Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
irish_lady schreef:Hij schaart zo ver door, omdat jij het kinriempje te los hebt! ( kan dat kloppen?) Scharen horen net als bij een stangbit een boog van 45 graden te kunnen maken.
Nimmedor schreef:kijk eens goed naar de stilsta foto waar ze de teugels helemaal los heeft en de rijdfoto's, er zit amper verschil in de stand van de scharen hoor, ze zijn gewoon behoorlijk naar achter gemaakt, dus ze zit er absoluut niet veel aan.
heb iemand meegemaakt die het voor elkaar kreeg de neus te breken van een paard...
irish_lady schreef:Hij schaart zo ver door, omdat jij het kinriempje te los hebt! ( kan dat kloppen?) Scharen horen net als bij een stangbit een boog van 45 graden te kunnen maken.
Alieta schreef:Ik vind het er wel goed uit zien!, maar heeft dat paardjuh niet ontzettend overgewicht??? hij is redelijk dik!
maar voor de rest , ziet het er goed uit hoor!
. Dit jaar valt het tot nu toe nog best mee
. Maar ze heeft idd wel wat kilo's teveel, maar conditie enz is nog goed, dus mag ze deze zomer lekker der grasbuikje houden
.
. Daaraan heb ik veel, daar kan ik iig nog wat van leren. Ik zal de kinketting wat strakker doen van de week, ook voor het ver scharen, en voor een mooier zicht. Het lijkt idd alsof ik aan die teugels hang, terwijl dat eigenlijk niet zo is..

Haffielover schreef:Haha Princess, jij hebt een duidelijke mening zeg..hihi. Vind t leuk dat ik te horen krijg dat het er goed uitziet..en dat Lasagna er leuk en goed uitziet. Bedankt mensen
Anke schreef:Zitten hele mooie foto's tussen, met een hack heb ik geen ervaring, dus kan je er ook niets over zeggen....
Zou toch proberen om weer langzaam terug te gaan naar een "gewoon" bitje...
Ze loopt erdoorheen, is niet goed te houden enz enz. Dus wij blijven lekker op de hackamore rijden

. Een 16jarige die haar dan niet kon houden, en een 11-jarige die er zo mee weg kon rijden? Maar ik ben haar toen gaan rijden. en heb in het begin nog even met stang gereden, omdat ik voornamelijk nog maar buiten over de weg reed, toen ik later in de bak ging rijden bij de Club, ben ik overgegaan op een trens. Dat ging opzich wel goed, tot wee serieus gingen rijden,. dus netjes galloperen enz. Dat ging dus niet, omdat ze altijd verkeerd aansprong, en met geluk soms eens goed. Dus we hebben toen een hele tijd aangeklooid, alles geprobeerd met hulp van mijn instructirce. Vaak tijdens de lessen gehuild, omdat ik het zo zat was, en echt niet meer wist wat ik nou moest gaan doen, en ik baalde natuurlijk super eg
. Toen heeft mijn instructrice me eens aangeraden om een hackamore te proberen, vanaf dat moment was er een wereld van verschil bij het rijden, en zijn we richting de L1 gegaan, en nu zijn we aan het oefenen voor het L2. Nooit gedacht dat ze het zo goed zou doen. Ze loopt op de hackamroe veel beter, dan dat ik op ht bit ooit had drven hopen
. Dus wij blijven lekker op Hackamore rijden, dat mag bij ons met de onderlinge wedstrijden, en dat zijn de enigeste wedstrijden die ik rij
.