Les met Thiemen(Fries)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wiljemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 00:06

zoooooo, veel beter, nu is het in ieder geval niet meer zo'n ik krop alles op plaatje!!!!! ziet er echt beter uit......veel ruimer enz....
lessen scheelt echt een hoop...keep up the good work!!!!

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 09:31

Nou.. wat een vooruitgang!!
Super hoor, ga vooral zo door en dat komt helemaal goed!!

Commentaar heb ik niet echt, alleen dat je zo door moet gaan!
En zoals eerder gezegd, probeer je handen/armen wat naar voren te doen, niet zelf naar voren gaan zitten, want dan gaan je benen naar achteren en dan geef je eigenlijk weer andere hulpen!

SUCCES!

RodeoGirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-04 10:36

Amanniej schreef:
Dan toch nog maar een berichtje van mij. Knipoog

Het zit er egt beter uit!.... Toen ik bij je was de eerste dag ging het ook erg goed... Maar volgens mij liep hij deze keer wel beter of nie?
Kom binnenkort nog wel een keertje langs....Verder succes met de lessen Jil! Lachen

Toen jij kwam liep die heel netjes maar dat is ook logisch...Hij had toen dat elastiek vet strak om dus dan krijg je hem makkelijker netter aan het lopen...Hier loopt hij zonder elastiek dus is een stuk beter... Lachen

Dankjewel voor al die leuke reacties!...Ik had niet verwacht dat ik zulke leuke reacties zou krijgen Pling

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 11:08

Ziet er idd een stuk beter uit OK dan!

Ik kan me dat inmense commentaar nog wel herinneren , wat ik overigens onterecht vond aangezien je toen net op het paard reed en van de eigenaar zo moest rijden.
Maar super dat je het er over gehad hebt en nu les hebt.

Wel heb ik een opmerking over het zadel, het ziet er naar uit dat dat niet past. Het duikt als het ware helemaal de schoft in.
Dit kan een oorzaak zijn waardoor je paard zo hyper is.

o0Steffie0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 11:32

Wat een hele verbetering is dat al, jij zult je nu vast ook een stuk beter voelen als je erop stapt..
heel veel succes verder!

NANZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 11:40

Dit is inderdaad beter!!! Je ziet dat hij nu veel beter aan het lopen gaat (zover het te zien is op een foto) Je bent op de goede weg, de verdere ontspanning komt nog wel !!!

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 12:31

Cowgirl schreef:

Wel heb ik een opmerking over het zadel, het ziet er naar uit dat dat niet past. Het duikt als het ware helemaal de schoft in.

dat viel mij ook op. er moeten drie vingers tussen het zadel en de schoft kunnen. volgens mij zit het zadel tegenh de schoft aan.
of lijkt dat maar zo op de foto?

RodeoGirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-04 17:19

Over het zadel: Er waren 3 paarden en 2 zadels...Het zadel waar ik eerst op reed paste goed maar dat paste een ander paard ook heel goed en dat andere paard heeft dat zadel gekregen en Thiemen heeft toen een nieuwe gekregen...Deze zit een stuk minder lekker Knipoog ...Maar ik zal het eens met de eigenaar over hebben...Of hoe moet ik dat zelf ff mete?...vingers tussen zadel en schoft doen?

RodeoGirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-04 17:20

Cowgirl schreef:
Ziet er idd een stuk beter uit OK dan!

Ik kan me dat inmense commentaar nog wel herinneren , wat ik overigens onterecht vond aangezien je toen net op het paard reed en van de eigenaar zo moest rijden.
Maar super dat je het er over gehad hebt en nu les hebt.

Ja idd het commentaar was wel heel overdreven omdat ik al vaker had gezegd dat het de 2e keer was dat ik erop zat. Maar het is niet de oorzaak dat hij hyper is...Met vorige zadel was ie soms ook heel erg hyper Haha!

Titsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 20:42

Ten eerste stuk voorruit gegaan! leuk nu wat meer spiertjes enzo, maar dat gaat wel lukken he volgens mij. Met het zadel kan je zelf kijken of er genoeg ruimte is bij de schoft en als je aan de achterkant staat van het paard moet je ruimte zien tussen door. Maar op de foto's te zien is dit niet zo. Het zadel ligt te ver naar voren gekiept. Ff naar laten kijken. Succes!!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 21:19

Hey

Zo, dat is echt een verbetering, goed dat je door hebt gezet en het ziet er echt al veel en veel beter uit!!

Lady deed in het begin ook steeds d'r hoofd omhoog, later deed ze d'r hoofd 2 seconde naar beneden en nu is het gewoon eigenlijk altijd. Dus het komt helemaal goed tussen jullie!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 21:35

nou van mij ook complimenten hoor, ook omdat je zo doorzet met hem!! OK dan! Je zult zien dat je doorzettingsvermogen zijn vruchten gaat afwerpen met hem.

Je zegt dat je zo moe bent, hoe lang les je met hem, een uur? Waarom niet wat korter en miss. ook wat vaker? Je kan zelf al 10 minuten met lange teugel losstappen en dan bv. een half uur les krijgen en zelf weer 10 min. uitstappen. Dan kan je het uitbouwen tot 2x per week een half uur les?

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 23:28

hij is wel apart geboud, beetje lange rug ofzo.. Maar ik vind dat je het erg hebt opgeknapt!! Ziet er veel ontspannener uit! toppie Haha!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 23:36

Mooie fries hoor!

Het commentaar is geloof ik allemaal al gezegd, maar hier toch nog een keer:
Probeer recht op te blijven zitten en niet mee te gaan naar voren. Als hij z'n hoofd naar beneden doet, alleen je hand ontspannen.
Hij heeft al enige aanleuning, probeer hem nu wat dieper te krijgen (wat heel moeilijk is met zo'n paard, weet ik uit ervaring).

Het ziet er al echt een stuk beter uit! Jullie zijn absoluut op de goede weg OK dan!

Wietskuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 00:40

ziet er goed uit hoor..!!

k heb precies het zelfde probleem (gehad). was niet normaal op het begin.. hoofd ver in de lucht en niet ontspannen te krijgen.. vooral ik kwam alleen al in de bak.. en ze was helemaal gespannen.. maa rmeestal na een half uurtje begon et al wat minder.. maar nu is het niet zo erg meer als op het begin!! Knipoog

RodeoGirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 15:47

Pellie schreef:
nou van mij ook complimenten hoor, ook omdat je zo doorzet met hem!! OK dan! Je zult zien dat je doorzettingsvermogen zijn vruchten gaat afwerpen met hem.

Je zegt dat je zo moe bent, hoe lang les je met hem, een uur? Waarom niet wat korter en miss. ook wat vaker? Je kan zelf al 10 minuten met lange teugel losstappen en dan bv. een half uur les krijgen en zelf weer 10 min. uitstappen. Dan kan je het uitbouwen tot 2x per week een half uur les?

We hebben met ons vieren les dus ik moet wel uur met de anderen meerijden...

Dankjewel allemaal!...Leuke reacties!

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 16:45

Je ziet echt dat al veel beter gaat! bij de oude fotos was hij heel gespannen en nu zie je dat hij meer ontspant en naar beneden komt met zn hoofd/hals!

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 18:31

knap dat je zo'n omschakeling hebt gemaakt! Nu is het gewoon een lekker ontspannen paard dat netjes wordt gereden ipv een paard dat volledig in de krul wordt getrokken.

succes met je verdere lessen.

RodeoGirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 18:42

laurae schreef:
knap dat je zo'n omschakeling hebt gemaakt! Nu is het gewoon een lekker ontspannen paard dat netjes wordt gereden ipv een paard dat volledig in de krul wordt getrokken.

succes met je verdere lessen.

Idd het zag er eerst echt niet uit ...Dankjewel!

littlemouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:48

Het ziet er al een stuk beter uit. Jullie zijn alletwee, op de foto's te zien dan enorm vooruit gegaan. Goed man!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:03

RodeoGirl schreef:
Over het zadel: Er waren 3 paarden en 2 zadels...Het zadel waar ik eerst op reed paste goed maar dat paste een ander paard ook heel goed en dat andere paard heeft dat zadel gekregen en Thiemen heeft toen een nieuwe gekregen...Deze zit een stuk minder lekker Knipoog ...Maar ik zal het eens met de eigenaar over hebben...Of hoe moet ik dat zelf ff mete?...vingers tussen zadel en schoft doen?

het lijkt idd alsof het zadel te wijd is van voren Lachen

RodeoGirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 11:06

Er past maar 1 vinger tussen zadel en schoft...Maar heb ook wel een megadik shabrak of maakt dat niet uit?...Ik zal het ff tegen mn vriendin zegge...