Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Shetfan schreef:Ik heb een pony en heb ook les. Sinds een tijdje zijn we begonnen met aan de teugel rijden maar om hem aan de teugel te krijgen moet ik heel hard trekken. Hij doet het nu wel maar wil niet meer stoppen als ik nog harder aan de teugels trek. Zodra ik mijn teugels losgooi en wil stoppen, luistert hij meteen. Wie weet er iets, en is een hackamore misschien de oplossing. Ik reed nml een keer met halster en hij ging netjes aan de teugel en wilde ook snel stoppen als ik dat vroeg. Hij is alleen wel eigenwijs dus denk ik; met een hackamore is hij niet te houden als hij het in zn bol krijgt.......

Megantjuh schreef:Met jou ben ik het eens! Beetje vreemd als je zo dingen leert in de les, zou me meteen afvragen of me instructeur/trice wel weet waar die het over heeft

en in die zin zou je dus kunnen zeggen dat het voor de ruiter slechter gaat.
Shetfan schreef:Ik heb een pony en heb ook les. Sinds een tijdje zijn we begonnen met aan de teugel rijden maar om hem aan de teugel te krijgen moet ik heel hard trekken. Hij doet het nu wel maar wil niet meer stoppen als ik nog harder aan de teugels trek. Zodra ik mijn teugels losgooi en wil stoppen, luistert hij meteen. Wie weet er iets, en is een hackamore misschien de oplossing. Ik reed nml een keer met halster en hij ging netjes aan de teugel en wilde ook snel stoppen als ik dat vroeg. Hij is alleen wel eigenwijs dus denk ik; met een hackamore is hij niet te houden als hij het in zn bol krijgt.......
gijsenkim schreef:Nou Bertie, dat kan best wel eens zo zijn hoor!!![]()
![]()
Als iemand gewend is aan een scheef paard, die onder begeleiding weer recht wordt dan kan dat voor de ruiter heel scheef aanvoelen![]()
![]()
en in die zin zou je dus kunnen zeggen dat het voor de ruiter slechter gaat.
Als een paard achter de teugel loopt, dan wil ik eerst de neus er uit, liever sterrenkijken dan op zn kop, dus dan gaan we eerst terug (lees voor de ruiter slechter) om dan op een correcte manier de aanleuning voor elkaar te breien.
Een ruiter die aan het bit hangt omdat het paard zo hard wil, zal idd de eerste paar lessen met een sjeezend paard de bak door gaan omdat ik eerst wil dat ze leert loslaten, dus zal het eerst slechter gaan....
zomaar wat nu even in me opkomt hoor![]()
![]()