Maar idd super leuk paardje Yvv!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
... terwijl ze zo haar best had gedaan
... ik kon wel
. Later (lang na de genezing
) heb ik het met teugels geprobeerd, maar dat ging schuiven en het zat onrustig. Je ziet het bit ook echt bewegen, vooral als het paard wat harder draaft. Mijn paard werd er niet gelukkig van, dus zo doen we het niet meer. 

...? Tigger schreef:Volgens mij kan dat behoorlijk snijden...in de oksel en op zijn rug! Als ie een keer schrik en merkt dat hij 'vast' zit, hebben ze nog weleens de neiging om omhoog te komen.. Ik vind het maar niets zo...

Damon schreef:Ik vind het een mooie pony, ben het alleen niet eens met de manier waarop jij je pony longeert....
De teugels zo geknoopt, hartstikke gevaarlijk! als hij te diep loopt en met zijn been tussen de lijdsels stapt.... De gevolgen zijn niet te overzien!
Koop een longeersingel ofzo maar ga a.u.b niet zelf lopen klooien*!!
Tenzij je je pony wilt verzieken...
sorry hoor maar dit vind ik echt ONZIN, als iemand een paard heeft zal die iemand heus zelf wel weten wat het beste voor zijn/haar paard is, ik longeer ook meestal zo, mijn paard heeft nergens last van!!
Auky"]
Hee toevallig !
Honey Moon Westland... Toevallig gefokt op Hippisch Centrum Westland?
Als dat zo is, heb ik dit paardje als veulen gekend
Leuk beestje is het !
[/quote]
Ja klopt
[quote="Damon schreef:Ik vind het een mooie pony, ben het alleen niet eens met de manier waarop jij je pony longeert....
De teugels zo geknoopt, hartstikke gevaarlijk! als hij te diep loopt en met zijn been tussen de lijdsels stapt.... De gevolgen zijn niet te overzien!
). Als je er
Damon schreef:Ik vind het een mooie pony, ben het alleen niet eens met de manier waarop jij je pony longeert....
Gaan we weer...
Jij kent haar niet ! Ik wel, dus weet ook dat Yvonne goed weet waar ze mee bezig is! Weet jij het beter?
klaasjuhhh schreef:'GVDGaan we weer...
Mensen; Als heel veel mensen op deze manier trainen, zou het ook wel niet gevaArlijk zijn, anders deden ze het niet!!! En jij kent die pony niet, dus kunt ook niet zomaar beginnen te oordelen! En als je een paard goed voorwaarts houd en goed oplet en het paard zich op jou concentreert, zal hij zijn hoofd ook niet naar beneden kunnen doen, en dit paard is het (net als heel veel anderen) gewent, dus zal niet rare dingen gaan doen...
En hoe kom je er nou weer bij dat ze loope te klooien?Jij kent haar niet ! Ik wel, dus weet ook dat Yvonne goed weet waar ze mee bezig is! Weet jij het beter?
Hebben we nou weer met zo'n Pennygeval te maken?
Sorry Hoor!![]()
![]()
![]()
![]()
Alleen dan wel de uiteindes aan het zadel of aan een longeersingel geknoopt. Heb nog nooit een paard gezien met verwondingen ervan en die beesten lopen allemaal lekker nageeflijk. Ze gaan er ook niet op hangen, zoals bij een bijzet of elastiek nog wel een wil gebeuren door de rek die erin zit. Ik longeerde hiervoor ook vaak met touwtjes door het bit heen (dus als slof) maar deze methode werkt net zo goed.