horseyfries schreef:Met de antwoorden van Jnien en Starbreeze ben ik het helemaal eens. Blijft proberen vanuit een heel rustige drafje ineens de hulp voor galop te geven (je paard echt overvallen) en als ze dan ook maar de neiging heeft om een galopsprong te doen belonen en herhalen (wachten tot ze weer rustig is en heel goed opletten dat ze niet al wat sneller draaft). Het gaat er niet om hoeveel meter je galoppeert, maar dat ze de hulp eerst leert snappen. Probeer dus niet om als ze éénmaal in galop is haar erin te houden maar beloon haar en laat haar rustig terug naar draf gaan.
De tip van zo hard mogelijk draven kan ik absoluut niet plaatsen, dat is zeker niet de manier om het je paard duidelijk te maken.
Je bent ook altijd welkom om een keer een Friezentrainingsweek mee te doen op Academy Stal Bartels, dan wordt je een hele week begeleidt en kun je elke dag oefenen op de juiste manier.
Mjah dat doe ik verder ook wel zeg maar, als ze het WEL doet belonen enzo. Maar eigenlijk komt ze niet veel verder dan een paar sprongetjes. En die tips van met de zweep dat is helemaal niks want zodra ze ook maar een zweep ziet wil ze helemaal niks meer, dan is ze helemaal in paniek dus dat is echt GEEN optie