Springen bij Sjakie en Arno24

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 22:03

Arno24 schreef:
Moet om eerlijk te zijn wel zeggen dat dit wel de meest ongunstige foto's van mij zijn met springen Scheve mond Heb wel betere Haha!

Had toestemming gevraagd hoor . Maar daar heb je op zich wel gelijk in. Erg gunstig zijn ze niet...........kan je 1 ding zeggen: nieuwe plaatsen . Ben zelf ook niet benieuwd hoor Schijnheilig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 00:00

manzano schreef:
Ik duik wel erg ver naar voren hoor. Hierdoor schieten mijn benen naar achter en is er weinig contact meer met de mond Knipoog. Maar goed, Kalisto was erg geduldig met me Knipoog.
Verder vond ik het erg moeilijk inschatten om goed uit te komen. Maar aan de andere kant heb ik nou wel eens kunnen voelen wat een verschil het maakt als je goed, te vroeg of te laat uit komt. Ik weet nu in ieder geval wat voor verschil het maakt.

Om goed afstanden te schatten zul je minimaal 10.000 hindernissen moeten springen en dan zeer regelmatig met zeer veel verschillende paarden. Dan krijg je een goed oog. Als je voor de eerste keer springt kanje niet van jezelf verwachten dat je zo'n oog gelijk hebt. Dat vergt nogal wat oefening. Daarom ook een drafbalk en een grondbalk. Het maakt niet uit hoe ervaren het paard is, het gaat erom dat jij het moet leren. Contact met de mond houden is in dit stadium iets waar je helemaal niet mee bezig moet zijn. Eerst die hand maar eens weg durven steken.