Larena (lusitano) 1e en 2de keer springles

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 18:09

HANGT van PAARD TOT PAARD af..Knipoog
er zijn er die na veel trainen het nog nie kunnen doen die ziet er totaal klaar voor als iemand iets van paarden kent en met ze gewerkt heeft zie je dat onmiddelijk..maar ja ik ga hier niet meer reageren we zijn hier voor het plezier toch ? Lachen

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 18:11

cinv schreef:
HANGT van PAARD TOT PAARD af..Knipoog

Ik begrijp dat je Vicky graag wilt verdedigen, maar dit geloof je toch zeker zelf niet? 2 weken onder het zadel en dan al springen. Tja... tuurlijk springt het paard, wat moet ie anders, zich laten vallen?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 18:15

leuk paardje maar die boomstam hindernis vind ik niet echt coowl..is best scherp aan de bovenkant Scheve mond maar goed dat je paarde zo braaf is Tong uitsteken Knipoog

Valentinotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 18:17

Waarom moeten mensen altijd commentaar leveren???
Het is toch haar paard en zij weet toch het allerbeste waar hij wel of niet aan toe is! Ookal is hij/zij pas 2 weken onder het zadel dan kan ze toch al zulke dingen gaan proberen? Je ziet dat het paardje het al kan en wil. Als hij er nog niet aan toe was had hij het echt niet zo braaf gedaan hoor, dan was hij wel in verzet of wat dan ook gegaan. Geen een paard is hetzelfde! Jullie kennen het paard waarschijnlijk niet persoonlijk dus vindt dat jullie er ook niet ehct negatief commentaar op kunnen geven! Iedereen denkt altijd beter te weten, maar zij weet zelf het beste wat haar paard kan....! Ik vind het iig heel erge leuke foto's!
Laatst bijgewerkt door Valentinotje op 23-07-04 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 18:18

nee hoor..waarom zou ik haar verdedigen ..?...
Ik geloof wat ik zien Knipoog

Reenarulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 19:42

Al zou het paard er in zn hoofd al wel klaar voor zijn, is het toch ook gewoon niet goed om met een paard dat amper bereden is (neem ik aan, als het meer dan 10 keer is heb ik er zoizo mijn twijfels bij, iedere dag rijden op een groen paard Scheve mond) te gaan springen Verward De leeftijd staat er niet bij, maar ik neem aan dat het paard al wel ouder is dan 4 (aangezien het altijd wordt afgeraden voor die leeftijd te beginnen met springen oid). Al zou het paard 15 zijn, na 2 weken rijden zit er haast geen goede bespiering op, en dan lijkt hem mij idd een beetje teveel gevraagd Scheve mond
Ik zeik je helemaal niet af, en idd. ik kan vanuit hier niet beoordelen hoe je paard is oid. maar ik vind het wel een beetje vreemd Tong uitsteken

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 20:07

Heeft niks met afzeiken te maken volgens mij als er reacties gegeven worden dat het wat vroeg is om al te gaan crossen met een paard wat net onder het zadel is, ook al was het niet eens echt crossen en maar over hindernissen stappen...

Een jong paard wat net onder het zadel is krijgt al veel indrukken te verwerken...

Heeft volgens mij meer met ongeduld van de ruiter te maken, dan met kunnen of niet kunnen van het paard...

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 20:27

Valentinotje schreef:
Het is toch haar paard en zij weet toch het allerbeste waar hij wel of niet aan toe is! Ookal is hij/zij pas 2 weken onder het zadel dan kan ze toch al zulke dingen gaan proberen? Je ziet dat het paardje het al kan en wil. Als hij er nog niet aan toe was had hij het echt niet zo braaf gedaan hoor, dan was hij wel in verzet of wat dan ook gegaan. Geen een paard is hetzelfde! Jullie kennen het paard waarschijnlijk niet persoonlijk dus vindt dat jullie er ook niet ehct negatief commentaar op kunnen geven! Iedereen denkt altijd beter te weten, maar zij weet zelf het beste wat haar paard kan....! Ik vind het iig heel erge leuke foto's!

Positief commentaar mag wel, maar als iemand een andere menin heeft is het opeens afzeiken? Verward

Nee, het lijkt mij ook niet verstandig om met een paard dat 2 weken onder het zadel is te gaan springen, maar ja... Niet mijn paard, ik zit ook niet over een jaar met een overwerkte knol opgescheept.

RodeoGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 20:41

Dat je het durft met een 2 weken onder het zadel paard. Ik zou er dan nog niet eens op durven stappen en jij gaat er al mee naar de crossbaan...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 22:19

haha nee klopt dat is de enige die ze heeft gesprongen, maar let wel op de hoogte. Slechts 1 biels hoog.
als je met paarden die alles zo makkelijk aanpakken direct te veel gaat doen heb je straks een paard wat gaat blokkeren, dan ben je verder van huis! dus wees dan als ruiter zo verstandig en rem het paard af voor jezelf om zo langer meer plezier van je paard te hebben en voor het zelfvertrouwen van je paard

Dizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 22:40

Valentinotje schreef:

Als je geen commentaar/reactie wil krijgen, moet je geen topic openen of foto's zetten!!!

Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 23:04

ja ik vind het ook wel een beetje kort onder het zadel!
Je moet eerst de dressuur goed voor elkaar hebben voordat je kan gaan springen!!

Maar wel een leuk paardje hoor! succes ermee!

wiljemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 23:56

gaaf joh....ik wil daar al jaren een keer springen/crossen, elke keer problemen met paard/pony....jaloers hoor, gaaf!!!!! waneer zijn die lessen kom ik een keer kijken, zag gisteravond wel wat rijden daar in t land.....was dat je les???

luna_cockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 08:16

Ehm...wat is het nut om over crosshindernissen te ''stappen'' met een paard die 2 weken onder het zadel is? Toen mijnes 2 weken onder het zadel was zat er net een galopje op...Verward

Waarom zo ongeduldig? Wacht nog een jaartje ofzo, en je kan springen tot je er bij neervalt..

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 10:23

We kunnen nou wel allemaal commentaar leveren maar levert niks op! Scheve mond
En ga niet zo in discussie,nergens voor nodig.Als het paard het niet toelaat dan laten ze dat heus wel zien!En nee ik ga niemand verdedigen maar altijd iedereen die maar dat gelijk wilt hebben.Het is HAAR PAARD en NIEMAND kan daar over BESLISSEN!Maar dat is moeilijk te begrijpen geloof ik.Verder leuk paardje!
Misschien idd beetje te vroeg,maar ja je eigen paardje dus moet je het zelf weten Lachen
Laten we het hier leuk houden we zijn hier tenslotte voor ons eigen plezier Knipoog

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 15:09

De eigenaar moet t zelf weten, maar als dit paardje echt pas 2 weken onder het zadel is vind ik het wel veel te vroeg om te springen. Denk maar aan alle spieren die hij nu opeens moet gaan gebruiken omdat er iemand op zijn rug zit en dan ook nog eens gaan springen! Ik heb altijd geleerd dat voordat je gaat springen je de dressuur voor elkaar moet hebben, zo staat het in veel boeken. Ik vind dit ongeduld van de ruiter!!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 16:17

Reenarulez schreef:
De leeftijd staat er niet bij, maar ik neem aan dat het paard al wel ouder is dan 4 (aangezien het altijd wordt afgeraden voor die leeftijd te beginnen met springen oid).

Ze heeft het in haar profiel over een 4 jarige Lusitano dus ik neem aan dat dat deze is.

mikolaiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 16:26

mag ik vragen hoe oud het paard is? wel mooi beestje!

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 19:10

Een paard dat 2 weken onder het zadel is vind het al moeilijk om een rechte lijn te rijden, laat staan te springen.

Maar verder, afgezien dat het naar mijn mening niet goed is, zijn het wel leuke foto's.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 19:27

vind het ook een beeetje zonde van het paard, om nu al..als hij waarschijnlijk nog niet helemaal is uitgegroeid te gaan springen,. hoe laag ook. strax vergeef je het jezelf niet, dat als hij ene paar jaar verder is allemaal gebreken heeft. hoeft natuurlijk niet, maar kans is vergroot lijkt mij zo

Lampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 20:00

zo die gaat snel vooruit, je moet zelf maar kijken wat je doet! jou paarsd en jou beslissing, ik zou zelf nooit gaan springen (omdat ik het eng vindt Vingers aflikken )
in ieder geval veel succes ermee!!!

Pasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 01:46

Tessebes schreef:
Ik begrijp dat je Vicky graag wilt verdedigen, maar dit geloof je toch zeker zelf niet? 2 weken onder het zadel en dan al springen. Tja... tuurlijk springt het paard, wat moet ie anders, zich laten vallen?

Uhm.. Weigeren misschien? Lachen

Mooi paard zeg
Maar mensen waar maken jullie toch een probleem van? Verward
Als dat beestje toch zó braaf is kan ze toch best gaan springen.
Ookal is er iets met evenwicht houden..
Ik denk dat zij dat zelf beter weet als ons hoe het gaat en dat wij niet kunnen oordelen over een foto...
En zeggen dat ze aan een cross doet of oefent?
Er staat toch duidelijk in de titel springles... >;)

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 09:32

tobilover schreef:
En ga niet zo in discussie,nergens voor nodig.Als het paard het niet toelaat dan laten ze dat heus wel zien!

Dat is het hem nou juist, paarden zijn erg mee werkend, dus we moeten alleen al om hun te beschermen rustig aan doen...

Lampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 11:43

De begeleider die hun volgt zal het vast beter zien dan wij over een paar fototje.. Je moet zelf beslissen wat je doet, en ik vind het er al gaaf eruit zien, veel succes ermee *LOL*

bianca_banny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 11:59

leUK PAARDJE.