pevoco schreef:Echter, zij is verschrikkelijk sterk in haar mond. Ik had de blaren op mijn handen
je trekt dus terug? je rijd met kracht? anders zou je geen blaren hebben.
geef de pony niets om in te hangen! drijf hem naar voren!
tuurlijk zijn hulpmiddelen niet fout, mits ze goed gebruikt zijn. MAAR om iets zoals dit op te lossen zou je het toch echt van je rijkunsten moeten hebben.
ik begrijp niet waarom mensen vaak een ander bit inhangen, terwijk bij de ruiter zelf de fout ligt. blijkbaar hangt een paard aan de teugels omdat de ruiter dit toestaat, blijkbaar trekt het paard aan de teugels omdat de ruiter het niet weet op te lossen.

En mijn pony werd er niet minder van, tja, die mensen die haar gekocht hebben wouden mij niet geloven toen ik zei dat zij heel sterk was (
) en het heeft blijkbaar geholpen. We kunen hier allemaal wel zo vaak zeggen 'niet trekken, niet dit niet dat' terwijl we het allemaal weleens gedaan hebben. Geduld moet je er wel uit eindelijk voor hebben..Wat is er dan mooier dan als ze daar zelf achterkomen? Dat is toch veel meer duidelijk dan als wij hier een beetje zitten adviezen te geven alsof wij het allemaal perfect thuis doen
Toch?
willen we niet allemaal het beste voor ons paard? Ik hoop van wel!
Ik ga maar stoppen met dit verhaal, ik denk dat veel het verkeerd gaan opvatten.

nee hier is een scherper bit niet echt op de juiste plaats denk ik dan.