Tygahno met Lex (Z2 hengst v. Ferro)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 09:57

gaaf beestje hoor! enne ik ga geen commentaar geven, want ik, (en velen anderen hier) zou den waarschijnlijk niet zo kunnen rijden op deze hengst, ook al issie compleet getraind. Als ze met S&T rijdt, wat is daar mis mee? beest is het gewend, moet hij dan ineens anders omdat hij even wat drukker is?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 10:03

Leuk paard!! En ik heb ook ervaring met een paard wat altijd met S&t gereden wordt, en dan is het even een stuk makkelijk om die er nog even in laten hangen totdat je het paard goed kent, mits je er mee om kan gaan. Die ontspanning komt vanzelf wel, want zoals ze zei, is er veel te veel om te zien!

Tygahno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 13:11

Ik heb nog even contact gehad met de vorige berijdster van Lex en zij vertelde dat zij alleen tussen de hindernissen reed als ze ook daadwekelijk ging springen en als ze dus tussen de hindernissen reed Lex nooit met zijn hoofd naar benenden hoefde te lopen, ze liet hem lekker meekijken..... Misschien dat dat ook scheelt als ik niet tussen de hindernissen ga dressuuren, maar ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan... wij hebben een springstal en mijn man is springruiter van beroep dus er staat bij ons altijd een parcoursje in de bak.... Lex heeft nog veel om aan te wennen Haha!

Ik zal vandaag eens in de binnenbak rijden, daar staan momenteel geen hindernissen, misschien zit ik dan wel voor mijn gevoel op een heel ander paard Knipoog
Ach... ik doe mijn best en meer kan ik niet doen...

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 13:19

vind het een super mooi paard...
die laatste foto en die changement vind ik heel erg leuk!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 13:23

lowara schreef:
gaaf beestje hoor! enne ik ga geen commentaar geven, want ik, (en velen anderen hier) zou den waarschijnlijk niet zo kunnen rijden op deze hengst, ook al issie compleet getraind. Als ze met S&T rijdt, wat is daar mis mee? beest is het gewend, moet hij dan ineens anders omdat hij even wat drukker is?

Anders? Voor hem is een trens helemaal niet anders. Ik neem aan dat hij van de B tot M2 getraind is op de gewone trens. Daarom lijkt me het voor deze combinatie goed om de trens er alleen weer bij te pakken en naar de ontspanning te rijden.

Ik bedoel het zeker niet negatief, maar dit lijkt me het beste en zou ik doen als ik in de schoenen van deze amazone sta.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 13:53

Antoinette schreef:
Ik denk dat veel mensen hier vergeten dat dit paard net een paar dagen geleden op die stal aangekomen is en het hengst zijnde maakt het er niet makkelijker op. Hij is 8 jaar lang door dezelfde amazone gereden en nu aan Karin de taak om hier maar op verder te borduren.

Tuurlijk waren de oefeningen als changementen, appyementen en zelfs passage niet belangrijk. Maar het is best leuk om voor de gein eens zo'n oefening te rijden. Tenslotte kan zowel de amazone als het paard het, alleen mist de aansluiting nog.

Maar zoals Karin en ik al eerder in dit topic hebben gezegd zal ze eerst hard aan de ontspanning gaan werken.
Misschien lijkt het alsof ik haar verdedig, dit is niet zo bedoeld. Maar ik heb vandaag de live versie hier dus van gezien. En heb er grote bewondering voor hoe ze hem aan het werk zette OK dan!

ik bedoelde dit ook helemaal niet banketstaaf! Sorry als het zo is overgekomen!! Nagelbijten / Gniffelen

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 14:50

Ik vind het een aansprekend dier (zegt de muts met een zwak voor Ferro's Haha!) met een mooi koppie. De draf en galop mogen van mij meer van achteren gereden worden, maar gezien de tijd dat ze het paard heeft, ga ik daar echt niet moeilijk over lopen doen Knipoog.

Lekker een trens erin hangen en over de rug gaan rijden, die oprichting komt wel weer!

Desiree83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 15:36

Ben het voor een groot deel eens met de kritiek, al zou het soms wat gedoseerder mogen. Wat betreft de teugels: zoals deze worden vastgehouden is niks mis mee. Paard moet idd wel nageeflijker worden en over de rug komen, maar het is zo makkelijk praten allemaal als je er zelf niet op zit.......

De changementen zou ik overigens nog maar even laten zitten Haha!

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 18:38

Ik heb alle reacties niet gelezen, dus sorry als er herhaling instaat.
Ik vind het een mooi paard, maar het ziet er absoluut niet uit als een Z-paard (zoals hij loopt op de foto's).

Ten eerste hoor je zo'n paard eerst heerlijk los en laag te rijden (bij de stapfoto staat duidelijk instappen terwijl het paard al opgericht is...)
en voor de rest loopt het paard niet optimaal. Te gespannen en hij ziet er inderdaad heel sterk uit. Als hij zo sterk is dan kun je toch juist beter Niet oprichten? Daar wordt ie alleen maar sterker van.
En inderdaad de changementen zou ik nog maar even laten zitten.
Het paard moet eerst beter zijn basis lopen. Iets ronder (naar beneden) zou ik persoonlijk mooier vinden, want het ziet er zo niet echt meer nageefelijk uit en lager rijden is helemaal beter als hij zo sterk is.

Veel succes en je ze moeten elkaar nog flink leren kennen!! Dus het zal echt wel zwaar verbeteren!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 19:41

Citaat:
Ten eerste hoor je zo'n paard eerst heerlijk los en laag te rijden (bij de stapfoto staat duidelijk instappen terwijl het paard al opgericht is...)

Wat is dat nou voor vage opmerking? Verward

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 19:56

LuvdaTossa schreef:
Anders? Voor hem is een trens helemaal niet anders. Ik neem aan dat hij van de B tot M2 getraind is op de gewone trens.

Zoals ik al zei heeft dit paard vanaf dat hij een S&T 'mocht' een altijd op S&T gelopen. Daarom heeft de amazone gekozen om dit ook even zo te houden.

Ook heeft Karin het paard zeker wel al lager gereden!!!
Alleen viel hij toen nog erg uit elkaar (ook dat komt vast nog goed). Maar hier heb ik geen foto's van, als een foto me niet aanstaat om mijn schermpje wis ik deze meteen, vandaar Bloos Al zie ik niet alles helemaal goed op zo'n klein scherpje Knipoog

dutchgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:32

wat een leuk paard zeg maar niet makkelijk zo te zien Knipoog maar ik weet hoe tygano rijd dus dat komt wel goed.de beste stuurlui staan aan wal. heel veel succes ermee.kom binnen kort wel een keer langs groetjes

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 21:04

De foto's zijn mooi gelukt Antoinette Ik vind hem op de foto's al een stuk leuker dan live Knipoog
Een paar stapjes terug en dan komt hij vast wel weer voor elkaar en wordt het beeld ook meteen een stuk fijner. Dat weet ik zeker, aangezien ik ook weet hoe je op Tygie rijdt Knipoog (wat een knuffel is dat trouwens Lovers )

Was hij in de binnenbak zonder hindernissen fijner te rijden Verward

Ik ga snel even het andere topic bekijken

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:11

dutchgirl schreef:
wat een leuk paard zeg maar niet makkelijk zo te zien Knipoog maar ik weet hoe tygano rijd dus dat komt wel goed.de beste stuurlui staan aan wal. heel veel succes ermee.kom binnen kort wel een keer langs groetjes

He Lida. Heb je woensdagmiddag geen tijd, want dan ga ik naar Karin.

teqil_mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 11:04

mooi paard zeg loop echt mooi Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 11:12

Ik ben het met Desiree83 eens dat ik de wissels maar even zou laten zitten voorlopig. Dat ie in de andere galop eindigt zegt niet dat het een goede wissel is Haha!

Sommige paarden die heel sterk aanvoelen worden er juist fijner op als je kinketting wat losser vastmaakt. Dat is een kwestie van uitproberen. Hij had zich nu ook flink in zijn tong gebeten namelijk.

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 12:53

schitterend paardje om te zien!
echt heel mooi!