Conditie training

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 17:42

Die van mij heeft 3 maanden 'stil gestaan' in de wei en ik ben nu weer 2,5 week aan de slag.

Ik ben alleen aan het buitenrijden, een stuk leuker voor je paard dan rondjes lopen aan de longeerlijn. Ik ben begonnen met heel veel stapwerk en dat langzaam aan het uitbouwen. Tot mijn grote verbazing bleek ze nog een behoorlijke conditie te hebben, dus ik ben al weer volop aan het trainen buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 20:40

[quote="Aimee
Verder snap ik niet waarom je zou bijvoeren met hooi. Met hooi voer je een paard dik, met krachtvoer lever je het paard de nodige voedingsstoffen - die hij bijv. nodig heeft om een sportprestatie te leveren. In welke mate dat dan ook is. Ik dacht dat je paard af moest vallen en conditie op moest bouwen... Verward[/quote]
In hooi zit praktish geen voeding .Daarom word dat gegeven als buikvulling zodat het paard geen honger heeft.Een paard heeft veel ruwvoer nodig en maar heel weinig kractvoer ik geloof dat de verhouding 90/10 is.Bij echte sportpaarden ligt de verhouding iets anders maar daar gaat het hier niet over