Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Cassidy schreef:Als jij denkt dat de oplossing is om er maar niet meer op te rijden...tja. Zo kun je het ook bekijken: wordt het te moeilijk dan loop je toch gewoon weg? Al eens gehoord van "doorzetten"?
Als je iedere keer jankend van je paard komt is het idd niet leuk meer... voor het paard. Ga maar een andere hobby volgen...lijkt dammen je niet een leuke sport?

!de gene die er nu op rijd is gewoon anders geen dressuur ruiter.... het gewoon voor de duidelijkheid gewoon een SUPER moeilijke pony ook wel eens van topas gehoord????????
. ik heb al zo veel dingen met haar meegemaakt de ene dag super lopen de andere dag niets willen!daarom weet ik dat het niets met pijn te maken heeft!
!
.. 
runningkawa schreef:zo, weer wat nieuws geleerd
Bokt blijft elke dag leerzaam.![]()
Met andere woorden, dat klopt niet.
Een paard kan gewoon steigeren met martingaal, slof e.d.
Moet je hem goed bevestigen. Had ook zo'n paardebeest dat steigerde. Martingaal om, kon ze dr hoofd niet zo hoog opgooien om te stijgeren en zich te onfutselen aan het bit en daar was de kous mee af

Ik denk nou gooi er een keer een martingaal omheen dan kan ze iig niet dat hooft zo omhoog gooien....... Ik heb nog nooit zulke witte snoeten aan de kant van de bak gezien, ze bleef omhoog komen en niet misselijk hoor!!! Martingaal was not the answer in dit geval
Gelukkig gooi ik het makkelijk los aan de voorkant zodra een paard omhoog komt......... anders hadden er echt ongelukken gebeurd... nu had ik alleen een blauwe neus van de botsing met haar hals.