:19

heej leuke pony.. maar ff een tip je moet je pony wat meer teugel geven boven de sprong maare voor de rest ziet het er super uit hoor!! OK dan!

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:33

even grondblakje gaan gebruiken, is iets makkelijk! Verder ziet het er super uit! OK dan!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:37

Sorry als ik eerlijk mag zijn zie ik niet zo erg veel klap techniek.. ik zou is een paard in uitjes gaan oefenen, dan word die wat voorzichtiger met zijn voorbenen dan klapt die ook wat meer. verder leuke pony, ohh jah en een aanrader, ik zal strijklappen en peesbeschermers om doen, hoe laag de sprong ook is het is altijd veiliger.

Men_Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:44

leuk paardje Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 18:08

Navidad schreef:
Sorry als ik eerlijk mag zijn zie ik niet zo erg veel klap techniek.. ik zou is een paard in uitjes gaan oefenen, dan word die wat voorzichtiger met zijn voorbenen dan klapt die ook wat meer. verder leuke pony, ohh jah en een aanrader, ik zal strijklappen en peesbeschermers om doen, hoe laag de sprong ook is het is altijd veiliger.

whahah. dan ist nog onveiliger voor beide Knipoog (met peesjes of strijklappen)
dit paard is nog maar net aant springen. dus wil m eerst even aan een sprong laten wennen eer ik m meteen voor een in uitje gooi.

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 18:38

maartjuh schreef:
even grondblakje gaan gebruiken, is iets makkelijk! Verder ziet het er super uit! OK dan!

Idd! En een leuk paardje zeg!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 18:54

pharagirlke schreef:
whahah. dan ist nog onveiliger voor beide Knipoog (met peesjes of strijklappen)
dit paard is nog maar net aant springen. dus wil m eerst even aan een sprong laten wennen eer ik m meteen voor een in uitje gooi.

Heb je hem van te voren niet los laten springen dan? Zo neej dan heb ik niks gezecht over een in uitje..

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 19:07

ziet er leuk uit Lachen zeker mooi ponytje heb je Haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 19:21

Navidad schreef:
Heb je hem van te voren niet los laten springen dan? Zo neej dan heb ik niks gezecht over een in uitje..

nee Bloos ben ik wel eens van plan Lachen

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 01:10

Had je van te voren beter kunnen doen, nu is het gelijk onder de man.. wij persoonlijk doen altijd eerst even los laten springen zodat die kan wennen en zelf zijn techniek kan uitvinden, en altijd alles met peesbeschermers om. Dat kan nooit gevaarlijk zijn voor jou en je paard, zo zonder peesbeschermers heb je kans dat je paard verwondingen aan zijn benen krijgt ook al is het nog laag, maar zelf zeg je we beginnen nog maar net. Uberhaupt onder de dressuur trainen we de paarden nog met peesbeschermers. veel en veel veiliger. Heb een keer ook een jong paard mee gemaakt die spong over de hindernis, daarmee klapte die met zijn hoef er tegen aan. toen bleek die balk niet goed te zijn, en was een stuk aan het splinteren, toen sprong het paard over de hindernis, schaafte met zijn been over die balk paard had zijn hele been open, Terwijl dat nog nieuwe balken waren! Verder geeft een peesberschermer ook een goede steun onder het springen.

Monieck

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 10:03

rijd je hem op stang of lijkt dat zo?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 11:39

Navidad schreef:
Had je van te voren beter kunnen doen, nu is het gelijk onder de man.. wij persoonlijk doen altijd eerst even los laten springen zodat die kan wennen en zelf zijn techniek kan uitvinden, en altijd alles met peesbeschermers om. Dat kan nooit gevaarlijk zijn voor jou en je paard, zo zonder peesbeschermers heb je kans dat je paard verwondingen aan zijn benen krijgt ook al is het nog laag, maar zelf zeg je we beginnen nog maar net. Uberhaupt onder de dressuur trainen we de paarden nog met peesbeschermers. veel en veel veiliger. Heb een keer ook een jong paard mee gemaakt die spong over de hindernis, daarmee klapte die met zijn hoef er tegen aan. toen bleek die balk niet goed te zijn, en was een stuk aan het splinteren, toen sprong het paard over de hindernis, schaafte met zijn been over die balk paard had zijn hele been open, Terwijl dat nog nieuwe balken waren! Verder geeft een peesberschermer ook een goede steun onder het springen.

ehm. laatste keer dat ik een poging deed om met peesjes te rijden vloog die de hele wei door, en wat ik ook deed, ik had geen enkele vorm van controle... dat vind ik dus ook gevaarlijk

ja, hij word gereden met een kunststof stangetje.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 12:13

Gewoon een ongebroken trensje dus. Een stang heeft scharen Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 12:15

aah oke Haha! ook goed Knipoog

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 13:01

pharagirlke schreef:
ehm. laatste keer dat ik een poging deed om met peesjes te rijden vloog die de hele wei door, en wat ik ook deed, ik had geen enkele vorm van controle... dat vind ik dus ook gevaarlijk

ja, hij word gereden met een kunststof stangetje.

Hij zal het dan toch gewoon moeten leren. Je kan hem ook een keer gewoon met peesbeschermers op de wei zetten Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 13:03

Nagelbijten / Gniffelen zal vandaag nog een keer proberen Nagelbijten / Gniffelen ondertussen ken k m ook al wat langer... Nagelbijten / Gniffelen eerst ffie aan de longe dermee Knipoog

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 14:07

Oke dan Lachen ik bedoel het niet verkeerd hoor Lachen verder een hele leuke pony, en veel succes ermee Lachen

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 18:04

leuke pony! OK dan! misschien nog wat onervaren maar het ziet er wel leuk uit. Gewoon proberen met peesbeschermers om die van mij had hetzelfde met transportbeschermers ging ook gek doen maar nu gaat het super. Doe ze bij je pony om en loop met hem aan een touw of longeer hem met die dingen om. Op die manier leert hij het vanzelf.

Op de sprong moet je je handen meer naar voren doen. En zoals anderen al aangeven leg wat grondbalken neer voor de sprong. laat je door iemand helpen die de balken neer kan leggen en de sprong op kan bouwen. Begin met springen vanuit draf. Dan moet ze goed opletten en krijg je een goed timing. Nu zie je af en toe een noodsprong. Je pony leert dan beter af te zetten en jij ook. Is ook beter voor je eigen houding dan ga je meer mee met de sprong.