Fjord Viva NU rijfoto's!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:29

een pessoa bit is meer te zien bij spring paarden die niet te houden zijn en dan een gevaar voor zichzelf zijn omdat ze in de hindernis kunnen vallen door de snelheid. maar niet om een fjordje aan de teugel te rijden. je kan ook een iets scherper bitje gebruiken. het zegt toch genoeg hoe scherp het bit is. als het paard eerst nooit aan de teugel wil en nu wel. wat denk jij en dat meisje wan wie die is wat er gebeurt als je weer met een gewoon bitje gaat rijden. dan is ie helemaal niet meer te rijden.

ik bedoel dit commentaar alleen maar goed!!! om je te waarschuwen

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:29

Krijg je wel goed les?
Ik ben ook niet bepaald weg van dit bit... En dan direct op het onderste gaatje Lips are sealed
Ook al lukt aan de teugel rijden niet direct, heb GEDULD! Een Fjord is nu eenmaal niet zo'n soepele dressuurknol als een bijv. een KWPN, dit alles door hun bouw etc. (uitzonderingen van wel dressuurfjorden en antidressuurKWPN'ers daargelaten).
Maar goed, imo los je dit gewoon op door goede les te nemen en op een simpele trens te rijden.

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:31

olevalover, ik vind dat je erg snel je oordeel klaar hebt over mij en mn pony. ik nodig je bij deze uit om het zelf te komen doen. succes.

o ja nog iets, ik weet net als iedereen dat aan de teugel lopen geen houdinkje is, ik ben echt niet dom ofzo...
je bent heus niet de enige die weet wat het inhoud

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:32

vivanes schreef:
tuurlijk hebben we die. we doen het allemaal niet voor niets.
die pony is zo sterk en koppig dat is onvoorstelbaar. zoals jullie zien ben ik niet een van de grootste en sterkste. een krachtspelletje spellen met een paard van 400 kg wat ook nog eens zo sterk is, is onbegonnen werk. als het beter gaat, ga ik uiteraard afbouwen naar het middelste gaatje, daarna naar de grote bitring. En als ze er helemaal doorheen is, dan wil ik weer terug gaan naar mijn oude bit, de o zo dikke bustrens. Het is niet dat ik voor altijd ga rijden met dit bit, maar het is een tijdelijke oplossing. Ik heb het al met alle hulpteugels geprobeert, maar ze trekt ze gewoon kapot. Ik denk als jullie Viva zouden kennen er heel anders over zouden denken.

Als je denkt dat je je paard met kracht aan de teugel krijgt zit je goed fout.. en dat los je niet op door een sterker bit Bloos! dan kan je wel zeggen hoe koppog hij is enzo, maar als je zegt dat hij de teugels kapot trekt is hier wel een groter probleem dan aan de teugel alleen... Dit is niet wat je wilt horen, maar dat is meestal zo met de waarheid.. probeer eens gewoon net zo lang met lange teugels zonder contact met de mond in een afgesloten gedeelte te rijden, je rijd net zo hard en lang als het paard wilt, tot het moe word en zijn hals omlaag brengt , dan zoek je langzaam contact en wacht je tot het paard de teugels mee neemt naar onderen en zijnhals laat zakken.. de volgende keer begrijpt hij de clue al sneller etc.. je snapt waar ik heen wil (hoop ik) en op een gegeven moment snapt je paard dat ontspannen onder het zadel lopen erg fijn is.. Dan kan jij zelf bepalen welke hoofdhouding (vanuit ontspannenheid) je paard aan kan nemen en dan kan je je paard op je pinken rijden.. benigdheden: doorzettingsvermogen en geduld (en niete en makkelijke opslossing van een sterker inwerkend bit)

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:34

ik heb al anderhalf jaar geduld met haar, en nog geen enkele vooruitgang, en uiteraard krijg ik goede begleiding.

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:35

vivanes schreef:
olevalover, ik vind dat je erg snel je oordeel klaar hebt over mij en mn pony. ik nodig je bij deze uit om het zelf te komen doen. succes.

o ja nog iets, ik weet net als iedereen dat aan de teugel lopen geen houdinkje is, ik ben echt niet dom ofzo...
je bent heus niet de enige die weet wat het inhoud

euhm.. sorry ik heb zelf drie fjorden gehad en ik weet dat fjorden lastig nageeflijk lopen, maar als ik jou was zou ik dan eerst wat aan mijn karakter doen: geduld . en dan pas aan je paard gaan sleutelen...

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:36

olevalover, dat heb ik ook geprobeerd. ik zeg dit niet om me eruit te praten, maar het is nou eenmaal zo. maar zoals ik al eerder zei, kom maar eens langs....
ik zie dat jij wel vaker commentaar op anderen hebt, wat niet bepaald positief is. ik wil het jou wel eens zien 'oplossen'

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:37

vivanes schreef:
ik heb al anderhalf jaar geduld met haar, en nog geen enkele vooruitgang, en uiteraard krijg ik goede begleiding.

ik heb net iets meer dan 1 jaar geduld met Saar, nog geen enkele vooruit gang geboekt met d'r, wat maakt t uit! T paardje moet t ook leuk vinden! Denk daar aan! Denk aan je Fjord!

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:37

neem mijn tip dan maar aan , laat HAAR die ontspanning opzoeken, en let is een keertje niet op de hoofdhouding van haar maar op hoe je zelf rijd.. En ga je vooral niet irriteren aan haar houding, want dat werkt alleen maar avarechts..> spanning in jou = spanning in haar = hoofd omhoog.

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:39

vivanes schreef:
olevalover, dat heb ik ook geprobeerd. ik zeg dit niet om me eruit te praten, maar het is nou eenmaal zo. maar zoals ik al eerder zei, kom maar eens langs....
ik zie dat jij wel vaker commentaar op anderen hebt, wat niet bepaald positief is. ik wil het jou wel eens zien 'oplossen'

Dit is dus weer een manier om snel een oplossing te krijgen. mij naar jou toe te laten komen om het allemaal maar even oplossen, maar nee JIJ moet het doen en JA het kan een tijdje duren.. ik heb geen commentaar op anderen (dit is ook geen commentaar) maar ik help anderen dmv mijn ervaringen.

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:39

ja, dus als ik het goed begrijp, moet zij het leuk vinden, nou ze moet gewoon weten wie de baas is. ik heb geen zin meer in dat gedonder van der. Na anderhalf jaar nog geen vooruitgang, dat werkt gewoon niet. Ze heeft ook niks aan of in haar mond wat niet goed zit, want van de zomer heb ik het nog na laten kijken of er niets is wat haar dan dwars kan zitten of pijn kan doen.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:40

Je hebt dus al alle hulpteugels geprobeerd? En rijd nu met een pessoa op t laatste gaatje? Dan lijkt me toch echt dat je niet goed bezig bent. Zou dat misschien de reden zijn dat je paard niet aan de teugel loopt? Zoek daar eerst eens naar, dan pas naar zulke dingen grijpen...

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:40

vivanes schreef:
ja, dus als ik het goed begrijp, moet zij het leuk vinden, nou ze moet gewoon weten wie de baas is. ik heb geen zin meer in dat gedonder van der. Na anderhalf jaar nog geen vooruitgang, dat werkt gewoon niet. Ze heeft ook niks aan of in haar mond wat niet goed zit, want van de zomer heb ik het nog na laten kijken of er niets is wat haar dan dwars kan zitten of pijn kan doen.

nou, zorg er dan voor dat ze weet wie de baas is!

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:41

nou bij deze, wie denkt dat ie het beter kan, kom langs, misschien heb ik er nog wat aan....

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:41

Misschien ligt de vooruitgang wel bijjezelf? Ik zou daar eerst eens naar zoeken. En anders, als ze toaal niet goed loopt, toch eens kijken of er lichamelijk iets met haar mis is.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:42

vivanes schreef:
nou bij deze, wie denkt dat ie het beter kan, kom langs, misschien heb ik er nog wat aan....

ligt t niet gewoon aan jezelf?

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:45

zoals ik al eerder zei, lichamelijk is er niks mis met haar.
maar ik heb genoeg van dit commentaar. kom eens met positieve reacties. heb je die niet, zeg er dan vooral niks over. wie wel wat te klagen heeft, hier reageer ik niet meer op. ik weet wat ik doe en dan is het goed. ik kan er ook niets aan doen dat mijn lieve papa geen z-paardje voor me koopt zoals het hier op half bokt is....

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:48

vivanes schreef:
zoals ik al eerder zei, lichamelijk is er niks mis met haar.
maar ik heb genoeg van dit commentaar. kom eens met positieve reacties. heb je die niet, zeg er dan vooral niks over. wie wel wat te klagen heeft, hier reageer ik niet meer op. ik weet wat ik doe en dan is het goed. ik kan er ook niets aan doen dat mijn lieve papa geen z-paardje voor me koopt zoals het hier op half bokt is....

ik heb inderdaad geen positieve reactie, dus bij deze verspil ik geen tijd meer aan dit topic, wij proberen tips te geven, die jij negeert.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:49

Ik heb geen Zpaardje
en half bokt zeker niet, half bokt heeft juist enkel een verzorgpony of nog niet Haha!
Ik heb al 5 jaar geduld, en na 5 jaar krijg ik mijn paard nog altijd niet perfect opgericht zoals ik het het liefst zou hebben. Maar ik krijg haar wel ontspannen, op een dubbelgebroken trensje. Door met mijn benen en zit te werken en niet met mijn teugels en er een scherper bit in te hangen. Ja soms heb ik mij daartoe laten verleiden, maar dan kwam ik tot de vaststelling dat mijn paard wel een mooie knik in haar hoofd kreeg meer compleet gespannen op de voorhand liep te vechten. Je krijgt je paard hooguit in de krul met een scherp bit, maar nooit ontspannen en nagefelijk, dat doe je door van achter naar voor te rijden.

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:50

het zijn tips waar ik (helaas) niets mee kan. ik zou ze graag van jullie aannemen, maar zoals ik al eerder zei, ik heb zowat alles geprobeerd. op den duur ben je ten einde raad. maja, zoals ik al eerder zei, opbouwend commentaar is fijner als dit gezeur, ik snap best dat jullie het er niet mee eens zijn, maar dat is nu wel duidelijk. dus aub stop met deze vervelende reacties

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:51

vivanes schreef:
het zijn tips waar ik (helaas) niets mee kan. ik zou ze graag van jullie aannemen, maar zoals ik al eerder zei, ik heb zowat alles geprobeerd. op den duur ben je ten einde raad. maja, zoals ik al eerder zei, opbouwend commentaar is fijner als dit gezeur, ik snap best dat jullie het er niet mee eens zijn, maar dat is nu wel duidelijk. dus aub stop met deze vervelende reacties

dit is geen gezeur, dit IS opbouwend commentaar

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:52

en waarom kun je niks met die tips Verward

Serendipity1

Ga je er wat mee doen dan?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

ik ben ook absoluut niet weg van het bit... misschien zou andere instructie een optie zijn?

Maar verder vind ik dat je een supergaaf paardje hebt! echt een lekker ding... Haha!

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:53

ik stop bij deze mezelf te verdedigen, ik weet heel goed wat ik doe. Als jullie het er niet mee eens zijn, fijn, dan doe het vooral zelf niet, maar dit is mijn keus met mijn pony en ik weet wat het beste is voor haar!!!