Ringsteken met Taco.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 18:23

Sjonniej schreef:
Was hij zo gemeen sterk dat het 2e gat echt nodig was, of rij je hem altijd op het 2e gat van je liverpool?

Zoals je boven hebt kunnen lezen was Taac idd erg druk.
Ik doe dan liever de leidsels in het tweede gat zodat ik niet constant druk hoef uit te oefenen.
Als ik de leidsels in het eerste gat doe ben ik veel meer aan het houden dus veel harder in zijn mond.
Je leidsels een gat lager vastmaken houdt nog niet in dat je persee hard in zijn mond bent.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 15:13

Zeg ik ook niet, maar hoe weinig contact je ook hebt in het 2e gat, je werkt altijd scherper in dan in het 1e gat.
Als mijn pony ook zo onwijs druk is heb ik heel veel spanning op mijn leidsels, maar je moet op momenten ook kunnen ontspannen. Want als je blijft spannen word hij nooit rustig en blijft hij vechten tegen jouw hand en bit.
Ik heb ook welleens de leidsels in het 2e gat gedaan, maar ik kon me pony al niet eens fatsoenlijk inspannen, zelfs meelopen aan de hand was al teveel, omdat het bit veel scherper is. Ook al heb je dus weinig contact, want je maakt mij niet wijs dat je spanning op je leidsel hebt als je je pony aan de hand meeneemt.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 19:19

Ieder zijn eigen manier.
Als ik naar jouw avatar kijk zie ik ook een pony die opgetrokken loopt Schijnheilig
Daarbij is zijn bitje bekleed met dat zemen spul dus zo scherp is het niet.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 19:31

Leuke foto's Kel!!! Je kan wel zien hoe over enthousiast taac is. Hehe hij lijkt maar wat op zijn broer met zijn werkwillig heid Hyper!:)

Overigens Sjonnie, ik ben het niet met je eens. Ik men met mijn pony ook altijd op het eerste gat maar als hij echt gek is gaat ie bij mij ook op de 2e.

bovendien is kel vaardig genoeg, en zal taac zijn mond dus nooit hard worden. Als je weet hoe lekker ie op je hand is. Ze weet echt wel wat ze doet Hyper!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 19:36

Super zeg...en 5 van de 8...is meer dan de helft!!!
Je kunt idd zien dat ie erg opgefokt is...
Slim om hem een gaatje lager te doen..., dan hoef je tenminste niet
de hele tijd aan de teugels te gaan hangen!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 15:14

Yuri schreef:
Overigens Sjonnie, ik ben het niet met je eens. Ik men met mijn pony ook altijd op het eerste gat maar als hij echt gek is gaat ie bij mij ook op de 2e.

bovendien is kel vaardig genoeg, en zal taac zijn mond dus nooit hard worden. Als je weet hoe lekker ie op je hand is. Ze weet echt wel wat ze doet Hyper!

Ik zeg ook niet dat Taaclover niet kan rijden, ik zeg alleen dat je op het 2e gat, hoe weinig druk je ook hebt, je pony meer druk in zijn mond brengt als dat je op het 1e gat hebt.
Dan is mijn pony waarschijnlijk gevoeliger, want als je de leidsels op het 2e gat doet is er niets meer mee te beginnen, die druk verdraagt hij niet. Dat heeft er dan misschien ook mee te maken hoe hij normaal is met rijden.

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 15:36

Super mooie fjord hoor

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 15:49

Taaclover schreef:
Zoals je boven hebt kunnen lezen was Taac idd erg druk.
Ik doe dan liever de leidsels in het tweede gat zodat ik niet constant druk hoef uit te oefenen.
Als ik de leidsels in het eerste gat doe ben ik veel meer aan het houden dus veel harder in zijn mond.
Je leidsels een gat lager vastmaken houdt nog niet in dat je persee hard in zijn mond bent
.

Ach Taaclover je weet zelf wel beter toch ?
Jij voelt het op dat moment gewoon het beste aan!!!!
Trouwens het wordt a.s. woensdag dat ik Taac en Indy kom
bewonderen en natuurlijk met jullie kennis maak Lachen

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 16:14

Sjonniej schreef:
Ik zeg ook niet dat Taaclover niet kan rijden, ik zeg alleen dat je op het 2e gat, hoe weinig druk je ook hebt, je pony meer druk in zijn mond brengt als dat je op het 1e gat hebt.
Dan is mijn pony waarschijnlijk gevoeliger, want als je de leidsels op het 2e gat doet is er niets meer mee te beginnen, die druk verdraagt hij niet. Dat heeft er dan misschien ook mee te maken hoe hij normaal is met rijden.

Ik vindt taco er lekkerder bij lopen met de leidsels in het tweede gat, dan die pony in jou profiel Lips are sealed

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 21:15

Op die foto is hij idd erg druk, ik weet het.
Maar kijk eens naar de hoek die het bit maakt bij Taco, als hij dan ook op het 2e gat zit is de inwerking veel erger als dat hij bij mijn pony is in mijn profiel.
Ik wil je best vertellen waarom mijn pony daar zo loopt, eerste wedstrijd buiten is altijd in middendraf, en uitgestrekte draf word vaak middengalop. Dus was hard bezig om hem in die draf te houden, als je pony al 8 jaar moet uitstrekken op de diagonaal dan weet hij dat hij 'harder' moet, probeer hem dan nog maar in draf te houden met 1 hand.

Maarja, jouw mening blijft jouw mening. Zo heb ik de mijne over het rijden op het 2e gat, en gaf ik daar alleen maar mijn mening over.
Vraag me af of je bij Taco net zoveel druk in je handen hebt als bij mijn pony, ben bang van niet.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 21:21

Sjonniej schreef:
Dat heeft er dan misschien ook mee te maken hoe hij normaal is met rijden.

Op mijn "pinken" Hij loopt nu M2 met een bitje van 21mm omtrek Haha!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 21:30

gaaf beest echt prachtig

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 21:45

M2 mennen daar heb ik nog nooit van gehoord.. en ik ben het er mee eens dat je niet een 2e gat moet paken alleen omdat hij zich sterk maakt..
als hij zich sterk maakt moet je juist zorgen dat je zelf ontspant en niet gaat trekken..

mijn friesje maakt zich ook alteid vreselijk druk.. maar heb hem alteid op het 1e gat van de liverpool.. heb ook wel eens 2e geprobeerd.. maar dan gaat hij alleen nog maar meer vechten tegen het bit.. en krijg je dus tegenovergestelde efeckt

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 21:55

Buxy schreef:
M2 mennen daar heb ik nog nooit van gehoord.. en ik ben het er mee eens dat je niet een 2e gat moet paken alleen omdat hij zich sterk maakt..
als hij zich sterk maakt moet je juist zorgen dat je zelf ontspant en niet gaat trekken..

mijn friesje maakt zich ook alteid vreselijk druk.. maar heb hem alteid op het 1e gat van de liverpool.. heb ook wel eens 2e geprobeerd.. maar dan gaat hij alleen nog maar meer vechten tegen het bit.. en krijg je dus tegenovergestelde efeckt

M2 dressuur

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 21:58

Wat stoer dat je een origineel Noors tuig hebt!
Staat echt super blits! Cool

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 21:59

Lijkt me niet dat je dan met een liverpoolstang rijdt

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 22:00

go.. ik dacht toch echt dat we het over menne hadden.. en ik heb toch nog nooit een dressuur proef op een liverpool stang gereden..:S:S

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 22:07

Oke, nog EEN keer.
Taco is normaal super te rijden met mennen.
Dan rijdt ik hem zelfs regelmatig in de bril!!!
Bij het ringsteken gaat alleen zijn kuddedieren gedrag werken als hij degene voor zich ziet wegdraven.
Aangezien er bij dit soort evenementen veel kleine kinderen langs en op de weg lopen loop ik liever niet het risico dat hij misschien toch de overhand neemt Haha!*
Verder zet ik hem zelden op het tweede gat.
Daarbij weet ik zelf wel wat ik doe en verpest ik hem hier echt niet mee.
Ik zie meer mensen trekken en plukken aan een paard terwijl de leidsel op het eerste gat zit
Dan is dit voor mij helemaal geen verkeerde oplossing.
Als je inderdaad niet kunt ontspannen moet je dit niet doen, maar dan moet je helemaal geen leidsels of teugels in je handen nemen Haha!

EN speciaal voor Sjonniej Kijk eens in het eerste gat Haha!
Afbeelding

EN inderdaad, ik rij geen dressuur met een liverpoolstang.
Maar als ik zo hard in mijn handen zou zijn zou ik ook geen M2 kunnen rijden op zo'n dik bit Haha!

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 22:09

lijkt me ook niet echt super.. hem de ene keer in de bril rijden en dan weer op het 3e gat..

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 22:12

Buxy schreef:
lijkt me ook niet echt super.. hem de ene keer in de bril rijden en dan weer op het 3e gat..

Tweede gat, of kan je niet kijken.
Daarbij heb ik uitgelegd waarom ik het gedaan heb.

Niffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 22:15

Jeetje wat een gezeur zeg, Taaclover zal toch zeker zelf wel weten wat het beste is, en ze legt het bovendien nog goed uit ook.

Elk paard kan er toch ook anders op reageren...in dit geval lijkt het me alleen maar beter en Taco reageert er goed op..

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 22:23

nee ik makeer niks aan me ogen.. maar je zij net zelf dat je hem ook op het 3e gat kom rijden..

mr ik hat het er over dat het me ook niet echt super lijkt om de 1e keer in de bril te rijden en datn weer op het 2e

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 22:24

Buxy schreef:
nee ik makeer niks aan me ogen.. maar je zij net zelf dat je hem ook op het 3e gat kom rijden..

mr ik hat het er over dat het me ook niet echt super lijkt om de 1e keer in de bril te rijden en datn weer op het 2e

Ik zou dan nog maar even goed lezen wat ik daar suggereerde.
Als je een soepele en ontspannen hand hebt kan het echt geen kwaad om hem eens in het tweede gat te doen.
Maar voor de laatste keer, zoals ik hierboven al beschreef komt dit zelden voor.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 22:27

en je zegt ook als hij gek gaat doen.. met kleine kindjes.. dan helpt dat ook echt niet hoor.. als hij het echt op de heupen krijgt.. dan kun je wel 3liverpoolstangen in doen.. dan hou je hem noch niet terug

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 22:29

Buxy schreef:
en je zegt ook als hij gek gaat doen.. met kleine kindjes.. dan helpt dat ook echt niet hoor.. als hij het echt op de heupen krijgt.. dan kun je wel 3liverpoolstangen in doen.. dan hou je hem noch niet terug

Maar dan heb je op het tweede gat wel meer te vertellen als op het eerste.
EN ik heb nu geen zin meer in verdere discussies.
Ik WEET dat ik rij met een zachte hand dus het zal me verder een worst wezen wat jullie ervan vinden.