hoe verwaand kan je pony springen *foto´s*

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:48

Ikje19 schreef:
Ziet er wel komisch uit..maaarrrr heeft ze nergens last van dan?? Omdat je zei dat al een paar keer geweigerd had, en zo vreemd spring, misschien heeft ze wel erg last van haar rug/spieren/hoeven of benen..toch even checken voor de zekerheid lijkt mij..

ze had geen zin...ik kreeg ze in de wei al niet goed te pakken...en dat weigere was ff uitprobere...dat doet ze kei vaak...

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:52

wat springt ie grappig zeg! Maar je kan denk ik idd beter kijken of er niet iets is met dr rug ofzo, want eerst sprong ze volgens mij wel goed toch? En dan ineens zo raar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:58

femkjuh schreef:
wat springt ie grappig zeg! Maar je kan denk ik idd beter kijken of er niet iets is met dr rug ofzo, want eerst sprong ze volgens mij wel goed toch? En dan ineens zo raar?

k weet bijna zeker van niet....ze twijfelde heel de tijd en toen kreeg ik ze er uiteindelijk toch nog over met noodsprongen...k denk dat ´t daar aan licht...k ga dinsdag vrijlaten springen dan zal ik eens kijk hoe het gaat

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 22:58

volgensmij kom je zo ook erg hard op haar rugtercht als ze zo springt... ik zou goed gaan oefenen met een draf balk ervoor dan wordt het voor jullie allebei makkelijker

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 23:02

haha, ze springt echt gek!
Ik kan niet veel toevoegen aan de tips die hierboven al zijn genoemd.
Succes ermee!

Imaginary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 23:03

die eerste foto's zien er echt heel raar uit Vork !
Maar echt een leuke pony

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 11:55

Die landing ziet er wat gevaarlijk uit. Je pony kan er wel plezier in hebben en hij springt het ook maar de techniek is erg slecht. Het lijkt net of hij over de kop slaat. Jij past er nog prima op maar ik zou wel aan zijn houding werken met drafbalken etc. En zoals je al aangeeft is de pony nog wel eens aan het twijfelen en heb je moeite om hem er soms over te krijgen, een teken dat het wat lager moet worden gezet.

janine36

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 15:35

wat is die ant doen? Bloos
ziet er erg cool uit!!! springt ercht grappig
Haha!

I_love_noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 15:47

Whahahahaahahahahahaha Haha! Haha! Haha! Haha!
*is bijgekomen* t ziet er wel eeeh....apart uit Haha!
*ff serieus* het ziet er alleen niet helemaal gezond uit maar zie de antwoorden hierboven...succes met oefenen Lachen

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 16:16

je pony heeft er zo te zien behoorlijk moeite mee om MET jou over een sprong heen te gaan!! waarom ga je dan in godsnaam steeds hoger springen?!?! waarom neem je dan niet een paar lage sprongen om te oefenen en als het paar keer goed is gegaan stop je? dat snap ik echt niet.... sorry hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:05

ienna schreef:
je pony heeft er zo te zien behoorlijk moeite mee om MET jou over een sprong heen te gaan!! waarom ga je dan in godsnaam steeds hoger springen?!?! waarom neem je dan niet een paar lage sprongen om te oefenen en als het paar keer goed is gegaan stop je? dat snap ik echt niet.... sorry hoor...

de foto´s van de lage sprong is meteen de 1e keren dat ze er over ging al gemaakt. daarna hebben we het nog zo´n 9 keer gedaan tot het wel goed ging....en daarna zijn we hoger gegaan

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:12

jeetje jou pony trekt die achterbenen wel érg ver in Haha!

Alleen met het vrijspringen.. Scheve mond uhuh erg gevaarlijk zo er achter staan..

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:14

ik vind dit echt zielig uit zien!
heb je de dag zelf niet iets vreselijk vermoeiends gedaan?
*je zei net ook dat ze in de wei ook al moeilijk te pakken was.... denk je dan niet na of er iets met haar aan de hand is?*

mijn mening hoor dit, maar ik vind het echt zielig dit.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:21

Devica schreef:
ik vind dit echt zielig uit zien!
heb je de dag zelf niet iets vreselijk vermoeiends gedaan?
*je zei net ook dat ze in de wei ook al moeilijk te pakken was.... denk je dan niet na of er iets met haar aan de hand is?*

mijn mening hoor dit, maar ik vind het echt zielig dit.....

ze liep voor het eerst sinds een paar weken in een groot weiland en mijn haflinger was haar aan het opfokken...dus ja....wat zou jij doen als je een bord friet voor je neus hebt staan en ze zeggen dat mag je niet eten je moet eerst werken? en uitslapen tot half elf is niet vermoeiend...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-10-04 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:21

ik vind dit ook geen vrolijke foto's eigenlijk. dat beesje maakt echt de meest rare bewegingen en er zo achter staan met vrij springen, ze zal uithalen... dan heb je een paar hoeven tegen je hoofd.

sorry maa rvind dit niet echt grappig...

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:24

Idd.. vind het gewoon weg dom om er achter te staan..

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:25

heb je haar wel eerst warm gelopen?
misschien komt het door het opfokken van jou haf, dat ze zo raar springt...
misschien heeft ze een hele rare sprong gemaakt, en is ze verkeerd terecht gekomen...

maar nog steeds vind ik dit echt niet grappig of goed of leuk...
zielig, dat vind ik het...
en met vrij springen er acher staan... *werd ook al gezegt* gevaarlijk!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:31

* k heb in je profiel gekeken:*
op een haflinger rijden die 2.5 jaar is?
en oke je wist het niet eerst, maar waarom laat je hem niet gewoon nog in de wei staan met je 4 andere paarden? ( zou denk ik een paarden vriend echt wel doen hoor en bedenken!) *hier kan ik zo kwaad om worden! *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:34

Devica schreef:
heb je haar wel eerst warm gelopen?
misschien komt het door het opfokken van jou haf, dat ze zo raar springt...
misschien heeft ze een hele rare sprong gemaakt, en is ze verkeerd terecht gekomen...

maar nog steeds vind ik dit echt niet grappig of goed of leuk...
zielig, dat vind ik het...
en met vrij springen er acher staan... *werd ook al gezegt* gevaarlijk!

ik heb haar eerst goed warm gelopen ong. 7 rondjes stap 12 draf en 2,5 galop(ik heb warm gelopen in een bakje van 15x15) en het lijkt of ik er achter sta maar dat doe ik niet...ik liep langs d´r mee en ik kan nie zo hoog springen dus van daar dat ik daar sta...

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:36

*heb ook even in je profiel gespiekt ;

Citaat:
Loopt nu M Dressuur met de laatste wedstrijd 172 punten (onderlinge). heeft in haar leven 2 veulens gehad. ik rij er nu alleen mee buiten omdat ik te groot ben Boos! maar wel lief en berouwbaar voor kleine kinderen.

Tja.. Lips are sealed

edit; even gemerkt wat ik hier mee bedoel
Laatst bijgewerkt door Stopcontact op 11-10-04 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:37

sorry, maar vind je dit warm lopen?
zonder figuren ofzo te rijden?????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:39

Devica schreef:
sorry, maar vind je dit warm lopen?
zonder figuren ofzo te rijden?????

onder de rondjes door heb ik kleine voltes rechte lijnen en "s" jes gereden...dat tel ik mee met een rondje

lizjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:43

hmmm vind het ook maar zielig! dezelfde redenen als mijn voorgangers...
Ik zou die haflinger nu meteen lekker de wei in zetten laat hem dan nog maar even spelen... Je ziet wel aan hem dat het nog een kleutertje is, snap niet dat je niet gelijk gestopt bent toen je zn echte leeftijd wist!

Het verschilt toch ook per pony/paard wanneer ie warm is...

Als ik jou was zou ik zorgen dat ik les kreeg, om eraan te werken, je hebt nog een hoop te leren!

Lampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:44

ik zie helaas niets!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:44

goh..... en doe je dit elke dag?
sorry hoor, maar ik vind jou pony een beetje zielig.... een "iets te groot" meisje op haar 48 cm en 70 cm springen ter wijl ze zelf ong. tussen de 1,16 en 1,36 *weet niet niet uit mn hoofd meer* en dan met een ruiter! *zonder een training dnek ik..... *