Eerste dressuurfoto's op Bokt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:08

YvonneAa schreef:
Ik ben het ermee eens dat die foto wel die indruk wekt, maar ik voelde het niet zo. Op die foto ben ik aan het doorzitten, en dat ging vrij gemakkelijk. Wanneer ze haar rug wegdrukt kan je er met geen mogelijkheid meer zo opzitten. Het kon wel beter dat is zo, maar ze drukte het (mijn oordeel over hoe ik het voelde) niet echt weg. Maar bedankt iig Lachen

héhé, je ziet, van foto's kun je niet echt veel zeggen he, het zijn momentopnames
Haha!
train je haar altijd zo? of rij je haar soms ook dieper?

YvonneAa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 14:09

Lenn schreef:
En ik vind je er niet te groot voor maar wel een beetje fors omdat zij vrij fijntjes is.

Bedoel je met fors 'dik' in verhouding met haar? Of bedoel dat ik groot overkom (dus iets te groot) in vergelijking met haar?

Nomy_Baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:12

Ik vind je wat aan de grote kant, maar als je je beugels wat langer doet is t misschien minder!
Leuke combi zijn jullie wel!
Enige commentaar wat ik heb is dat je je handen niet richting je kruis moet trekken en je buiten teugel er iets meer bij Knipoog
Verder goed hoor! leuk utiziend paardje *LOL*
KiZz... Pling

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:15

YvonneAa schreef:
Bedoel je met fors 'dik' in verhouding met haar? Of bedoel dat ik groot overkom (dus iets te groot) in vergelijking met haar?

Nee je bent niet dik voor haar maar een klein sprietje zou d'r misschien beter staan.. dat heb ik met die van mij ook maarja wat doe je eraan he Knipoog

YvonneAa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 14:16

dutske schreef:
héhé, je ziet, van foto's kun je niet echt veel zeggen he, het zijn momentopnames
Haha!
train je haar altijd zo? of rij je haar soms ook dieper?

Dieper. Ze komt af en toe met haar hoofd wat omhoog maar meestal rij ik haar ongeveer zo laag, met de teuegels iets strakker.
Afbeelding

Ik weet ook niet echt waarom ze op de foto's haar hoofd vrij opgeheven heeft, inderdaad echt op het verkeerde moment afgedrukt of misschien reed ik haar onbewust wel omhoog, dat zou ook kunnen natuurlijk.

YvonneAa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 14:18

Nomy_Baby schreef:
Leuke combi zijn jullie wel!
Enige commentaar wat ik heb is dat je je handen niet richting je kruis moet trekken en je buiten teugel er iets meer bij Knipoog
Verder goed hoor! leuk utiziend paardje *LOL*
KiZz... Pling

ja ik heb ook een knik in mijn handen zie ik nu haha Haha! Hmm.. nog wat om aan te werken..
Verder bedankt!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:18

misschien kwam ze net op die momenten iets omhoog,waardoor het lijkt of ze haar ryg wegdrukt Lachen
ik vind het persoonlijker beter om dieper te rijden, ook ivm opbouw van de spieren ed
maar het ziet er wel netjes uit hoor Lachen

YvonneAa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 14:20

dutske schreef:
misschien kwam ze net op die momenten iets omhoog,waardoor het lijkt of ze haar ryg wegdrukt Lachen
ik vind het persoonlijker beter om dieper te rijden, ook ivm opbouw van de spieren ed
maar het ziet er wel netjes uit hoor Lachen

Dank je wel Lachen ja, ik doe mijn best maar ze is soms nogal een diftkikker en een paard wat graag vlot en snel loopt. Daardoor loopt ze soms ook nog wel eens boven mijn tempo maar het schijnt dat veel Engelse Volbloeden dat doen, alhoewel dat niet echt een excuus is natuurlijk.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:21

Ik zou haar daar beneden wat meer de neus eruit rijden dan op die foto om een goede verbinding van achter naar voor te krijgen

YvonneAa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 14:22

Bedankt voor de tip. Het is wel een stilstaande foto, ik was op dat moment aan het poseren. Maar je hebt gelijk en ik zal er aan denken in vervolg.

* Poeh, wat kan je toch veel leren in een uurtje Haha! *

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:27

het ziet er toch rustig uit?
je kunt wel zien dat er veel poer achter zit,dat ze eigenloijk ieder moment kan "ontploffen", nie echt ontploffen, maar dat ze alert staat
maar algemeen ziet het er rustig en ontspannen uit
vooral de galopfoto vind ik mooi...

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:41

Ik denk dat het bij haar nooit ontspannen genoeg kan zijn, des te meer kan je haar vervolgens bewerken.
Je hebt niet veel gewicht in je handen of wel? Probeer je handen sowieso wat meer voor je uit te houden, iets laten zakken en dan naar de hand toe te rijden, dat ze die wil volgen. Jezelf dus niet af laten schrikken omdat ze al loperig ís, je moet toch van achteren blijven rijden waarbij ze niet harder mag. God ik brand helemaal los, sorry Bloos

YvonneAa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 14:47

Lenn schreef:
Ik denk dat het bij haar nooit ontspannen genoeg kan zijn, des te meer kan je haar vervolgens bewerken.
Je hebt niet veel gewicht in je handen of wel? Probeer je handen sowieso wat meer voor je uit te houden, iets laten zakken en dan naar de hand toe te rijden, dat ze die wil volgen. Jezelf dus niet af laten schrikken omdat ze al loperig ís, je moet toch van achteren blijven rijden waarbij ze niet harder mag. God ik brand helemaal los, sorry Bloos

Het is afhankelijk hoeveel gewicht ik heb. Soms loopt ze een beetje te hangen, maar vaak ook niet dan duurd het een tijd voor ze ontspannen loopt. Maar ik wil haar wel bijrijden van achteren, maar wanneer ze niet ontspannen loopt gaat ze alleen harder. Het laatste halfuurtje (wanneer ze moet word) valt er eigenlijk pas wat mee te beginnen.
Maar je mag gerust los branden hoor, ik ben allang blij met helpende commentaar Haha!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 15:32

Bij die wijkfoto (als het wijken is) heeft ie teveel stelling. Houd iets meer de buitenteugel erbij.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 16:01

Lenn schreef:
Woeh wat een eng nekje!

dat was het eerste wat ik dacht! Rijd haar wat meer naar beneden! Verder vind ik iid ook [origineel] dat je beugels wel wat langer mogen en je hakken wel wat meer uitgedrukt mogen worden. Handen mogen ook een flink stuk naar voren. De combi: het kan wel, maar ik denk dat een voller paard je beter staat [zeker ivm de hals].

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 16:10

Tips en trucs zijn al genoeg gegeven, daar waag ik me dus niet meer aan.

Ik vind jullie een leuke combi! En te groot? Tja, wat zal ik zeggen. Je past er prima op en afgezien dat je stijgbeugels wat langer zouden mogen vind ik het prima kunnen.

Ze ziet er uit als een pittige tante Haha! Volgens mij zijn jullie wel aan elkaar gewaagd! *LOL*

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 16:12

Leuk dier hoor!
Je bent er niet te groot voor, maar het beeld lijkt een beetje zo omdat het paard best fijntjes gebouwd is.
Maar ik vind het leuk hoor!

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 18:05

leuk paardje hoor!
mijn paardje was ook lekker stijf toen ik terug kwam van de vakantie!! maar gewoon weer effe lekker los werken he!

succes verder met rijden! OK dan!

trouwens foto 6 vind ik erg gaaf!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 19:21

Jah hoor, je misstaat niet op je paardje Lachen maar een wat voller paardje zou beter passen. Ze is alleen nogal ielig dus mensen zullen dat snel zeggen. Maar et gaat er toch om dat jullie fun hebben? Zolang ze je kan houden dan is er niets mis Lachen

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 19:36

genoeg commetaar over het paard zn bouw, zn nek, en jou..

TOch wil ik nog iets kwijt over de grote Lachen
Ik weet niet wat je met het paardje wilt doen?
Puur recreatief rijden of ook wedstrijden.
voor het mooie zou een steviger / groter gebouwd paard mooier zijn.
Voor het oog is het dus geen mooie combinatie, maar als jij en je paard er geen problemen mee hebben, zie ik er verder ook geen problemen in.

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 19:38

Heej leuke foto's hoor! Ik vind je ook zeker niet te groot. Wel zou ik je beugels iets langer doen.

Enne.. mooi dekje Knipoog Lachen

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 23:17

een erg leuk paardje om te zien ik vind de spierverhouding in de nek niet helemaal kloppen. Boven te sterk ontwikkeld en onder te weinig. komt dat door training of heeft het een andere reden?

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 23:39

Leuk paard om te zien beugels een gaatje langer en de verhouding is dan berter net wat de rest ook zegt.
ben het wel een met het overige komentaar.
Maar het is en blijven moment opnames en is altijd moeilijk om overt e oordelen.
Maar je bent wel op de goede weg denk ik.

YvonneAa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 12:29

nanka schreef:
Enne.. mooi dekje Knipoog Lachen

Ja he, vond ik zelf ook wel Knipoog

YvonneAa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 12:32

Pellie schreef:
een erg leuk paardje om te zien ik vind de spierverhouding in de nek niet helemaal kloppen. Boven te sterk ontwikkeld en onder te weinig. komt dat door training of heeft het een andere reden?

Dank je wel! En hoe het komt dat ze boven erg sterk is ontwikkeld en onder niet zou ik ook eigenlijk niet weten. Ik probeer haar vaak vrij laag te rijden, alhoewel dat niet altijd lukt ivm temperament. Dan zet ze haar nek als het ware vrij hoog en haar neus naar voren. Dan moet ze de bovenspieren gebruiken. Maar ik haar niet bewust zo getraind of iets dergelijks.