wat te doen bij bokken...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:05

Serendipity1 schreef:
Kop omhoog rukken, achterover en desnoods en goeie tik op de kont.

die tik kan je op dat moment beter achterwege laten (als je wil dat hij ermee stopt teminste)!!! Dat kan je beter doen als hij steigert....

en rukken aan de mond heeft moet je natuurlijk ook nooit doen!! (algemene regel als je paardrijd)

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:57

WAAROM bokt hij...??? Lachen

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:33

Elles schreef:
Hoofd met 1 teugel opzij trekken Lachen Dan schakel je de "motor" van achteren uit en wordt de bokbeweging al een stuk lastiger voor hem. Bovendien kan hij dan alleen maar hetzelfde rondje op de plaats rond zijn voorbenen lopen, waardoor de (bok)beweging steeds hetzelfde is en je niet verrast wordt. Daar worden ze vanzelf flauw van en kun je het zonder geweld oplossen Knipoog Daarbij wél achterover blijven zitten, uiteraard.
Ik heb dit bij meerdere paarden zo gedaan en het werkt als een tierelier.

Deed ik laatst toen meneer een heuveltje op wilde bokken, ik trok hem om, hij draaide zich dus om, breekt mijn teugel af en hij slaat half op hol naar boven, ik wilde hem daarna op zijn donder geven, maar er kwam een heel open stuk duingebied aan echt een soort zandvlakte en ik wilde hem daar niet aanpakken, dan vlieg ik straks helemaal een eind weg.. Maar t blijft altijd moeilijk om die gemene hoge bokken uit te zitten en nog aan te pakken.. Knipoog

melaniieeeH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-04 19:55

Jeuj, uitgeprobeert! Gaat de hele les goed tot 10 minuten voor de tijd om was Knipoog Moesten van A naar C galoperen, dus hij sprong nie aan ik een tikje, had ik beter niet kunnen doen Tong uitsteken Lig er bijna af maar daarna deed ie het wel lief de rest van het ritje, moest ik nog een x, bokt ie tog :p dus daar lag ik Knipoog
Maar voor de rest van de les werkte de tips wel!