Wisper aan de pessoateugel!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 17:15

ziet der goed uit!

bij mijn haf is de galop juist heel hard verbeterd door de pessoa. eerst had hij een vrij vlakke galop, en wou heel hard gaan rennen, maar na een paar keer met de passoa, ging hij al een stuk rustiger en met genoeg sprong..
ik probeer elke week 1 x er mee te longeren, maar zkr niet vaker.

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 17:28

Hee, leuke foto's hoor leuke pony is t ook!!
Hahaha die bok foto is leuk Pling

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:11

ponylovertje schreef:
okee, dankjewel jaike!! Dus als mijn pony niet echt lekker na wil geven en ook niet altijd geweldig over z'n rug loopt, zou je het aanraden met pessoa te longeren?

Het is een goeie voor je pony maar je moet het natuurlijk wel goed leren van iemand die dat kan. Lachen suc6 ermee!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:20

Ziet er netjes uit.. En die bokkesprong ziet er echt stoer uit... Haha!

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 21:03

Ja, dat een hulpteugel goed gebruikt wordt is heel belangrijk . Ik weet niet of ik het ga doen hoor, hij is nu wat stug omdat hij 2 maanden boxrust heeft gehad, dus ik dacht dat het misschien een goede hulp was om hem weer wat losser te krijgen. Een vriendin van mij gebruikt m ook, ook al loopt haar paard al goed, maar ze vind het wel fijn. Dus zij weet ook hoe die om moet enzo. Maar vandaag liep mijn pony wel weer lekker, dus ik ga het denk ik toch maar gewoon met rijden oplossen. ( ik heb een beetje een fobie voor hulpteugels Haha! , al lijkt de pessoa me op zich wel een vrij vriendelijke hulpteugel) Ook omdat me pony al begint te bokken als ik er bijzetteugels op een losse stand aan heb zitten (heb ik trouwens ook nog maar 1 keer gedaan)

labamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 20:17

pessoa teugel is echt super gebruik hem zelf een of twee keer in de week
het bokken heb ik nooit last van gehad mijn paard heeft voor de kar gelopen en is dus wel gewend wat meer ingetuigd te zijn.
maar ook de galop doen wij gewoon ermee, gaat prima.
als je maar in het begin niet te sterk insteld omdat het best zwaar werk is en naar mate je het langer doet hij wat strakker kan maar er zit een beschrijving bij.
aanrader voor de souplese van je paard en een fijne afwisseling
zeker als je een paard heb wat aan de gewone longe wegloopt niet inbuigt of andere gein uithaald waar je vanaf de grond niks aan kan doen.

meestal is een kwartiertje genoeg niet te lang
zowel voor beleerde paarden als in het begin van de training is het geschikt

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 17:41

Ohhhh Wat is het ook een lekker wijf he die Whisper...

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 19:33

Leuke foto's! Maar ligt het aan mij of is ze teveel naar rechts gesteld?