voor het eerst met zadel erop op de foto!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 13:16

siets schreef:
waarom heb je dan zo'n titel gekozen? Daar staat toch duidelijk in dat het voor het eerst is, of niet? Dan zal ik wel dom zijn, maar ik blijf bij mijn mening.... Ik heb wel het gevoel dta je je telkens op de gekste manieren probeert te verdedigen. Vind het wel een rare strategie dan...

uhhmm er staat voor de eerste keer op de foto met zadel op...dus niet dat het de 1e keer is dat ie z´n zadel op heeft Clown

joepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 13:17

ik zie ook het verband niet , klapperende beugels en druk straks met rijden.. Verward
als je beendruk geeft is het toch heel anders dan stuiterende beugels ?
Of geef jij soms beenhulpen die overeen komen met klapperende beugels?
rare manier , maargoed, tis maar een mening.. Knipoog

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 13:32

gelukkig, er is iemand die mij snapt. Van mijn kant was het ook maar een mening, en ik wil er gewoon mee duidelijk maken dat dit nooit mijn manier zal zijn....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 13:39

joepje schreef:
ik zie ook het verband niet , klapperende beugels en druk straks met rijden.. Verward
als je beendruk geeft is het toch heel anders dan stuiterende beugels ?
Of geef jij soms beenhulpen die overeen komen met klapperende beugels?
rare manier , maargoed, tis maar een mening.. Knipoog

hij kan er maar aangewent zijn dat de kans bestaat dat er iets kan tikken tegen z´n buik...

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 13:47

ja, dan kun je hem ook wel laten overrijden door een tractor, want daar kan hij ook mee te maken krijgen . Dan moet je hem ook laten wennen aan het tikken van de zweep, omdat hij daar later mee te maken kan krijgen. nee, bewaar dit gewoon voor later.... Hij moet eerst dat zadel goed accepteren (wat ik eigenlijk al wel goed vind gaan) en ga dan steeds een stapje verder....

joepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 13:53

siets schreef:
ja, dan kun je hem ook wel laten overrijden door een tractor, want daar kan hij ook mee te maken krijgen . Dan moet je hem ook laten wennen aan het tikken van de zweep, omdat hij daar later mee te maken kan krijgen. nee, bewaar dit gewoon voor later.... Hij moet eerst dat zadel goed accepteren (wat ik eigenlijk al wel goed vind gaan) en ga dan steeds een stapje verder....

Haha!

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 13:57

ja, wat moet ik dan. ik blijf het onzinnig vinden Haha!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:05

siets schreef:

Hij accepteerd het zadel al...maarja...jij wil toch het laatste woord hebben...zo als je kunt lezen zijn de meeste mensen die gereageerd hebben het er mee eens om de beugels wel even los te laten hangen....het is mijn paard..ik maak hem zadelmak op mijn manier...laat me lekker m´n gangetje gaan

joepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:09

als je graag wil dat iedereen het met je eens is, moet je dat voortaan bovenaan je topic zetten!
Het is vrij logisch dat niet iedereen dezelfde mening heeft,
maar wat betreft het inrijden kun je beter eerst een boek lezen dat gaat over een paard africhten en inrijden.
is misschien voor je paardje wel prettig!
Dan blijft het voor jullie allebei leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:13

ik heb er al 1 meer zadelmak gemaakt in me 1tje en mijn moeder heeft nooit anders gedaan...laat ons het op onze manier doen...

joepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:21

sorry hoor, maar ik herinner me die 2,5 jarige haflinger nog heel goed,
als je op die manier ook andere paarden wil inrijden, heb ik medelijden met ze, want je weet er weinig vanaf.
jammer dat je geen advies van een ander wil aannemen..
verder maak ik hier geen woorden meer aan vuil. punt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:25

joepje schreef:
sorry hoor, maar ik herinner me die 2,5 jarige haflinger nog heel goed,
als je op die manier ook andere paarden wil inrijden, heb ik medelijden met ze, want je weet er weinig vanaf.
jammer dat je geen advies van een ander wil aannemen..
verder maak ik hier geen woorden meer aan vuil. punt.

jou woorde dat ik geen advies van andere wil aanneme....Femke heeft al een aantal dinge gezegt die beter zijn....Waarom zou ik dat dan wel doen??

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 15:15

wij proberen je alleen maar advies te geven (ik denk dat je hier een topic opent om dat te krijgen). We gaan niet allemaal lopen slijmen, het forum is ervoor om je mening te openen. Als jij dat niet kunt accepteren, is dat mooi jammer, ik ga mijn mening niet voor jou veranderen. Ik maak hier nu ook geen woorden meer aan vuil, dit is al het tweede topic waarin ik het niet met je eens ben. Punt Haha!.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 15:41

0ojannekeo0 schreef:
Meen je dah nou van dah zadel....volgens mij was ik zelf al op die gedachte gekomen...want voor ik er op ga doe ik eerst ff longeren dus jah..lijkt me logisch dat het goeie zadel er al op licht he....

nou je rijd ook een 2 jarige haf in dus het is helemaal niet zo'n dom idee van mij hoor Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 15:49

Eszelon4ever schreef:
nou je rijd ook een 2 jarige haf in dus het is helemaal niet zo'n dom idee van mij hoor Schijnheilig

die staat al lang weer op de wei...ik laat die nu ong een jaartje op de wei staan....dus rijd ik hem nie

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 16:02

Eerlijk gezegd snap ik niet waarom men zo moeilijk doet over die loshangende beugels. Iedereen ziet toch dat het beestje er goed op reageert? Het is de 5e x dat het beestje het zadel op heeft, dan is het alleen maar goed om die beugels los te hangen, anders kun je leuke schrik reacties krijgen als je er voor de 1e keer op gaat zitten Haha! Het is alleen maar fijn zo, zo leert hij wennen aan het gevoel dat er ' iets' bij zijn buik hangt.

rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 16:05

Ik vind het op de foto's goed uit zien en snap niet zo goed wat er voor problemen zijn.
Vind het een beetje onzionnig hoe op elkaar gereageerd wordt Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 16:14

Tulandro schreef:
Eerlijk gezegd snap ik niet waarom men zo moeilijk doet over die loshangende beugels. Iedereen ziet toch dat het beestje er goed op reageert? Het is de 5e x dat het beestje het zadel op heeft, dan is het alleen maar goed om die beugels los te hangen, anders kun je leuke schrik reacties krijgen als je er voor de 1e keer op gaat zitten Haha! Het is alleen maar fijn zo, zo leert hij wennen aan het gevoel dat er ' iets' bij zijn buik hangt.

hehe toch nog iemand die z´n gezond verstand gebruikt OK dan!

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 16:17

Mee eens Rona!Bij ons worden de paarden ook zadelmak gemaakt met de beugels los en liefst nog met een zak stro bovenop het zadel(moet dan een ruiter voorstellen).En je hoort wel vaker dat paarden op hun 2 jaar zadelmak gemaakt worden en dan een jaartje terug op de wei gaan.Vele professionele stallen doen dit zo want als het paard al 3 is en ze moeten dan nog beginnen met hem zadelmak te maken,krijgen ze hem nooit op tijd klaar voor hun eerste concour(tussen de 3 en 3,5jaar!)

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 16:20

mooi beestje hoor, vooral die laatste foto

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 16:24

MeiaLuna schreef:
Mee eens Rona!Bij ons worden de paarden ook zadelmak gemaakt met de beugels los en liefst nog met een zak stro bovenop het zadel(moet dan een ruiter voorstellen).En je hoort wel vaker dat paarden op hun 2 jaar zadelmak gemaakt worden en dan een jaartje terug op de wei gaan.Vele professionele stallen doen dit zo want als het paard al 3 is en ze moeten dan nog beginnen met hem zadelmak te maken,krijgen ze hem nooit op tijd klaar voor hun eerste concour(tussen de 3 en 3,5jaar!)

jaa maar kijk die haf in der porfiel.. niet gezond dus..
ik snap ook niet waar mensen zich druk om maken.. ik heb het vaak zo gezien ook met de paarden van de manege

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 16:31

MeiaLuna schreef:

Dit paard is al bijna 4.5 jaar....en me haf staat al lang in de wei

I_love_noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 17:10

jeetje wat een reacties allemaal over dat ze de beugels los laat hangen Rolleyes
oke dat 1 iemand het zegt...maar iedereen blijft er maar zo over doorgaan...
leuk paard hoor *LOL* vooral die foto van zn hoofd vind ik leuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 17:18

I_love_noor schreef:
jeetje wat een reacties allemaal over dat ze de beugels los laat hangen Rolleyes
oke dat 1 iemand het zegt...maar iedereen blijft er maar zo over doorgaan...
leuk paard hoor *LOL* vooral die foto van zn hoofd vind ik leuk

die foto heb ik van een paar weken geleden ook alleen dan in spiegelbeeld is echt heel toevallig...ach ja je hebt van die mense die door drammen over iets als je het er niet mee eens bent....ik weet zelf waar ik mee bezig ben...als ik iets niet goed doe zeggen me ouders of femke dat meteen...

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 17:37

nou ik vind het er goed uitzien hoor

Ieder beleerd op zn eigen manier, en ieder weet hoever je kan gaan bij je eigen paarden, je kan niet vanaf een foto zeggen wat je wel en wat je niet kan doen.