PRIMEUR! De eerste rijdfoto's met Spider

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 19:34

hmm, nog ff rijtechtnisch tips:
juist als hij staakt, of ergens anders naartoe wil dan dat jij wil :NIET naar voren zitten.. gewoon rechtop (het liefst ook nog iets naar achter) en drijven! (ik zie op de foto, waar hij links wilt jij rechtdoor) dat je naar voren zit, hiermee blokkeer je de voorwaartse kracht van hem, en jij heb niet veel meer in de brengen.

ik zie dat je best een woordenwisseling hebt over het bitloos rijden:
ik ben van mening dat je het beste toch iets in de trend van bit of hackemore kunt gebruiken. WANT (jaja in ga onderbouwen ) hij neemt nu al het loopje met je af en toe, straks word hij sterker en heb je niets meer in de brengen, en dan ben je niet in harmonie bezig met je paard. voor het paard is het fijner als IEMAND duidelijk de baas is.
ik zou beginnen met bit of hackamore , oefenen op sturen met je zit, DAN overstappen op bitloos.
(mijn mening, tegenwering mag)

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 20:44

Leuk om te zien dat er meer mensen met een halster rijden.
Ik rijd Lodewijk wel gewoon met bit hoor maar soms vind ik het ook leuk om met een halster of alleen een touwtje om de nek te rijden.

Juist een goede manier(als je een braaf paard hebt) om te controleren of je goed met je zit inwerkt.
Als je zonder bit rijd moet je meer met been en zit doen.De indianen konden het waarom wij niet Haha!

Als je paard te houden is aan een halster of een bitlooshoofdstel zie ik dat liever dan een hackamore omdat die scherper inwerkt.

Wat ook kan helpen is tijdelijk met een leren halster te rijden die zijn wat zachter op de neus dan die nylon dingen.

LotteAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 21:21

Ha, ziet er goed uit!
Ik heb mijn vorig paard ook zonder zadel ingereden... dus het kan wel Knipoog
Ik zou ook voorstellen om te beginnen met gewoon hoofdstel, en zodra hij dat onder de knie heeft zonder bit te gaan rijden. Dan zitten alle "knoppen" er al op en gedraagt hij zich, denk ik, beter! Als je met een halster rijd zijn je hulpen vaak iets grof maar daarbij ook onduidelijk voor een jong paard wat hij moet doen. Tis alleen advies natuurlijk. Lachen