Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

vivanes schreef:tuurlijk hebben we die. we doen het allemaal niet voor niets.
die pony is zo sterk en koppig dat is onvoorstelbaar. zoals jullie zien ben ik niet een van de grootste en sterkste. een krachtspelletje spellen met een paard van 400 kg wat ook nog eens zo sterk is, is onbegonnen werk. als het beter gaat, ga ik uiteraard afbouwen naar het middelste gaatje, daarna naar de grote bitring. En als ze er helemaal doorheen is, dan wil ik weer terug gaan naar mijn oude bit, de o zo dikke bustrens. Het is niet dat ik voor altijd ga rijden met dit bit, maar het is een tijdelijke oplossing. Ik heb het al met alle hulpteugels geprobeert, maar ze trekt ze gewoon kapot. Ik denk als jullie Viva zouden kennen er heel anders over zouden denken.
dan kan je wel zeggen hoe koppog hij is enzo, maar als je zegt dat hij de teugels kapot trekt is hier wel een groter probleem dan aan de teugel alleen... Dit is niet wat je wilt horen, maar dat is meestal zo met de waarheid.. probeer eens gewoon net zo lang met lange teugels zonder contact met de mond in een afgesloten gedeelte te rijden, je rijd net zo hard en lang als het paard wilt, tot het moe word en zijn hals omlaag brengt , dan zoek je langzaam contact en wacht je tot het paard de teugels mee neemt naar onderen en zijnhals laat zakken.. de volgende keer begrijpt hij de clue al sneller etc.. je snapt waar ik heen wil (hoop ik) en op een gegeven moment snapt je paard dat ontspannen onder het zadel lopen erg fijn is.. Dan kan jij zelf bepalen welke hoofdhouding (vanuit ontspannenheid) je paard aan kan nemen en dan kan je je paard op je pinken rijden.. benigdheden: doorzettingsvermogen en geduld (en niete en makkelijke opslossing van een sterker inwerkend bit) vivanes schreef:olevalover, ik vind dat je erg snel je oordeel klaar hebt over mij en mn pony. ik nodig je bij deze uit om het zelf te komen doen. succes.
o ja nog iets, ik weet net als iedereen dat aan de teugel lopen geen houdinkje is, ik ben echt niet dom ofzo...
je bent heus niet de enige die weet wat het inhoud
vivanes schreef:ik heb al anderhalf jaar geduld met haar, en nog geen enkele vooruitgang, en uiteraard krijg ik goede begleiding.
vivanes schreef:olevalover, dat heb ik ook geprobeerd. ik zeg dit niet om me eruit te praten, maar het is nou eenmaal zo. maar zoals ik al eerder zei, kom maar eens langs....
ik zie dat jij wel vaker commentaar op anderen hebt, wat niet bepaald positief is. ik wil het jou wel eens zien 'oplossen'
vivanes schreef:ja, dus als ik het goed begrijp, moet zij het leuk vinden, nou ze moet gewoon weten wie de baas is. ik heb geen zin meer in dat gedonder van der. Na anderhalf jaar nog geen vooruitgang, dat werkt gewoon niet. Ze heeft ook niks aan of in haar mond wat niet goed zit, want van de zomer heb ik het nog na laten kijken of er niets is wat haar dan dwars kan zitten of pijn kan doen.
vivanes schreef:zoals ik al eerder zei, lichamelijk is er niks mis met haar.
maar ik heb genoeg van dit commentaar. kom eens met positieve reacties. heb je die niet, zeg er dan vooral niks over. wie wel wat te klagen heeft, hier reageer ik niet meer op. ik weet wat ik doe en dan is het goed. ik kan er ook niets aan doen dat mijn lieve papa geen z-paardje voor me koopt zoals het hier op half bokt is....

vivanes schreef:het zijn tips waar ik (helaas) niets mee kan. ik zou ze graag van jullie aannemen, maar zoals ik al eerder zei, ik heb zowat alles geprobeerd. op den duur ben je ten einde raad. maja, zoals ik al eerder zei, opbouwend commentaar is fijner als dit gezeur, ik snap best dat jullie het er niet mee eens zijn, maar dat is nu wel duidelijk. dus aub stop met deze vervelende reacties