explosion @ work (eindelijk, veel fotos)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 22:39

Zoveel stapfoto's..
Jij stapt alleen maar zeker? Haha! ik heb bij een paar stapfoto's een beetje idee dat hij nog wat op de voorhand valt. Je zadel lijkt idd wat naar voren te liggen.

Over je houding is al veel gezegd, maar let er ook op dat je je benen niet naar voren afsteekt. En zorg dat hij niet te diep gaat lopen, liever zijn neusje er iets meer uit dan te diep want dat is een ander verhaal..

Nog veel succes verder

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 22:39

Het is een erg leuke pony Lachen. Zadel ligt inderdaad niet helemaal lekker, en probeer je hakken niet de hele tijd op te trekken (ik spreek uit ervaring...)

Alleen de "super halt foto" vind ik bepaald niet super, hij staat echt helemaal uit elkaar *LOL*. Maar met goede les kan je met deze pony wel ergens komen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 22:42

Dookie: je moet met 1 gang beginnen he Knipoog beter heel de tijd stappen dan heel de tijd galopperen Haha! rustig aan beginnen Knipoog tgaat niet bij iedereen vanzelf.
promptertje: Donderdag krijg ik prive les, ze kon morgen nog niet Knipoog
lesgever zal me wel helpen Haha!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 22:54

Ik galopeer ook bijna niet met armani omdat hij nog te jong is ook. Behalve daarjuist op wandeling dan Haha!

Maar ik ken paarden die zich pas ECHT kunnen ontspannen na een galop.
Maar daar kan ik niet over oordelen, ik weet niet wat jij voelt op je paard. Of je gewicht hebt in je handen ofniet..

kirstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 22:54

Ziet er leuk uit hoor, alleen zou ik de beugels wat langer maken....

m.b.t het netjes zitten, het is verstandiger om eerst zelf netjes te zitten en van daaruit aan het werk met je paard. Ik spreek uit ervaring, dit is dus echt een tip geen kritiek. Nu zit je niet recht op je paard, waardoor het paard niet/ moeilijk recht kan lopen. Wanneer dit door zet, kan je paard scheef worden. Ik had een slechte knie, waardoor ik deze ben gaan ontlasten --> ik ging scheef zitten (ik moest en zou door rijden, ondanks slechte knie) Nu is mijn paard in de draf en stap wel weer recht, maar de galop op haar slechte (en mijn slechte) kant is ze zo scheef als een hoepel. Zorg voor een correcte houding, dan komt de rest echt vanzelf, want het beestje kan het volgens mij allemaal wel, hoef je je niet druk om te maken!

Veel plezier met je les!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 23:01

dankje kirstin, zoals ik al zei word er aan mijn houding gewerkt Knipoog waarom ik zo scheef zit weet ik niet Verward
punten die ik vind die moeten verbeteren:
voor me kijken
handen lager (op bepaalde fotos)
haken
tenen
kont niet zo achteruit steken Bloos
beugels langer maken werkt niet Scheve mond dan verlies ik ze net.
morgen probeer ik ook andere beugels, deze hebben een soort kunststof die van binnen naar buiten schuin naar onder loopt... Verward snap de logica hier van niet

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 23:02

Leuke pony zo om te zien Lachen.

Volgens mij is dit een hele mooie leerpony. Veel succes met je lessen en het werken aan je houding Lachen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 23:14

ik reageer weer veel in eigen topic Bloos! maar.
ten eerste: apple proficiat Haha!
ten tweede: ik hoop dattie me veel gaat leren! ik moet nog heel wat leren, en ik ga morgen echt eens letten op mijn houding. dit is confronterend Haha!
t komt allemaal wel goed. de pony kent zijn plaats en weet wat er van m verwacht word, ik weet waar ik op moet letten, hopen dat ik nu alleen nog maar vooruit ga Knipoog

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 23:54

Lekker ding hoor! En dat vooruit gaan zal wel lukken toch? Regelmatig blijven lessen, komt het helemaal goed.

Ik heb een tipje voor je bij het naar beneden kijken, wat ik zelf ook lang heb gebruikt: zet je cap iets te ver voorover (dus voor je ogen zeg maar). Dan zie je echt niet direct waar je rijdt, en zal je meer voor je kijken (tenzij je een echte brokkenpiloot bent....Haha!)

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 00:19

Wat een onwijs lekker ding zeg, lekker voorbeen gebruik!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 06:48

Je hebt een mooi paardje en jullie zijn een leuke combi, de dingen die beter kunnen zijn al gezegd,
ik hoop dat jullie veel (rij)plezier gaan hebben samen Lachen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 08:26

Hij is echt super hoor, loopt netjes enzo. idd de houding maar daar moet je aan werken. er is wel telkens een storend element vind ik en dat zijn die hakken. probeer eens been te geven met je kuiten en niet met je hakken. je zal onmiddelijk ook wat beter zitten. maar hij is echt heeeeel mooi.... Lachen

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 11:47

Leuke pony.
Maar is wel goed dat je les gaat krijgen, want ja, het is al vaak gezegd, je zit.
Met verandering van je zit kan er heel wat veranderen.
Mijn vriendin geeft me nu af en toe les en die is gelijk aan mijn zit gaan sleutelen.
Paar dging dus dezelfde les gelijk een stuk beter lopen.
Je moet proberen je rug niet zo hol te trekken (doe ik ook hoor).
Maar je lesgeefmens zal er ook wel wat van zeggen, neem ik aan.
Zo niet, vraag er dan om en vraag om zitles.
Ook lijkt de pony wat op de voorhand te vallen.
Maar dat gaat je lesgeefmens ook oplossen, neem ik aan.
Veel plezier met je pony en veel plezier met je lessen.

B.t.w., je zou toch elke dag begeleiding krijgen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 13:49

Dankje voor de tip Britty Haha!
zitake: zal ik proberen Haha!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 14:19

Je houding vind ik erg tegenstrijdig, begrijp dat je ook nog even moet wennen, maar op sommige foto's wil je hem graag van achter naar voren werken, maar je houdt hem op dat moment veel te vast dmv je zit en vooral je handen.....leer ook te ontspannen.
Verder vind ik het een hele leuke pony Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 14:35

leren te ontspannen? Verward ik ben ontspannen op m hoor

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 14:43

hey bijna-naamgenoot Haha!
Als ik heel eerlijk mag zijn (don't shoot me Tong uitsteken ), vind ik hem qua uiterlijk iets te lang, de achterhand is niet zo mooi.

Maar dat maakt hij weer helemaal goed met zen hele mooie hals en hoofdje Kwijl Ik vind schimmels normaal niet mooi maar buiten de achterhand heeft deze wel iets vind ik Kwijl Hij kan precies ook heel netjes lopen.

De houdingspunten zijn al allemaal opgenoemd, die hoef ik niet meer te herhalen. Je neemt les en je werkt aan je moeilijke punten, en na een tijdje ga je nog betere foto's krijgen Knipoog
veel succes met je pony

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 14:46

dankje katleen.
zijn rug is inderdaad wat lang Verward

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 14:49

Leuke combinatie!! Haha! Je rijd hem best netjes alleen niet naar geld zoeken he Tong uitsteken Ik vind alleen zijn zadel niet echt passend liggen Verward beetje ver naar achter ...

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 14:53

pharagirlke schreef:
leren te ontspannen? Verward ik ben ontspannen op m hoor

Goed lezen Lachen

Ik zei dat je je hand te veel vastzette als hij doet wat jij hem vraagt moet jij je handen ontspannen, maar dat zie ik op geen van de foto's Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 14:55

aah op die manier Haha!
dat zou wel kunnen ja Bloos
nu snap ik der niets meer van Haha!
de ene zegt dat t te fel naar achter ligt en de ander dat t te fel naar voor ligt *LOL*

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 15:52

Als je een beetje speel moet je een beetje knijpen en dan weer loslaten, dat loslaten is dus het "ontspannen" van je handen Knipoog

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 15:53

daar heeft Kathleen gelijk in,hij is iets week in de rug vind ik..misschien daarom net dat je goed op je zit moet letten.
tis in ieder geval wel een heel mooi beestje met een leuke uitstraling,je zult veel van elkaar leren Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 15:53

oke dankje voor de tip Haha!
ik hoop het pretty, want moet nog veeeeeeeeeel leren Haha!

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:18

Het is echt een hele mooie pony!

Even een paar kleine puntjes die nog niet genoemd zijn:
* Pak je teugels iets korter, MAAR steek je armen daarbij verder naar voren. Of in ieder geval, dat je polsen recht zijn.
* De foto waarvan jij denkt dat het uitgestrekte stap is, is volgens mij geen uitgestrekte stap. Het paard moet daarbij met zijn achterhoef, over de afdruk van de voorhoef stappen. En daarbij de hals langer en meer zakken.

Ik had inderdaad ook een beetje het idee dat het niet helemaal ontspannen was.

Neem vooral in het begin veel les, je kan het beter goed aanleren, dan dat je het straks weer allemaal moet afleren!