Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
smurf schreef:en slaan zodat het paard niet meer weet hoe ie het heeft, is in mijn ogen altijd verkeerd!
met vertrouwen bereik je veel meer dan met klappen en voor de meeste Tinkers (en vergelijkbare paarden) is galopperen nou eenmaal geen hobby.
Ik heb mijn paard er zelfs een heel jaar lang niet mee gepest en ben toen op een gezellige manier weer begonnen, eerst onbelast aan de fiets (longeren doe ik niet, vind ik slecht voor de pezen en gewrichten van zo'n zwaar paard) en toen met een lichtgewichtje erop en zo heb ik het opgebouwd.
pharagirlke schreef:als mijn paard (beter gezegd pony) t in zijn hoofd haalt me aan te vallen, ofzo. krijgt ie toch echt wel een mep dat ie niet meer weet hoe die t heeft hoor.
en als tie bokt krijgt ie ook een serieuze tik!
met lieve woordje als: wil je asjeblieft niet meer bokken? want dat vind ik niet zo fijn. bereik je bij sommige paarden nou eenmaal niets. het hangt ookv an paard tot paard af.
het ene paard zal af en toe een tik nodig hebben, terwijl bij t andere paard een goede harde kreet al genoeg.
sorry. heb even nagedacht en daar is dit uitgekomen.
het ging hartstikke goed, mooi nageeflijk enzo, maar ze wil maar niet galloperen!!!