Taaclover schreef:[image]
Erg leuke foto
En wenK, niet voorover duiken he
, dat moet je toch wel beetje onder de kenie hebben
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
smurf schreef:snel afleren dan maar met een pelham..... doet een beetje *au* in z'n mondje *ervaring met pelham en dubbele teugels*![]()
, anders komt meneer echt wel meteen omhoog en dit bit ligt het lekkerst in zijn mond. Hij kiest hiervoor, ik niet. Tis niet om hem in te houden ofzo. Maar we werken met longeren enzo gewoon op trensje. heb btw gehoord smurf dat jij morrie ook nog regelmatig met pelham rijdt dus...
je zou zelf toch moeten weten dat als je het goed gebruikt dat het geen kwaad kan er zo'n trens in te hangen. Marreke schreef:Een paard dat twee maanden onder het zadel is zo'n scherp bit inhangen omdat hij met een trensje z'n mond openhoud? Dat snap ik echt niet. Probeer dan in alle rust het "probleem" met de trens op te lossen ipv meteen maar een Pelham erin.
On-topic nu maar: wat een vreselijk mooie manen heeft die Tinker.
) want een pelham werk wel erg scherp in, en zeker voor een jong paard
Nimmedor schreef:ben het ook niet zo eens met de pelham, je hebt wel mooi een los teugeltje, maar probeer eens een gewoon, dan iets dunner trensje met een sperriem of een lage neusriem (ookal is het laatste lelijk) want een pelham werk wel erg scherp in, en zeker voor een jong paard
verder zijn het leuke beeskes

Dus blijkbaar vind ie dit prettiger. Nogmaals weet ik onderhand echt wel waar ik mee bezig ben en iedereen mag hem komen bekijken en rijden en zien dat ie echt lief behandeld en gereden wordt hoor. 

Fellor schreef:Sorry, maar ben het er niet mee eens dat je bij een jong paard zn bek dicht moet snoeren. Dat vind ik kwalijker dan het paard het bit uit laten zoeken waar hij het lekkerst op loopt. Das pas je probleem uit de weg gaan, niet met een los tuegeltje en vrij bekken met een pelham rijden
Citaat:Maar we werken met longeren enzo gewoon op trensje. heb btw gehoord smurf dat jij morrie ook nog regelmatig met pelham rijdt dus... je zou zelf toch moeten weten dat als je het goed gebruikt dat het geen kwaad kan er zo'n trens in te hangen.
smurf schreef:ik heb wel een dubbelgebroken bitje gescoord van 17 cm, maar daarop is ie niet te sturen en de tong binnehouden blijft moeilijk met zo'n dik ding in z'n mond.....
*overweeg tongverkleining voor Morrie*
, ach, ze kunnen ook hele mensen ombouwen. Maar ik snap het idee van het onbestuurbare, gewoon lekker met bit blijven rijden dat jij fijn vindt, ik bedoel.... ze kennen je paard heel niet. crossmonster schreef:2 maanden onder het zadel... voor ie in het B loopt rijd je met stang en trens en slof?
ervaring of niet, 2 maanden onder het zadel, dan heeft ie nog niet eens eelt op zijn lagen van het bit, en dan zou je al zo'n scherp bit inhangen ?
Nimmedor schreef:het is niet je probleem uit de weg gaan, maar gewoon de oplossing.
zijn mond 'dichtsnoeren' zoals jij het noemt, is echt een betere oplossing zeker als je ooit wil dressuren met je paard, want dan moet je wel druk in de teugels hebben, en als je dan zo'n bit er in hebt hangen is dat echt niet fijn voor zijn mondje...
Zie dit niet als een aanvalling of een begin van een discussie, maar gewoon als een tip.
Want je wilt toch ooit echt aan het werk met je paardje?
(overigens onzin, maar goed) Margreet schreef:Hier op bokt heb je toch wel een veel grotere mond dan in het echt hoor dametje
Ik weet dat de tink van WenK leuk is (voor een tinker), jouw paard ken ik verder niet, maar die krijg ik van de herfst vast wel te zien
Sorry, maar snap dat ik af en toe beetje moe wordt
. Normaal ben ik ook totaal niet aanvallend e.d. Heb trouwens gehoord van arnoud dat dat bij jou ook het geval is