Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Assiej schreef:ik ben ervoor om hem naar een trainingsstal te sturen. Daar kunnen ze voor groot en deels de fout corrigeveren.
Maar je hebt goed genoeg geleerd van je fout neem ik aan, met hulpteugels kan je inderdaad veel en veelste ver gaan.. succes
wemkelover schreef:Als ik het goed heb gelezen dan is dat paardje van jouw toch een tuiger ?? Of heb ik dat niet goed begrepen?
Tuigers lopen toch altijd een beetje met een hoofd omhoog. Teminste dat heb ik altijd op de plaatjes gezien ?
Veel heel veel overgangen rijden, zorg dat je paard voorwaarts is goed van achter naar voren. Lichte parades op de buitenteugel maken de binnenhand doet niets. Ald hij echt heel hoog gaat met zijn hoofd sluit je je hand buiten plotseling met een rukje en laatr wer los. Je moet je parades maken en vasthouden totdat hij naar beneden komt en weer ontspannen. Eerst halthouden, been eraan, druk op buitenhand sluit die handen, net zoalng totdat die naar onder komt eventueel met hulp van de instructeur.