Citaat:om het paard in het begin te helpen kan het geen kwaad met het zweepje(als het paard het pas geleerd heeft)
Als je een paard bij het leren al met een zweep aandrijft, ben je mijns inziens verkeerd bezig.
Er is voor wijken een hoop stelling en buiging nodig, en de juiste stelling en buiging bereik je pas als je paard ontspannen is!
Verder is dit iets wat je niet uitlegt op papier, hier moet je mijns inziens echt een instructrice bij nodig hebt die je ter plekke aanwijzingen kan geven.
Want dit komt zo precies dat je met een beetje verkeerde beenlegging, houding en dergelijke je paard al in de war kan brengen en dat is lijkt mij niet de bedoeling!
Met telecommunicatie
Wist je dat je een paard zichzelf ook kunt laten bezeren zodat het blessures krijgt met het wijken. Knoei niet raak maar neem les. Dit soort oefeningen kun je niet van jezelf of door de uitleg van een ander leren. Dit moet je doen en tijdens het rijden kan een goed getraind persoon je helpen en verbeteren.
Kijk jullie zijn allemaal ouder dan mij ik ben nog maar 14 ik kan nog hoop leren maarja mensen snappen dat niet ik vraag alleen hoe je moet wijken krijg ik van die antwoorden ga les nemen nou daar heb ik ook niet veel aan hoor. als ik bij mij in de buurt ga les nemen dan kom ik niet ver want anders meot ik privé les gaan nemen maar dat is ook niet goedkoop.